Mercedes EQS SUV na Slovensku: Vybrali sme si svoju vysnívanú verziu, vyšla na menej ako 150-tisíc / Stručný sprievodca konfigurátorom

Zákazníkov poteší veľmi bohatá sériová výbava, takže veľa vecí už dostanú v cene.
Vydané  Text: 
Mercedes-Benz EQS SUV je aktuálne to najlepšie, čo vie značka Mercedes-EQ ponúknuť spomedzi elektrických automobilov. Istotne bude pre mnohých východiskový liftback EQS tým najlepším elektromobilom na svete, avšak tendencia trhu preferovať karosárske vyhotovenie SUV robí práve z modelu EQS SUV nanajvýš vítanú novinku na trhu. Zaujme tiež 7-miestnou konfiguráciou a vysokými výkonmi už v najnižšej konfigurácii, nosnými piliermi modelu sa pritom stávajú pojmy ako udržateľnosť či digitalizácia Model EQS SUV prevzal azda všetky kľúčové dizajnové prvky zo svojho pôvodcu, napriek tomu umožňuje pridanie až dvoch dodatočných sedadiel v treťom rade – môže tak ponúknuť luxusných šesť miest, prípadne praktických sedem vo verzii s tromi sedadlami v druhom rade. Tretí rad sedadiel však bude príplatkový, takže základná verzia EQS SUV bude konvenčne 5-miestna. Ide o plnohodnotnú alternatívu k modelu GLS so spaľovacími motormi? Záleží na uhle pohľadu, pretože priestoro a veľkostne si môžu byť vozidlá príbuzné, ale odlišnosť pohonu a teda aj celkového prístupu k dizajnu a charakteru zrejme odlišujú typického zákazníka týchto vozidiel. Mercedes-Benz EQS SUV má rozmery 5 125×1 959×1 718 mm, rázvor až 3 210 mm a 625 litrov objemu v batožinovom priestore v 5-miestnej konfigurácii. Aj s tretím radom sedadiel je kufor stále nadmieru priestranný, 565 litrov, respektíve 2 020 litrov po sklopení sedadiel v druhom a treťom rade. V porovnaní s druhým sedemmiestnym SUV v ponuke Mercedesu-EQ, modelom EQB, tak bude oveľa vhodnejší pre náročnejšieho zákazníka. ### Konfigurujeme vlastný Mercedes-Benz EQS SUV Mercedes EQS SUV na Slovensku môžete konfigurovať s trojicou pohonov. Základom je EQS 450+ SUV s dojazdom 639 km, výkonom pohonu 265 kW (360 k) a pôsobivou akceleráciou 0-100 km/h za 6,7 sekundy. Zaplatíte za ňu 121 494,00 €, čo je zároveň najnižšia cenníková cena modelu EQS SUV na slovenskom trhu. Zlatou strednou cestou je variant EQS 450 4MATIC SUV s totožným výkonom pohonu 265 kW (360 k), ale o niečo kratším dojazdom 602 km, no rýchlejšou akceleráciou za 6 sekúnd. Ide v podstate o východiskový variant doplnený o pohon všetkých kolies 4MATIC. Cena tejto verzie je 125 334,00 €, teda iba o niečo vyššia ako základný variant – podľa nášho názoru je práve preto zlatou strednou cestou. Aktuálne dostupným vrcholom je EQS 580 4MATIC SUV za 165 174,00 €. Akceleruje za 4,6 sekundy, na jedno nabitie prejde 594 km a pohon všetkých kolies dosahuje max. výkon 400 kW (544 k). Poteší, že už v základnej konfigurácii pohonu EQS SUV ponúka 20-palcové zliatinové disky s dizajnom piatich zdvojených lúčov, no ponuka Línie exteriéru zahŕňa aj balíčky Electric Art za 1 560 € s 21″ diskami, AMG Line za 4 800 € s 21″ diskami AMG a vizážou karosérie v štýle AMG, ako aj rozšírenie Night s tmavými akcentmi za 810 €.
Neprekvapivo by sme si vybrali práve paket AMG Line za bezmála päťtisíc eur. V takomto prípade nám konfigurátor automaticky navrhuje akceptáciu ďalšej výbavy AMG LINE ADVANCED PLUS za dovedna 15 564 eur, ktorá obsahuje aj položky ako parkovací balík s 360-stupňovou kamerou, aktívny asistent parkovania so systémom PARKTRONIC, svetlomety DIGITAL LIGHT s funkciou premietania, balík asistenčných jazdných systémov plus a odstupu DISTRONIC, interiér AMG Line, športové sedadlá, aktívne náladové osvetlenie, panoramatická posuvná strecha,multifunkčný športový volant v koži napa, funkcia jazdných profilov DYNAMIC SELECT a mnoho ďalšieho.
Ďalším krokom je výber laku karosérie. Poteší, že bez príplatku je až 7 z celkovo 8 dostupných lakov, patrí medzi ne aj obsidiánová čierna a nádherná smaragdová zelená. Príplatková je v konfigurátore iba diamantová biela MANUFAKTUR bright za 1 440 €. V ďalšom kroku konfigurátor ponúka možnosť výberu z celkovo štyroch modelov diskov kolies s priemerom 21 a 22 palcov, to s ohľadom na zvolený paket AMG Line. Najčastejšie kupované sú vraj 22″ disky s mnoholúčovým dizajnom za 2 100 €, tak si ich vyberáme aj my. Športové pneumatiky si v Mercedese môžete dokúpiť za 396 €.
V rámci paketov AMG Line si môžete ako interiér vybrať práve štýl AMG Line, ale aj Electric Art, prípadne sa vrátiť späť a doplatiť si 8 400 € za balík kože napa Exklusiv s nádhernými bielo-hnedými kontrastmi. Aby ste si mohli túto exklizivitu dopriať, musíte si výbavu vylepšiť na AMG LINE PREMIUM za 21 192 €. To považujeme za priveľa, tak si vyberáme bezpríplatkový interiér AMG Line v čiernej koži. K dispozícii sú aj dva sivé varianty, obe za príplatok. Napokon sa nám konfigurátor v časti Balíky výbavy opäť snaží ponúknuť variant výbavy AMG LINE PREMIUM poukazujúc na to, že obsahuje aj riadenie zadnej nápravy a klimatizáciu sedadiel pre vodiča a spolujazdca, čo nás napokon láme a my si do košíka pridávame tento variant za 21 192,00 €. Škoda, že obrovskú obrazovku Hyperscreen MBUX model EQS SUV ponúka až vo výbave AMG LINE BUSINESS CLASS, ktorá si vyžaduje doplatok 41 772,00 € namiesto vyššie zmienených 21-tisíc za AMG LINE PREMIUM. Ponuky kabeláže pre nabíjanie preskakujeme, pretože v cene sú nabíjací kábel pre domácu zásuvku a nabíjací kábel pre nabíjaciu skrinku a verejné nabíjacie stanice, preskakujeme tiež funkcie infotainmentu a bezpečnosti (pretože už v základe má Mercedes toho dosť) a dostávame sa k finále.
Takto nakonfigurovaný Mercedes-Benz EQS SUV 450 4MATIC vychádza na 148 626,00 €, pričom cena v sériovej výbave bola 125 334 eur. Príplatková výbava tak predstavuje čiastku iba 23 292 €, čo na vozidlo tohto charakteru považujme za prijateľné. Je potrebné uvedomiť si, že v tomto prípade ide vlastne o luxusnú limuzínu pretransformovanú do podoby SUV, teda by malo ísť o to najlepšie z najlepšieho. Čo dodať, nevieme sa dočkať prvých jázd a testov EQS SUV.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia