Nový Mercedes SUV EQE oficiálne: Funkčný dizajn a luxusný interiér má už v základnom balení
Očakávaný model elektrického SUV od Mercedesu je konečne odhalený. Predpovede o „lacnejšom SUV EQS“ sa naplnili, hoci o cene zatiaľ nevieme nič.
Vydané Text: Erik Stríž
Nové SUV EQE je v porovnaní s SUV EQS menší, čoho dôsledkom neponúkne možnosť konfigurácie so siedmimi sedadlami, stále však ide o väčšie SUV s pridanou hodnotou v podobe luxusného interiéru a perspektívneho pohonu.
SUV EQE kompaktnejšie aj ako EQE sedan, rázvor s dĺžkou 3 030 milimetrov je o deväť centimetrov kratší.
Vonkajšie rozmery sú 4 863 × 1 940 × 1 686 milimetrov, automobil stojí na 19 až 22-palcových kolesách.
Výrobca zatiaľ avizuje tri konfigurácie pohonu: EQE 350+ SUV, EQE 350 4MATIC SUV a EQE 500 4MATIC SUV, technické údaje týchto verzií uvádzame nižšie.
Na rozdiel od esúvečiek GLE sa SUV EQE nikdy nebude vyrábať so spaľovacími motormi, vyhradzuje si totiž tie elektrické s vysokým výkonom – od 215 do 300 kW. To znamená, že už v najslabšej konfigurácii ponúkne prémiové elektrické SUV podstatne viac výkonu, ako býva štandardom. V závislosti od verzie dokáže SUV EQE prejsť na jedno nabitie až 590 kilometrov.
Východiskovo je v SUV EQE pohon zadných kolies, kedy je elektrický motor osadený priamo na zadnej náprave, v predaji bude aj variant s pohonom všetkých štyroch kolies 4MATIC, ktorý dopraje automobilu aj jazdný režim Terén. Okrem neho vie vozidlo pracovať v jazdných profiloch Dynamic Select Eco, Komfort, Šport a Indivuduálny, ktoré ovplyvňujú viaceré charakteristiky vozidla, od reakcií na stlačenie akceleračného pedála cez účinnosť rekuperácie až po samotný podvozok.
Ako súčasť mimoriadnej výbavy je k dispozícii vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Na dosiahnutie ešte lepšej svetlej výšky možno zvýšiť výšku vozidla až o 30 milimetrov. Zákazníci si na želanie môžu vybrať riadenie zadnej nápravy s maximálnym uhlom natočenia kolies 10 stupňov.
### Čo si všímať na interiéri SUV EQE?
Interiér elektrické SUV EQE prekvapivo verne adaptuje to, čo poznáme už z modelov EQS, EQE a SUV EQS. Na oficiálnych záberoch je verzia s obrazovkou MBUX Hyperscreen a bielo-hnedej farebnej schéme čalúnenia a palubnej dosky. Stredová konzola s odkladacími priestormi je vybavená dreveným dekorom s gravírovanými štylizáciami loga Mercedes-EQ a výrobca tiež poukazuje na rozsah ambientného osvetlenia.
Keď si porovnávate interiéry SUV EQE a SUV EQS, nemožno si nevšimnúť, že sú fakticky totožné – rozdiel bude iba v priestorových pomeroch, ktoré však tiež vyzerajú byť iba minimálne. Jediným drobným rozdielom je, zdá sa, členitejšie vyhotovenie panelov dverí na modeli SUV EQS.
Interiér Mercedes-Benz SUV EQE (2022)
Interiér Mercedes-Benz SUV EQS
### OLED verzus LCD
Obe vozidlá používajú veľkolepý interiérový obrazový panel MBUX Hyperscreen (Hyperobrazovka), hoci za príplatok. MBUX Hyperscreen využíva kombinovanú obrazovú technológiu – 12,3-palcový displej prístrojového panela je z LCD displeja a zvyšné dva (17,7 a 12,3″) z OLED displejov, čo sú vo svojej podstate jednotlivo svietiace zobrazovacie body. Rozdiel je iba v celkovej uhlopriečke mierna zakriveného skleného panela, nie v dispeloch samotných.
Displeje tejto technológie nájdete v rôznych formách na najlepších smartfónoch sveta, prevažne na zariadeniach od značky Samsung, ktorá si ich aj sama vyrába pod značkami AMOLED a SuperAMOLED. Táto techológia má dve významné výhody v porovnaní s inými obrazovými panelmi: ich čierna je skutočne čierna a pixely majú enormnú životnosť.
V praxi sa to prejavuje tak, že zobrazenie farebnej grafiky na čiernom pozadí v noci vytvára pozoruhodný efekt, akoby grafika vystupovala, keďže čierna je fakticky neviditeľná. Displeje založené na technológii LCD, ku ktorej patrí aj známe IPS, majú ten problém, že aj čierna farba je v skutočnosti šedá, čo je pozorovateľné najmä v noci. Je to spôsobené technológiou, LCD sú totiž tekuté kryštály (Liquid Crystal Display). Každý obrazový bod pozostáva z troch týchto kryštálov – červeného, zeleného a modrého (RGB) a tým, ako sa vplyvom elektrického napätia fyzicky zmenia, v odlišnej intenzite prepúšťajú svetlo z podsvietenia. Podsvietenie je síce segmentované, avšak pixely nie sú dokonale neprehľadné, sú vždy trocha priesvitné – a to spôsobuje šedú farbu tam, kde má byť čierna.
V každom prípade je nový Mercedes-Benz SUV EQE mimoriadne očakávaný model, tešíme sa na prvé jazdy a testy na novinke.
### Mercedes-Benz SUV EQE: Najdôležitejšie technické údaje
EQE 350+ SUV | EQE 350 4MATIC SUV | EQE 500 4MATIC SUV | ||
Náhon | na zadné kolesá | na všetky kolesá | na všetky kolesá | |
Elektrický stroj (elektrické stroje) | Typ | Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) | Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) | Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) |
Výkon | kW | 215 | 215 | 300 |
Krútiaci moment | Nm | 565 | 765 | 858 |
Systémové napätie | Volty | 400 | 400 | 400 |
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie) | kW | 11/22 (USA: 9,6) | 11/22 (USA: 9,6) | 11/22 (USA: 9,6) |
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom | kW | 170 | 170 | 170 |
Nabíjanie jednosmerným prúdom: max. dojazd po 15 minút[6] (WLTP) | km | 220 | 220 | 220 |
Vozidlo | ||||
Dĺžka/šírka/výška | mm | 4 863/1 940/1 686 | 4 863/1 940/1 686 | 4 863/1 940/1 686 |
Rázvor | mm | 3 030 | ||
Priemer otáčania (bez riadenia zadnej nápravy/s riadením zadnej nápravy 10°) | m | 12,3/10,5 | 12,3/10,5 | 12,3/10,5 |
Objem batožinového priestoru VDA [7] | L | 520/580 – 1 675 | 520/580 – 1 675 | 520/580 – 1 675 |
Prípustná hmotnosť prívesu | kg | 750 | 1 800 | 1 800 |
Spotreba a dojazd[8] | ||||
Spotreba elektriny (WLTP) | kWh/100 km | 21,8 – 17,7 | 22,5 – 18,5 | 22,7 – 19,0 |
Emisie CO₂ (WLTP) | g/km | 0 | 0 | 0 |
Dojazd (WLTP) | km | 480 – 590 | 459 – 558 | 460 – 547 |
Aktualita, Bev, Ecomoto, Ecomoto.sk, Elektromobil, Ev, Mercedes, Mercedes Eqe, Mercedes Suv Eqe, Mercedes-Benz, Mercedes-Eq, Nový Model, Slovensko, Správy
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia