FORD TOURNEO CONNECT: Posledné poctivé rodinné auto? Ford nastavil latku vysoko, jeho MPV napĺňa všetky naše očakávania

Podľa výrobcu je dostatočne veľký na to, aby zvládol vašu pracovnú záťaž, dostatočne flexibilný pre vašu rodinu, dostatočne obratný, aby zvládol mestské cesty a dosť pohodlný, aby boli všetci šťastní. Nemáme dôvod byť proti. Pokračujeme druhou časťou nášho seriálu o novom Ford Tourneo Connect.
Vydané  Text: 

V našom trojdielnom seriáli o novom Forde Tourneo Connect sa postupne venujeme nasledovným témam:

 

Poctivé rodinné auto v roku 2022?

Keď sa dnes rozhodujete o kúpe nového auta pre svoju rodinu, čo všetko pri výbere zohľadňujete? A aký máte rebríček priorít a hodnôt? Samozrejme, že by nám malo záležať na bezpečnosti, tá je však obyčajne až kdesi v úzadí a z pochopiteľných dôvodov do popredia vystupujú iné faktory: finančná dostupnosť, spotreba, priestorové pomery a úžitková hodnota. A je pravda, že na nich záleží tiež.

Inzercia

Inzercia

Preto je dobré, že automobilky iniciatívne a tiež pod vplyvom európskych homologizácií musia vyrábať všetky nové autá vysoko bezpečné. Bez ohľadu na to, koľko hviezdičiek nové auto dosiahlo v testoch EuroNCAP, sú nové autá bezpečnejšie ako tie spred desiatich a viac rokov. Napriek tomu veľmi poteší, že nový Ford Tourneo Connect dosiahol maximálny možný počet päť hviezdičiek, pričom v rovnakej miere chráni dospelých aj detských pasažierov, čo vôbec nie je bežné. Obyčajne je ochrana detí na podstatne nižšej úrovni. Tourneo Connect aj takto dokazuje svoje predurčenie byť rodinným autom.

Tie ostatné faktory takisto hrajú v prospech. Spotreba, veľký priestor pre pasažierov a pridaná hodnota v podobe variabilného interiéru a šikovných riešení v kufri, to všetko nachádza každodenné využitie. No a finančná dostupnosť, tá sa síce v uplynulých mesiacoch v celom autopriemysle stala témou číslo jeden, autá sú jednoducho drahšie a Ford s tým nič nenarobí – čo však ovplyvniť vie, je tá zmienená pridaná hodnota, čo aj robí. Pozrite sa s nami na Ford Tourneo Connect podrobnejšie ako na rodinné auto.

 

Inzercia

Inzercia

IDEÁLNE PROPORCIE: Ford Tourneo Connect má dĺžku 4,5 metra a v predĺženej verzii Grand 4,8 metra. V závislosti od verzie je variabilný aj rázvor náprav, 2 755 až 2 970 mm – v oboch prípadoch ide o auto, s ktorým bezpečne a pohodlne zaparkujete na akomkoľvek parkovacom mieste a s priemerom otáčania 11,4 až 12,1 metra bezproblémovo zvládnete aj pohyb v podzemných parkovacích domoch nákupných centier. Solídna výška podvozka viac ako 14 cm spolu s krátkymi prevismi prináša ďalšiu výhodu: výjazd na strmú naklonenú rovinu bez rizika poškodenia ochranných spodných partií. Všimnite si tiež tvar zadných partií – pravidelný kváder zväčšuje batožinový priestor, auto môžete naložiť až po strechu bez kompromisov, ktoré by vyplývali zo šikmého zadného okna. Rodinné auto nemusí byť SUV, aby bolo priestranné a dizajnovo atraktívne.

Ford Tourneo Connect sa predáva od 27 090 € bez DPH, predĺžená verzia Grand je len o 1 000 € drahšia.

 

NAJPRAKTICKEJŠIE DVERE NA SVETE: Nakladanie detí do detských sedačiek cez obrovský otvorený priestor dverí na vysoko položené sedadlá – rodičia by vedeli hovoriť o úľave pre kríže. Posuvné dvere môžu deti otvoriť bez toho, aby nimi udreli do vedľa stojaceho auta či múru. Môžete zaparkovať aj na stiesnených miestach a pritom stále deti pohodlne vyložiť. Zadné kufrové dvere kolmé na vozovku zväčšujú nákladný priestor a sprístupňujú nízku nakladaciu hranu – naložiť bicykle a detské kočíky je zrazu pohodička. Nech máte na tvary a konštrukčné vyhotovenie dverí akýkoľvek pohľad, je na mieste uvedomovať si najmä ich ohromný praktický potenciál.

 

  • Šírka bočných posuvných dverí: 666 mm | 797 mm vo verzii Grand
  • Šírka vstupu batožinového priestoru: 1850 mm | 1185 mm vo verzii Grand
  • Výška batožinového priestoru: 1200 mm | 1211 mm vo verzii Grand
  • Objem batožinového priestoru: 218/1213/2556 dm3 | 650/1720/3105 dm3 vo verzii Grand

 

 

PÄŤ AŽ SEDEM PLNOHODNOTNÝCH SEDADIEL: Zatiaľ čo väčšina kombi a SUV robí kompromisy v druhom a prípadne treťom rade sedadiel, Tourneo Connect má všetky sedadlá plnohodnotné a nastaviteľné. V aute môže voziť až sedem dospelých osôb, takže deti sa nebudú tlačiť v žiadnom prípade. A to nie je všetko: všetky zadné sedadlá sú individuálne sklápateľné a vyberateľné, druhý rad má k dispozícii aj vyklápacie stolíky so vstavaným držiakom na tablet, ako aj vlastné výduchy klimatizácie a háčiky na zavesenie oblečenia. Chýbajú snáď len madlá, ktoré výrobcovia postupne začínajú vypúšťať zo základnej výbavy áut.

Tretí rad sedadiel je k dispozícii pre oba rázvory za doplatok 990 € bez DPH.

 

AJ DO MESTA, AJ NA TURISTIKU S POHONOM 4X4:

  • Základom motorizácií je z našej skúsenosti vynikajúci 1,5-litrový benzínový EcoBoost s výkonom max. 84 kW (114 k) a krútiacim momentom 220 Nm, ktorého kombinovaná spotreba podľa WLTP dosahuje 6,0 – 7,3 l/100 km. Tento motor sa konfiguruje výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
  • Naftové agregáty zastupuje 2.0 TDCi s výkonom 90 kW (122 k) a silou 320 Nm. Konfiguruje sa so 6° manuálnou aj automatickou 7-stupňovou prevodovkou, kedy sa kombinovaná spotreba nafty pohybuje v rozpätí 4,6 až 5,7 l/100 km, respektíve 5,0 – 6,0 l/100 km v prípade verzie s pohonom všetkých kolies AWD.

 

PREČO POSLEDNÉ POCTIVÉ RODINNÉ AUTO? Automobilový priemysel práve teraz prechádza najväčšou transformáciou vo svojej histórii. Automobilky sú nútené preorientovať svoje obchodné modely, pretože elektromobilita, rastúci apel na životné prostredie, aktívnu bezpečnosť a celkový vývoj európskeho trhu prvýkrát v moderných dejinách nereagujú na existujúci zákaznícky dopyt. Ak doteraz platilo, že zákazník a dopyt sú páni výroby, po novom je to trochu inak. Pánom sa stáva verejný záujem, ktorý nutne obnáša aj kompromisy. Každý nechce elektrické auto s minimalistickým interiérom, konzervatívni zákazníci chcú stále benzínové a naftové motory a analógový zážitok z interiéru. Rozumieme tomu a práve preto je nový Ford Tourneo Connect jedným z posledných „poctivých“ rodinných áut, ktoré takéto požiadavky spĺňajú.

 




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia