Sen rýchleho otecka / Minitest VW Tiguan R
Čo vznikne implementáciou športovej techniky do karosérie SUV? Dosiahol nemecký koncern jackpot, alebo nám vznikol ďalší model nepoužiteľný v bežnej premávke?
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
### Chameleón A práve dynamická jazda je to, čím Tiguan R prekvapí najviac. Musím sa priznať, že ak by som dal na prvý dojem, tento model by som rozhodne neoznačil ako jazdecké auto, ktoré by malo hltať zákruty či vyčarovávať emóciu za volantom.
Opak je ale pravdou! Vďaka športovému adaptívnemu podvozku DCC s nastaviteľnou tuhosťou tlmenia je z Tiguanu R podvozkový chameleón.
Úplné žehlenie nerovností nečakajte, no na pomery toho, že testovaný model mal obuté 20-palcové kolesá, bol komfort na palube veľmi dobrý. Pri vyšších rýchlostiach však treba nastavenie podvozku pritvrdiť, potom bude auto reagovať doslova na povel. A nielen to! Ochota, s akou sa toto eRko vrhá do zákrut, je vskutku obdivuhodná a po prejazde obľúbeného Dobšinského kopca som ostal doslova zaskočený, a to hneď z niekoľkých dôvodov.
To, ako bleskovo radí sedemstupňové DSG v športovom režime, je doslova úžasné. Ak k tomu pridáme príplatkový výfukový systém Akrapovič, ktorý veľmi ochotne strieľa do výfuku pri preradení a podradení, tak je moja premena na vysmiateho smajlíka dokonaná. Po pridaní v zákrute okrem úžasnej trakcie cítiť, ako pracuje inteligentný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu na zadnej náprave.
> Volant obšitý v perforovanej koži sa výborne drží a dlhšie pádla pod volantom padnú perfektne do ruky. Pri aute s 20 až 21 palcovými kolesami pôsobí volič režimov do terénu vcelku komicky.
Z úvodného jemne nedotáčavého správania pri vjazde do zákruty následne cítiť, ako sa po stlačení plynového pedálu na podlahu rozloží výkon na zadnú nápravu. Zrazu sa predok auta ochotne natočí smerom do zákruty, z ktorej tak viem akcelerovať na vlne nekonečnej priľnavosti.
Úžasné je však aj to, že tento scenár viem vďaka neúnavným brzdám opakovať znovu a znovu, pričom ani po dvadsiatej zákrute ani raz neodmietli podať stopercentný výkon.
> K športovému autu nesmú chýbať poriadne športové sedačky. Pri prejazdoch zákrutami sa určite zapotíte, keďže neustále zapínanie vyhrievania volantu dlaňami sa stane bežnou rutinou pri rýchlej jazdy
Neželané dotyky senzorických tlačidiel na volante sú každodennou skúsenosťou.
Financovanie VW NEXT cez VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES | Výhodné financovanie bez poplatkov, s nízkou splátkou a s akontáciou od 10% do 40%. |
Model | VW Golf 2.0 TSI R-line |
Cena testovaného vozidla | 60.230 € |
Typ financovania | VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania) |
Akontácia: | 40% (24.092 €) |
Výška úveru: | 36.138 € |
Spracovateľský poplatok: | 0% |
Dĺžka splácania: | 36 mesiacov |
Posledná navýšená splátka: | 35.295 € |
Značkové poistenie v splátke (Allianz): | PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo |
Výška mesačnej splátky: | 397 € vrátane poistenia* |
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW. |
Inzercia