Test SEAT Arona 1.5 DSG: V meste to nekončí!
Ľahký a obratný mestský crossover s dobre naladeným podvozkom a výbornými LED svetlami. Aj tak sa dá opísať model Arona.
Vydané Text: Redakcia (s)
> Preplňovaný motor vie pri malej záťaži pracovať aj v režime dvoch valcov, čo prispieva k výbornej spotrebe Aj napriek tomu, že má motor o 40 koní viac ako menší litrový agregát, vie dosahovať spotrebu na podobnej úrovni. V meste vie Arona jazdiť za 6,5 l/100km, čo je však úžasne, že mimo mesta sa spotreba vie dostať pod hranicu 5 l/100km čo je pri motore s výkonom 150 koní naozaj úžasná hodnota. Okrem výbornej efektívnosti priamovstrekového agregátu, k dosiahnutiu nízkej spotreby pomáha aj odpájanie 2 valcov pri nízkej záťaži. Kým si však nevšimnem na budíkoch nápis „režim 2 valce“, pocitovo vypnutie dvoch valcov vôbec necítiť.
> K výbave FR dostanete aj dvojicu koncoviek. Výfuk v nich ale nehľadajte, ten je ukončený už za nárazníkom
Najvýkonnejší motor v ponuke je spojený výhradne so 7-stupňovou DSG prevodovkou. Tá v režime D rada využíva nízke otáčky, ktoré pri malom trojvalci spôsobovali dunenie. Naproti tomu väčšiemu štvorvalcu tieto otáčky nijak neprekážajú a neprodukuje v nich žiadne vibrácie. Vďaka tomu, že maximálny točivý moment je k dispozícii už od 1500 otáčok, Arona z týchto otáčok aj veľmi ochotne akceleruje. Po prepnutí do režimu S prevodovka nenechá padnúť otáčky pod 2000 a súčasne veľmi ochotne pri brzdení aktívne podraďuje a chystá si ideálny prevod pre výjazd zo zákruty.
> Dvojspojková prevodovka funguje veľmi dobre. Napriek tomu je škoda, že klasický manuál v ponuke nenájdeme
Malý španiel so stopäťdesiat koňovým štvorvalcom je vhodnou voľbou pre tých, ktorí plánujú malý mestský crossover využívať aj na dlhšie trasy. Práve v mimo mestskej premávke vie štvorvalec zažiariť a okrem slušnej výkonnostnej rezervy sa vie odvďačiť aj výbornou spotrebou. Z môjho pohľadu je škoda, že nie je v ponuke aj manuálna prevodovka, keďže si myslím, že v segmente mestských crossoverov by si manuál stále našiel svojich zákazníkov a mohol by aj stlačiť cenu Arony nadol. Na druhú stranu, cenový rozdiel medzi trojvalcom a štvorvalcom pri výbave FR je len približne 1 500 €, čo naozaj stojí za zamyslenie.
> Už tradičné treba autá značky SEAT pochváliť sa výborne svietiace LED svetlomety
SEAT ARONA s financovaním cez SEAT FINANCIAL SERVICES Kompaktné SUV s odvážnym dizajnom, ktorým sa môžete nechať zviesť, si viete zaobstarať s výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a akontáciou od 10% do 40%.; | |
Model | SEAT ARONA FR 1.5 TSI |
Cena testovaného vozidla | 23 787 € |
Typ financovania | BONUS SEAT FINANCE (úver/kredit) |
BONUS za financovanie: | 1 200 € |
Cena vozidla po zľave 1 200 €: | 22 587 € |
Akontácia: | 40% (9 035 €) |
Výška úveru | 13 553 € |
Spracovateľský poplatok | 0 % |
Dĺžka splácania | 72 mesiacov |
Značkové SEAT poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.) | PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo |
Výška mesačnej splátky | 316 € vrátane poistenia |
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia