Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI: Šikovný crossover

Volkswagen T-Cross je auto, na ktoré sa môžete obrátiť s viacerými prosbami a vždy vás milo prekvapí, ako dobre ich vie zvládnuť. Vynovený interiér a motor 1.5 TSI sú skvelými bonusmi.
Vydané  Text: 
Kompaktné crossovery vedia mať svoje výhody, najmä ak svoju existenciu nezaložia iba na vyššom podvozku a jeho atraktivite pre bežných zákazníkov. Vtedy totiž vznikajú iba krabice s dobrým výhľadom z miesta šoféra, avšak s mnohými kompromismi. Volkswagen T-Cross na to ide inak. K svalnatej karosérii ponúka aj netradičnú dávku variability. Zadné sedadlá sa dajú posúvať v rozmedzí až 14 centimetrov, pričom v závislosti od polohy sa objem batožinového priestoru pohybuje medzi 381 až 455 dm3. Posúva sa však celá zadná lavica – delené sú iba operadlá. Pod nimi sú veľmi štedro vykrojené otvory s úchytmi ISOFIX, takže inštalovanie detskej sedačky je hračka. Tak to má pri rodinnom aute byť.
Jemne vynovený interiér spoznáte podľa nového volantu a dotykového panelu klimatizácie
Keďže rodina si často vyžaduje aj prevážanie objemnejších alebo netradične tvarovaných predmetov, T-Cross myslel aj na sklápanie sedadiel do roviny, vďaka čomu vznikne objem až 1 281 dm3, navyše so štedrým a dobre tvarovaným nakladacím otvorom.
Maximálna variabilita: predné sedadlo sa dá sklopiť dopredu, aby ste mohli prevážať extra dlhé predmety
Batožinový priestor má variabilné dno, zadná lavica sa dá navyše posúvať až o 14 centimetrov!
Nestačí? Ešte môžete preklopiť aj operadlo sedadla predného spolujazdca smerom dopredu a prenesiete aj ozaj dlhé predmety. Do toho odkladacie priestory na drobnosti, okuliare a fľaše, schránka na mobil s bezdrôtovým nabíjaním a rovnako bezdrôtová konektivita so smartfónom cez Android Auto aj Apple CarPlay. Skrátka, v tomto aute máte zaručenú pohodu na každý deň.
Držadlá by naozaj nemuseli padať za obeť šetreniu
Môže k nej prispieť aj motor. Ak si totiž vyberiete benzínový štvorvalec 1.5 TSI, ktorý bol aj pod kapotou testovaného vozidla, dostanete vskutku dynamické auto, ktoré vás v reálnom svete spotrebou nepotrápi o nič viac, než podstatne menej výkonný trojvalec. Motor 1.5 TSI využíva odpájanie dvoch valcov, takže pri pokojnej jazde mimo mesta sa jeho spotreba pohybuje na úrovni medzi 5 až 6 l/100 km. V meste sa dostanete tesne nad 7 l/100 km. Voči povinnému spojeniu tohto motora s automatickou prevodovkou DSG nemám žiadne výhrady. Nové naladenie softvéru konečne umožňuje razantné odpichy z križovatky, keď to potrebujete, aj keď teraz je pre zmenu až príliš ľahké zahrabať s prednými kolesami. Volkswagenu sa tradične podarilo veľmi príjemne vyladiť podvozok. Kto od neho nič nečaká, dostane plne akceptovateľný komfort a primerané odhlučnenie pri bežnej jazde. Kto si ho bude chcieť užiť v zákrutách, bude veľmi milo prekvapený, ako sebaisto, agilne a prirodzene sa T-Cross vrhá do zákrut. Pri dynamickej jazde sa navyše ukáže, že nie ťažkému T-Crossu (váži len niečo cez 1 300 kg) naozaj stačí aj 110 kW (150 k), aby bol skutočne dynamický. Na záver musím pochváliť vynikajúce LED svetlá s ozaj silným a homogénnym lúčom. Volkswagen T-Cross je veľmi podarené auto za stále relatívne rozumnú cenu, ktoré poslúži širokému spektru zákazníkov.

FINANCOVANIE VW NEXT CEZ VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES

Funkčný a všestranný VW T-Cross môžete mať s výhodným financovaním bez poplatkov a s nízkou akontáciou od 10% do 40%.

Model VW T-Cross 1.5 TSI
Cena vozidla 24.890,00 €
Typ financovania VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia 20% (4.978,00 €)
Výška úveru 19.912 €
Dĺžka splácania 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka 14.787€
Spracovateľský poplatok 0 %
Výška mesačnej splátky 250 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP,…)

Kalkulácia platí pre právnickú osobu do 30.6.2022 Viac informácií o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk

Technické údaje Volkswagen T-Cross 1.5 TSI DSG Style
Motor benzínový R4, 1 498 cm3
Výkon 110 kW (150 k) pri 5 500 ot./min.
Krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot./min.
Pohon a podvozok 7-st. aut. dvojspojková prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu náprava s torznou priečkou. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 205/55 R17.
Batožinový priestor 381 – 455/1 281 dm3
Rozmery 4 120 × 1 760 × 1 559 mm, rázvor 2 551 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 324/1 790 kg, objem nádrže 40 l.
Max. rýchlosť 200 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,5 s
Spotreba WLTP 6 l/100 km
Emisie CO₂ 136
Cena/testované auto 22 890/24 890 €
Konkurenti Renault Captur, Ford EcoSport, Peugeot 2008, Hyundai Bayon







Inzercia

Inzercia