Sako a monterky / Test SsangYong Musso Grand Premium 4WD 2.2 e-XDI
Elegantný čierny oblek ho radí do vyššej spoločnosti. No málokto vie, že vo vrecku so sebou nosí aj pracovné rukavice.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
### Pozor!
Čierna karoséria, čierne disky kolies a do toho obrovská strieborná maska chladiča a vysokánska línia kapoty – to je kombinácia, z ktorej ide rešpekt. Najmä keď tú masku uvidíte v spätnom zrkadle, máte chuť odparkovať svoje auto dočasne na krajnici. Musso Grand vyzerá impozantne a zvláda aj hru na elegána. Dlhšie skúmanie proporcií karosérie mi však rozprúdilo fantáziu a vedel by som si predstaviť, že by bola bočná línia tohto pickupu ešte niečím ozvláštnená. Takto pôsobí bočný profil trochu prázdno. Možno by pomohli strieborné kolesá. Ale to sú detaily.
Tlačidlá, mäkčené materiály, čalúnená prístrojovka a dobrá ergonómia. Tak sa nám to páči!
Kvalitu kamier môžu SsangYongu závidieť aj prémioví konkurenti
Predné aj zadné sedadlá sú na pomery pickupov príjemne pohodlné. Vzadu sa nesedí ako na trestnej lavici. Chýbajú však odkladacie priestory. Drobnosti zmestíte pod sedadlá
### Prekvapivo šoférsky
Keď som sa prvýkrát posadil za volant, zostal som prekvapený, akú vynikajúcu polohu som si za ním vedel nájsť. Rozsiahle nastavenie polohy volantu aj pohodlného koženého sedadla si zaslúži pochvalu. Miesta nad hlavou som mal síce vo svojej polohe menej, ale to malo na svedomí najskôr strešné okno. Štart 2,2-litrového naftového štvorvalca s výkonom 149 kW (202 k) a krútiacim momentom 441 Nm je nedramatický.
Ani za studena nepreniká jeho klepot takmer vôbec do vnútra. Vyrážam na cestu a na hrboľatom úseku sa okamžite prejaví typická vlastnosť pickupov postavených na rebrinovom ráme – kabína sa na ňom trochu natriasa ako huspenina. Je však dôležité povedať, že to je mäkké trasenie, teda žiadne ostré rázy ani zvuky sa k vám nedostanú. K pickupom to skrátka patrí.
Oveľa viac si cením výborné odhlučnenie, ktoré si drží takmer luxusnú úroveň až do rýchlosti 130 km/h a ani potom úroveň hluku nezmení natoľko, aby vám pokazilo chuť. Spotreba modelu Musso Grand sa pri pokojnej jazde po okreskách dá držať aj v okolí 7 l/100 km. Reálne však počítajte skôr s hodnotou okolo 8,5.
Automatická prevodovka od známeho výrobcu Aisin preferuje nízke otáčky a väčšinou radila vynikajúco. Párkrát zaváhala pri pokuse o pružné zrýchlenie, kde najprv preradila o stupeň vyššie a následne o dva nižšie. Motor má sily až-až, na mokrom povrchu nie je problém stratiť trakciu na ľahkom zadku ani pri rýchlosti 80 km/h. Mňa na jazde najviac potešila kombinácia výborného posedu za volantom a skvelého, informáciami nabitého riadenia. Musso Grand nie je žiaden pretekár, ale jazda s ním je o neustálom dialógu medzi vodičom a podvozkom auta. Je to zábavné a svižná jazda po okreskách je cvičenie, ktoré s Mussom Grand odporúčam absolvovať každému, s kým sa jeho vlastné auto pri jazde nerozpráva.
Na záver spomeňme terén. Tu som to nijako nehrotil, pretože naše auto malo obuté cestné gumy. Skúsil som však jedno kríženie náprav na nespevnenom povrchu. K zadným kolesám sa (napevno – diferenciál tu nie je) pripojili predné a išlo sa. Bol som pripravený fotiť odlietavajúce kamene, ale Musso Grand predviedlo suverénnu jazdu bez akejkoľvek drámy.
Pohon všetkých kolies sa pripája jednoduchým ovládačom. Potom dokáže Musso Grand divy!
[CAR id=17159]
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia