Prémiové palivo sa postará o kondíciu motora aj výkon auta
Dlhšia životnosť motora, lepší výkon a nižšie emisie. To sú tri benefity, ktoré prináša nová aditivácia prémiových palív dostupných na čerpacích staniciach Slovnaft, EVO Plus.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
**Vďaka vylepšenej aditivácii sa zvýšilo aj cetánové číslo motorovej nafty**. Vyššie cetánové číslo znamená rýchlejšie vznietenie paliva, ktoré je kľúčom k lepšiemu výkonu motora. V prípade benzínu zvýšený obsah aditív znižuje vnútorné trenie pohybujúcich sa častí motora, čím sa zlepšuje výkon a zabezpečí sa jeho plynulý chod. Čistejšie a efektívnejšie spaľovanie vedie k zníženiu spotreby, a tým aj k nižším emisiám.
Nová, vylepšená aditivácia má aj ďalšie benefity – palivá majú vyššiu oxidačnú stabilitu, čo znamená, že sú lepšie skladovateľné, v prípade nafty sa znižuje penivosť, benzín má vyšší obsah tzv. friction modifier pre nižšie trenie.
**Jedinečnú EVOTECH receptúru obsahujú všetky palivá SLOVNAFT EVO**. Prémiové palivá EVO Plus majú však vyšší podiel týchto aditív, čo zvyšuje ich účinok. Prémiové palivá EVO Plus sa môžu pravidelne tankovať do všetkých druhov vozidiel, nielen do nových.
Prémiový benzín EVO 100 Plus je vhodný aj pre staršie benzínové motory vďaka výrazne nižšiemu obsahu etanolu v porovnaní s benzínom označeným ako E10. Pre dosiahnutie čistiaceho efektu, odporúčajú odborníci natankovať aspoň každú tretiu nádrž prémiovým palivom.
„Najnovšie vylepšenie aditivácie sme testovali takmer dva roky v našich aj externých laboratóriách a motorových skúšobniach a len v Slovnafte sa ňom podieľalo asi 25 kolegov a kolegýň naprieč rôznymi útvarmi. Pri výbere nových aditív potrebujeme otestovať nielen ich účinky a vzájomné pôsobenie, ale aj ich vplyv na výrobné a logistické technológie,“ vysvetľuje manažér Vývoja a rozvoja produktov spoločnosti Slovnaft **Miroslav Mrzula**.
Skupina MOL, ktorej súčasťou je rafinéria Slovnaft, podrobuje novú aditiváciu dôkladnému testovaniu v jednom z piatich európskych nezávislých testovacích centier pre palivá, v Drive Technology Centre (DTC) v rakúskom Schwechate.
„Testovacie motory v DTC centre imitujú reálny chod motora. Testy sú časovo náročné, čím sa približujú reálnym podmienkam. V prípade najmodernejších naftových motorov testy zodpovedajú prejdeniu 10- až 30-tisíc kilometrov, pričom spotrebujú 800 až 1800 litrov paliva. Najskôr otestujeme palivo bez prísad a následne s prísadami, aby bol zmeraný ich účinok. Správne zvolené aditíva v palivách výrazne predlžujú životnosť a zvyšujú výkon motora, čím znižujú emisie,“ hovorí David Weissenberger, výkonný riaditeľ DTC.
Inzercia