Ideálne rodinné auto? Môže byť. Renault Kangoo je v predaji na Slovensku, máme ceny, motorizácie aj výbavy
Rodinné auto má byť priestranné, praktické a lacné. S tým posledným už nové autá majú problém, zato techniky majú prekvapivo veľa.
Vydané Text: Erik Stríž
Renault Kangoo je 5-miestne rodinné auto karosérie MPV, ktorá sa už postupne vytráca z ponúk automobiliek aj napriek tomu, že má svoje nesporné výhody. Tak napríklad posuvné bočné dvere (deti neobúchajú ostatné autá na parkovisku), široký a vysoký batožinový priestor, vysoký strop aj s vyšším uložením zadných sedadiel, vďaka ktorým je nakladanie detí do autosedačiek a nákladu do batožinového priestoru podstatne komfortnejšie. Zadné sedadlá sú tu tri a majú plnohodnotnú šírku, teda to stredové nie je užšie ako krajné dve. Všetky majú úchytky ISOFIX, takže tu môžete voziť hneď tri deti bez toho, aby mali problémy s priestorom.
Pre vodiča a spolujazdca vpredu je potom pripravený síce jednoduchší, ale praktický interiér s množstvom odkladacích priestorov, čo môžete vidieť vo fotogalérii vyššie.
Renault Kangoo bez prívlastku van prichádza do predaja síce neskôr, ale očakávame, že oň bude aj tak solídny záujem. Ide totiž o prezlečený Mercedes-Benz Triedy T (alebo ak chcete, je to naopak), no zatiaľ čo prémiový nemecký výrobca sa snaží svoj model odlíšiť dizajnom aj technikou, Renault predstavuje optimálny kompromis ceny, hodnoty a vybavenia.
Pridanou hodnotou Renault Kangoo, ale aj vôbec vozidiel MPV, je možnosť vybaviť ich príslušenstvom pre komfortné a bezpečné využitie ako ZŤP auta.
### Motorizácie
Obe verzie nového Kangoo, Equilibre aj Techno, sú pritom k dispozícii s naftovými aj benzínovými motormi.
Pre základnú výbavu Equilibre Renault vyhradil agregáty
* benzínový TCe 100 (200 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (od 22 600 €);
* benzínový TCe 130 (240 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (od 23 800 €);
* naftový Blue dCi 95 (260 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (od 24 400 €)
* a naftový Blue dCi 115 (270 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (od 25 400 €). a pre výbavu Techno
* benzínový TCe 130 (240 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (25 500 €),
* benzínový TCe 130 (240 Nm) s automatickou prevodovkou EDC 7° (od 27 500 €),
* naftový Blue dCi 115 (270 Nm) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (od 27 100 €)
* a naftový Blue dCi 115 (270 Nm) s automatickou prevodovkou EDC 7° (od 29 100 €).
Výber ideálnej motorizácie sa, samozrejme, líši v závislosti od finančných možností zákazníka a očakávaného spôsobu použitia – my však nesmierne oceňujeme, že Renault v ponuke zachoval naftové motory, pretože tie sú pri prekonávaní dlhších trás na nezaplatenie. A ďalší bod patrí Renaultu za to, že predáva naftový motor aj v kombinácii s automatickou prevodovkou EDC, hoci tu už cena pomaly atakuje hranicu 30-tisíc eur.
### Čo je v základnej výbave
Renault Kangoo v osobnej verzii ponúka pomerne slabú základnú výbavu.
Východiskovou farbou karosérie je biela a potom je tu 5 metalických lakov za príplatok 650 €. Auto stojí na oceľových 16-palcových diskoch a za príplatok 260 € môžete mať 17″ disky z ľahkých zliatin. Na tomto mieste treba povedať, že puklice od Renaultu sú naozaj pekné a prvý pohľad vôbec nerozpoznáte, že ide len o plast.
Škoda, že interiér je k dispozícii iba s látkovým čierno-sivým čalúnením, a to v základnej aj príplatkovej výbave. Techno má však oveľa krajšie obklady imitujúce drevo, zatiaľ čo Equilibre používa iba esteticky jednoduchšie plasty.
Ďalší rozdiel spočíva v technike interiéru: základná výbava má iba komicky malý stredový displej multimediálneho systému (aj s Bluetooth), Techno má už uprostred palubovky praktickejší dotykový displej s petrejšou konektivitou. Rozdiel takisto pozorovať aj nižšie na ovládačoch klimatizácie, v Techno je už automatická.
Súčasťou základnej výbavy verzie Techno je aj inteligentný strešný nosič. Nosič na bicykle na fotografii je stále príplatkovou možnosťou, rovnako ako box na streche.
**Výbava Techno**, za ktorú si budete musieť doplatiť niečo vyše 3-tisíc eur, sa však z nášho pohľadu oplatí. Obsahuje napríklad aj tieto položky výbavy nad rámec tej základnej:
* inteligentný strešný nosič;
* aktívny systém sledovania mŕtveho uhlu;
* sklopné stolíky na operadlách predných sedadiel;
* multimediálny systém Easy Link s 8″ displejom a funkciou zrkadlenia smarfónu;
* kožený volant;
* výdychy klimatizácie pre zadné sedadlá na zadnej strane lakťovej opierky;
* automatická dvojzónová klimatizácia;
* elektricky ovládané okná v zadných posuvných dverách.
Alternatívne si môžete v Renaulte kúpiť základnú výbavu s tým, že si niektoré položky z tej príplatkovej dokúpite zvlášť.
Čo dodať? Tešíme sa na **redakčný test rodinného Renaultu Kangoo**, aby sme vám sprostredkovali praktické skúsenosti s týmto vozidlom a preverili jeho spotrebu, jazdné vlastnosti a funkčnosť jednotlivých bezpečnostných asistentov.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia