Vrchol / Test Škoda Enyaq Coupé RS iV
Coupé verzia elektrického modelu Enyaq iV vám chce prehovoriť priamo do srdca a vyhnúť sa tak debate o cene. Pri vrcholnej verzii RS ide naozaj o auto, ktoré skrátka chcete, a tak si ho zaobstaráte.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
Z niektorých uhlov vyzerá Enyaq Coupé veľmi dobre, z iných je príliš bacuľatý. Spotreba? Pokojne 18 kWh/100 km
To sú štyri kroky, počas ktorých sa nemôžete naplno venovať riadeniu. A ak by ste si uprostred jazdy spomenuli, že chcete tento systém aktivovať (prečo nie, niekedy je ozaj užitočný), tak opäť. Štyri kroky, tentokrát už nevyhnutne za jazdy. Vystúpili ste na sekundu z auta, aby ste napríklad otvorili dvere svojej polovičke? Auto sa otvorením dverí automaticky vyplo, môžete teda všetko robiť odznovu. Chceli by ste si aktivovať prednú širokouhlú kameru pri výjazde z úzkej uličky? Stlačíte symbol parkovacieho asistenta, manuálne aktivujete parkovacie senzory, vypnete parkovacieho asistenta a zvolíte širokouhlú kameru. Nuž, niekedy by tie fyzické tlačidlá naozaj neboli na škodu veci. Najmä keď systém v Enyaqu má najmä po naštartovaní svoje náladky a nefunguje plynulo.
Kabína je ozvláštnená Alcantarou a jedovatými zelenými kontrastmi. Okrem toho sa nič podstatné nezmenilo. Ani to, že s dotykovým displejom musíte pracovať
častejšie, než je nevyhnutne potrebné a stane sa to otravným. Našťastie Enyaq úplne na tlačidlá nezanevrel. Ideálne by bolo, ak by sa dali naprogramovať
Športové sedadlá by mohli byť argumentom, prečo zvoliť práve verziu RS. Výborné tvarovanie, nešmykľavá vzdušná látka... Paráda! A rovnaká paráda je to aj vzadu.
Kilometre budú plynúť rýchlo. Pocit únavy sa nedostavuje, jazda v elektrickom RS je veľmi príjemná. Všetko sa začína ergonómiou spomínaných sedadiel a dobrým posedom, avšak uvedomíte si aj to, aké blahodarné účinky má ticho. Nemyslite si, že je to pri elektromobiloch klišé. Dobre odhlučnený elektromobil nie je najmä pri vyšších rýchlostiach vôbec samozrejmosťou. Tento Enyaq má však dvojité predné sklá a je naozaj mimoriadne tichý ešte aj napriek sklenenej streche, ktorá bežne akustike v interiéri neprospieva.
Pre mňa bol najväčším otáznikom podvozok. A Enyaq Coupé RS iV mi odpovedal absolútne suverénne: podvozok je tu vynikajúci. Rovnaké adaptívne tlmiče DCC, s akými sme už mali skúsenosť, avšak s iným softvérovým naladením a výsledok je transformatívny. Žiadne zbytočné hojdanie, žiadna neistota v zadnej časti. Len celkom presne definovaný pokoj aj na nerovných cestách. Ani v najmäkšom nastavení nie je Enyaq RS uplávaný. Nič sa nestane, ak na peknom úseku cesty zabudnete zmeniť jazdný režim. Keď to spravíte, reakcie auta budú presnejšie a lineárnejšie, ale ani v najtuhšom režime tlmičov z vás auto nevytrasie dušu. A to je dobre.
Naladenie tlmičov sa odzrkadľuje aj na veľmi príjemnom riadení, ktoré je dostatočne rýchle na to, aby vám dávalo pocit dynamiky a presnosti, avšak nie až tak, aby bolo auto nervózne. Enyaq RS naozaj môžete ovládať priam telepaticky. Nesmiem zabudnúť ani na brzdy, nad ktorými taktiež nemusíte vôbec rozmýšľať, čo sa ešte stále nedá povedať pri väčšine konkurenčných elektromobilov.
### Naozaj RS?
Pneumatiky Bridgestone Potenza Eco odpovedajú na otázku či je Enyaq RS skutočne športové auto. Nie je. A v záujme vlastnej bezpečnosti odporúčam, aby ste s nimi v daždi jazdili extrémne opatrne, alebo rovno obuli niečo športovejšie, lebo na mokrej vozovke je Enyaq na týchto pneumatikách až komicky nedotáčavý. Na suchu je to však prekvapivo dobré a aj keď si asi ráno neprivstanete, aby ste Enyaq RS prevetrali na vašej obľúbenej okreske, ak sa na nej náhodou ocitnete, budete si jazdu po nej skutočne užívať. Zažijete totiž kombináciu komfortu a veľmi príjemných, dobre vyvážených jazdných vlastností. Nie, nie je to na ustavičnú jazdu na hrane, ale to vôbec neprekáža. Auto, ktoré ponúka toľko priestoru pre posádku (aj vzadu – klesajúca strecha vás nemusí trápiť) aj batožinu, a ktoré vás rozmaznáva ozaj po všetkých stránkach, má byť v prvom rade komfortné. A toto Enyaq Coupé RS iV zvláda lepšie, než väčšina konkurentov. Tu si teda od RS nesľubujte športové zážitky doplnené o kvílenie pneumatík, skôr luxusne vybavené, dobre vyzerajúce a výkonné auto pre každú príležitosť.
V kufri sa myslelo aj na odkladanie káblov, ďalšie redukcie sú pod podlahou.
### 299 koní
Isto ste si všimli, že o výkone som doteraz nepísal. Dôvodom je práve fakt, že zážitok z jazdy tu definuje skôr podvozok a príjemné ovládanie auta. Výkon? Ten je tu skôr na to, aby auto rozhýbal na rýchlosť, kde si začnete užívať dynamické schopnosti podvozka. A rozhýbe ho rýchlo, nemusíte mať starosť. Dva elektromotory, vďaka ktorým má Enyaq Coupé RS iV náhon na všetky štyri kolesá, s ním dokážu pohnúť riadne dynamicky aj s nízkym stavom nabitia batérie. A keď máte lepšie nabité, tak ešte viac! Musíte však mať stav nabitia presahujúci 88 %, aby ste mali k dispozícii plných 220 kW (299 k). To je trochu zvláštne, keďže Škoda odporúča batériu bežne nabíjať iba do 80 % a navyše konkurencia žiadne hviezdičky pri údaji o maximálnom výkone nepoužíva, ale dôležité je, že v praxi to neprekáža. Pokles maximálneho výkonu nie je veľmi citeľný a mňa aj tak najviac bavila rýchla, ale plynulá jazda. Maximálny (dostupný) výkon som v praxi využíval málokedy.
Vonkajší dizajn je už klasicky pekne prepracovaný, hrany a línie sú sexi, len tie kolesá veľmi nie
ŠKODA ENYAQ s financovaním cez ŠKODA FINANCIAL SERVICES | Výhodné financovanie bez poplatkov, s akontáciou od 10% do 40%. |
Model | ŠKODA ENYAQ iV RS Coupé |
Cena testovaného vozidla | 68.228 € |
Typ financovania | ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania) |
Akontácia: | 40% (27.2391,20 €) |
Výška úveru: | 40.936,80 € |
Spracovateľský poplatok: | 0% |
Dĺžka splácania: | 36 mesiacov |
Posledná navýšená splátka: | 31.454 € |
Poistenie v splátke (Allianz): | PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo |
Výška mesačnej splátky: | 574€ vrátane poistenia* |
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátka sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA. |
Bev, Ecomoto, Ecomoto.sk, Elektrické Suv Kupe, Elektro, Elektromobil, Pre, Recenzia, Škoda, Škoda Enyaq, Škoda Enyaq Coupé Rs Iv, Str, Test
Inzercia