Dobré časy / Minitest SEAT Ateca FR 2.0 TSI 190 4Drive 7-DSG
Jeden z najstarších modelov v ponuke španielskej automobilky sa dostáva na záver svojho vývojového cyklu. Má Ateca stále čím zaujať, alebo by si mala dopriať zaslúžený odpočinok?
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
Pred pár rokmi by som nepovedal, že práve veci, ktoré boli kedysi samozrejmosťou, budú neskôr dôvodom na radosť. Na vzplanutie ohňa potrebujete poriadny motor. Objem dva litre, priame vstrekovanie benzínu, turbo a dvojspojková prevodovka DSG. Cítim iskru.
Dvojlitrový agregát má veľmi kultivovaný chod a prekvapí najmä slušným záťahom už z nízkych otáčok. Ak mu odpustíte drobnú turbo dieru, odvďačí sa takmer lineárnym záťahom k červenému pásmu otáčok, kde stále ponúka maximálny výkon.
Ten dosahuje hodnotu 140 kW (190 k) a 320 Nm krútiaceho momentu, čo vôbec nie je málo. Určite sa nedá povedať, že by tento agregát bol výkonnostne to najhorúcejšie želiezko v ohni. Na druhú stranu, svoju úlohu v rodinnom SUV splní na 100 %. S pohonom všetkých kolies sa vzadu nachádza aj viacprvková náprava, ktorá zabraňuje odskakovaniu na priečnych nerovnostiach a prispieva k vyššiemu komfortu jazdy.
V kombinácii s príplatkovými adaptívnymi tlmičmi DCC má aktuálna Ateca jeden z najlepších podvozkov SUV, aké som mal možnosť jazdiť.
V najmäkšom režime je podvozok poddajný a aj väčšie nerovnosti zvládne bez divokého pohojdávania či buchnutia. Naopak, pri jazde vo vyšších rýchlostiach sa mi osvedčil tvrdší režim odpruženia, v ktorom auto nestratilo veľa komfortu na nerovnostiach, no súčasne sa stalo lepšie ovládateľným v zákrutách a to najmä vďaka menším náklonom karosérie.
To v spolupráci s výkonnými a dobre dávkovateľnými brzdami dodáva vodičovi dôležitú istotu za volantom. Prvé SUV značky SEAT je tu s nami už poriadne dlho a stále ukazuje, že ešte nepatrí do starého železa.
Presne vďaka takémuto modelu sa človek zamyslí nad tým či všetky inovácie ako dotykové plochy namiesto tlačidiel, alebo absencia panelu klimatizácie sú vlastne krok vpred.
Pri ovládaní Atecy sa človek zamyslí či by nebolo vhodné vrátiť sa k riešeniam, ktoré boli funkčné a v konečnom dôsledku aj bezpečnejšie.
Škoda, že sa výrobca nerozhodol pridať do ponuky aj výkonnejší 180 kW (245 k) dvojliter, ktorý by Atecu vďaka perfektne naladenému podvozku a výkonným brzdám posunul na hranicu dokonalosti.
SEAT ATECA s financovaním cez SEAT FINANCIAL SERVICES | S výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a s akontáciou od 10% do 40%. |
Model | SEAT Ateca FR 2.0 TSI |
Cena testovaného vozidla | 37.669 € |
Typ financovania | SEAT FLEXI (3 možnosti ukončenia financovania) |
Akontácia: | 40% (15.068 €) |
Výška úveru: | 22.601 € |
Spracovateľský poplatok: | 0% |
Dĺžka splácania: | 48 mesiacov |
Posledná navýšená splátka: | 20.153 € |
Značkové poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.): | PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo |
Výška mesačnej splátky: | 293 € vrátane poistenia* |
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW. |
### Technické údaje SEAT Ateca FR 2.0 TSI 190 4Drive 7-DSG
* **Motor** preplň. benzínový R4, 1 984 cm3
* **Výkon** 140 kW (190 k) pri 4 200 ot./min.
* **Krútiaci moment** 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot./min.
* **Pohon a podvozok**: 7-st. automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
* **Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
* **Pneu**. 245/40 R19.
* **Batožinový priestor** 485/– dm³
* **Rozmery**: 4 381 × 1 841 × 1 625 mm, rázvor 2 628 mm,
* **pohotovostná/celková hmotnosť** 1 621/2 090 kg,
* **objem nádrže** 55 l.
* **Najvyššia rýchlosť** 214 km/h
* **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 7,1 s * **Spotreba** (WLTP) 8,0 l/100 km
* **Emisie** CO2 182 g/km
* **Cena/testované auto** 33 440/37 669 €
* **Konkurenti**: Škoda Karoq, Peugeot 3008, Nissan Qashqai
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia