Ideálne rodinné auto? Môže byť. Renault Kangoo je v predaji na Slovensku, máme ceny, motorizácie aj výbavy

Rodinné auto má byť priestranné, praktické a lacné. S tým posledným už nové autá majú problém, zato techniky majú prekvapivo veľa.
Vydané  Text: 
Pred pár týždňami Renault aj na Slovensku spustil predaj modelu Kangoo vo verzii, ktorá z neho robí rodinný automobil. Doteraz sme mali možnosť Kangoo poznávať iba vo verzii Van, teda ako ľahké úžitkové vozidlo (LCV) s príplatkovou možnosťou veľkorysého bočného nakladacieho otvoru Open Sesame. Ide dokonca o dodávku roka 2022 a **[test Renault Kangoo Van Blue dCi 95 Open Sesame](https://www.autoviny.sk/testy/123246/test-renault-kangoo-van-blue-dci-95-dodavka-roka-2022-v-nasom-redakcnom-teste)** sme zverejnili ešte začiatkom tohto roka. Nie je preto nelogické predpokladať, že Renault Kangoo ako osobný automobil môže byť považovaný za rodinné auto roka.

Test Renault Kangoo Van Blue dCi 95: Dodávka roka 2022 v našom redakčnom teste

Ľahké úžitkové vozidlo môžete šoférovať s klasickým vodičským preukazom skupiny B a s agresívnou cenou od necelých 17-tisíc eur sa stáva prvou voľbou pri nákupe auta kategórie LCV.

Renault Kangoo je 5-miestne rodinné auto karosérie MPV, ktorá sa už postupne vytráca z ponúk automobiliek aj napriek tomu, že má svoje nesporné výhody. Tak napríklad posuvné bočné dvere (deti neobúchajú ostatné autá na parkovisku), široký a vysoký batožinový priestor, vysoký strop aj s vyšším uložením zadných sedadiel, vďaka ktorým je nakladanie detí do autosedačiek a nákladu do batožinového priestoru podstatne komfortnejšie. Zadné sedadlá sú tu tri a majú plnohodnotnú šírku, teda to stredové nie je užšie ako krajné dve. Všetky majú úchytky ISOFIX, takže tu môžete voziť hneď tri deti bez toho, aby mali problémy s priestorom.
Pre vodiča a spolujazdca vpredu je potom pripravený síce jednoduchší, ale praktický interiér s množstvom odkladacích priestorov, čo môžete vidieť vo fotogalérii vyššie.
Renault Kangoo bez prívlastku van prichádza do predaja síce neskôr, ale očakávame, že oň bude aj tak solídny záujem. Ide totiž o prezlečený Mercedes-Benz Triedy T (alebo ak chcete, je to naopak), no zatiaľ čo prémiový nemecký výrobca sa snaží svoj model odlíšiť dizajnom aj technikou, Renault predstavuje optimálny kompromis ceny, hodnoty a vybavenia.
Pridanou hodnotou Renault Kangoo, ale aj vôbec vozidiel MPV, je možnosť vybaviť ich príslušenstvom pre komfortné a bezpečné využitie ako ZŤP auta.
Napriek tomu sa nevyhol pomerne vysokej cene, ktorá je pre slovenský trh nastavená od 22 600 € za verziu Equilibre, respektíve od 25 500 € za verziu Techno. To je však údel všetkých nových áut, že celkom bežne presahujú hranicu 20-tisíc aj tie modely, ktoré zopár rokov dozadu stáli tak 16- či 17-tisíc eur.
### Motorizácie Obe verzie nového Kangoo, Equilibre aj Techno, sú pritom k dispozícii s naftovými aj benzínovými motormi. Pre základnú výbavu Equilibre Renault vyhradil agregáty * benzínový TCe 100 (200 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (od 22 600 €); * benzínový TCe 130 (240 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (od 23 800 €); * naftový Blue dCi 95 (260 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (od 24 400 €) * a naftový Blue dCi 115 (270 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (od 25 400 €). a pre výbavu Techno * benzínový TCe 130 (240 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (25 500 €), * benzínový TCe 130 (240 Nm) s automatickou prevodovkou EDC 7° (od 27 500 €), * naftový Blue dCi 115 (270 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (od 27 100 €) * a naftový Blue dCi 115 (270 Nm) s automatickou prevodovkou EDC 7° (od 29 100 €). Výber ideálnej motorizácie sa, samozrejme, líši v závislosti od finančných možností zákazníka a očakávaného spôsobu použitia – my však nesmierne oceňujeme, že Renault v ponuke zachoval naftové motory, pretože tie sú pri prekonávaní dlhších trás na nezaplatenie. A ďalší bod patrí Renaultu za to, že predáva naftový motor aj v kombinácii s automatickou prevodovkou EDC, hoci tu už cena pomaly atakuje hranicu 30-tisíc eur.
### Čo je v základnej výbave Renault Kangoo v osobnej verzii ponúka pomerne slabú základnú výbavu. Východiskovou farbou karosérie je biela a potom je tu 5 metalických lakov za príplatok 650 €. Auto stojí na oceľových 16-palcových diskoch a za príplatok 260 € môžete mať 17″ disky z ľahkých zliatin. Na tomto mieste treba povedať, že puklice od Renaultu sú naozaj pekné a prvý pohľad vôbec nerozpoznáte, že ide len o plast. Škoda, že interiér je k dispozícii iba s látkovým čierno-sivým čalúnením, a to v základnej aj príplatkovej výbave. Techno má však oveľa krajšie obklady imitujúce drevo, zatiaľ čo Equilibre používa iba esteticky jednoduchšie plasty. Ďalší rozdiel spočíva v technike interiéru: základná výbava má iba komicky malý stredový displej multimediálneho systému (aj s Bluetooth), Techno má už uprostred palubovky praktickejší dotykový displej s petrejšou konektivitou. Rozdiel takisto pozorovať aj nižšie na ovládačoch klimatizácie, v Techno je už automatická.
Súčasťou základnej výbavy verzie Techno je aj inteligentný strešný nosič. Nosič na bicykle na fotografii je stále príplatkovou možnosťou, rovnako ako box na streche.
**Východisková výbava Equilibre** tak v základnej výbave ponúka aj nasledovné: * manuálna klimatizácia; * systém varovania pred opustením jazdného pruhu s automatickou korekciou jazdnej dráhy; * systém rozpoznávania dopravných značiek; * systém sledovania únavy vodiča; * full LED svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových svetiel (avšak žiarovkové smerovky); * LED denné svietenie so svetelným podpisom v tvare „C“; * dažďový a svetelný senzor; * zadné parkovacie senzory; * 4,2″ farebný displej prístrojovej dosky; * tempomat s obmedzovačom rýchlosti; * výduchy klimatizácie dozadu pod prednými sedadlami; * elektronický stabilizačný systém ESC vr. asistenta rozjazdu do kopca a systému stabilizácie prívesu; * active emergency braking system s detekciou chodcov a cyklistov; * airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu a hlavové airbagy vpredu a vzadu * v tejto verzii už sú lakované aj nárazníky, ale je tu napríklad ručné otváranie zadných okien či plastový volant, ktorý môže kaziť inak dobrý dojem zo šoférovania. Niekomu však na tom nemusí záležať a dokonca ocení, že namiesto stredového rádia tu nie je displej.
**Výbava Techno**, za ktorú si budete musieť doplatiť niečo vyše 3-tisíc eur, sa však z nášho pohľadu oplatí. Obsahuje napríklad aj tieto položky výbavy nad rámec tej základnej: * inteligentný strešný nosič; * aktívny systém sledovania mŕtveho uhlu; * sklopné stolíky na operadlách predných sedadiel; * multimediálny systém Easy Link s 8″ displejom a funkciou zrkadlenia smarfónu; * kožený volant; * výdychy klimatizácie pre zadné sedadlá na zadnej strane lakťovej opierky; * automatická dvojzónová klimatizácia; * elektricky ovládané okná v zadných posuvných dverách. Alternatívne si môžete v Renaulte kúpiť základnú výbavu s tým, že si niektoré položky z tej príplatkovej dokúpite zvlášť. Čo dodať? Tešíme sa na **redakčný test rodinného Renaultu Kangoo**, aby sme vám sprostredkovali praktické skúsenosti s týmto vozidlom a preverili jeho spotrebu, jazdné vlastnosti a funkčnosť jednotlivých bezpečnostných asistentov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia