Záujem verejnosti o tému „Sports EV“ za uplynulý rok narástol na štvornásobok, čo dokazujú výsledky z vyhľadávania na internete. Dnes je na trhu dostatok športových elektromobilov, aby bolo z čoho vyberať a nižšie uvádzame desiatku s najlepšou akceleráciou. S Porsche a Teslou počíta azda každý, no že sa na poprednú pozíciu dostala aj Kia, je prekvapenie.
### Záruka na elektromobil je silným argumentom ku kúpe Aj keď si to dnes nemyslíte, čoskoro sa vaše antipatie k elektromobilom zmenia na sympatie a možno, že už vaše budúce nové auto bude jazdiť výlučne na elektrinu.
Nemožno sa tomu čudovať, pretože elektrické autá prekonali počas desiatich rokov významný skok vpred a automobilky aktívne pracujú na tom, aby si v očiach verejnosti napravili reputáciu aj v otázke životnosti trakčných akumulátorov. Preto dnes automobilky dávajú na batérie v elektromobiloch záruku, ktorá je násobne dlhšia ako základná zákonom stavenovená záruka. Napríklad KIA EV6 v meste prejde 687 km, nabije sa za 18 minút a má záruku 7 rokov, niektoré ďalšie automobilky zasa ponúkajú záruku 8 rokov/160 000 km (napr. Opel, Renault, Nissan) alebo až 10 rokov (Mercedes EQS).
### Elektromobily sú stále dostupnejšie, ale nie lacnejšie
**Elektrické autá sa tak postupne stávajú racionálnou voľbou aj pre bežných motoristov**, ak sú ochotní znášať vyššie počiatočné nadobúdacie náklady. Stále sú elektromobily drahšie ako ostatné vozidlá so spaľovacími motormi a nikdy ani lacnejšie nebudú, keďže neustále u nás i vo svete rastie životná úroveň, náklady na energie, služby, mzdy i technologická a bezpečnostná výbava automobilov.
Hoci sa často avizuje príchod **novej generácie batérií**, ktoré budú energeticky výdatnejšie a pritom ľahšie a lacnejšie, nový elektrický automobil pod 10-tisíc eur už zrejme nikdy v predaji neuvidíme. Napokon, aj **[najlacnejší elektromobil na trhu DACIA SPRING](https://www.autoviny.sk/testy/123751/test-dacia-spring-tyzden-s-lacnym-elektromobilom-dopadol-ovela-lepsie-ako-by-ste-si-mysleli)** začína na cene 19 000 eur (*v čase vydania tohto príspevku*).
Ešte väčší zmysel dáva **nákup elektromobilu** zákazníkom, pre ktorých nadobúdacia cena nezohráva tak významnú úlohu, sú to predovšetkým priaznivci prémiových značiek a športových alebo luxusných modelov. Dokonca **cenové relácie modelov Mercedes-Benz Triedy S a Mercedesu EQS sa prekrývajú**, takže zákazník sa môže sústrediť na to, čo ho na aute zaujíma viac – funkcie, komfort, bezpečnosť, jazdné vlastnosti, spoľahlivosť.
Vo všetkých týchto ohľadoch môžu byť elektromobily rovnako zaujímavé ako autá na benzín a naftu, pritom v otázke akcelerácie, dynamiky a pružnosti motorov sú obyčajne ešte lepšie ako ich spaľovacie náprotivky.
### TOP10 najrýchlejších elektromobilov
Zostava desiatich najrýchlejších elektromobilov na trhu vznikla porovnaním ich maximálnej možnej rýchlosti bez elektronického obmedzovača a akcelerácie z nuly na rýchlosť 100 km/h. Spoločnosť USwitch takto vypočítala skóre rýchlosti, v ktorej maximálny možný počet bodov je 10. Síce ho nedosiahlo žiadne vozidlo, niektoré sa k tomuto ultimatívnemu výsledku veľmi priblížilo: Porsche Taycan Turbo S, Tesla Model 3 Performance, Audi e-tron GT RS, ale aj neprémiový model Kia EV6 GT.
Priečka
Športový elektromobil (odkaz smeruje na náš test)
Zrýchlenie 0-100 km/h (sekundy)
Inzercia
Inzercia
Najvyššia rýchlosť (bez obmedzovača)
Skóre rýchlosti (max. rýchlosti vs. akcelerácia, max. 10 bodov)