Kia spustila predpredaj nového crossoveru Niro. Ceny sú rozumné a stojí menej, ako sme čakali
Predpredaj novej Kia Niro bol na Slovensku spustený 17. júna 2022 predstavením cenníka pre všetky tri pohony – hybrid, plug-in hybrid aj elektromobil.
Vydané Text: KIA Blog
[Exkluzívny prvý test Kia Niro](https://www.autoviny.sk/testy/123701/prvy-test-novej-kia-niro-toto-je-novy-zlaty-standard-pre-crossovery) z talianskeho pobrežia sme zverejnili ešte koncom mája, celkom podrobne sme sa venovali nielen zmenám v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, ale aj reálnym jazdným vlastnostiam tohto crossovera. Nemusíme tajiť, že nás veľmi oslovil a aj keď drobné nedostatky predchodcu si stále ponechal, považujeme za nový zlatý štandard elektrifikovaných crossoverov.
Nové Niro sa najnovšie dočkalo aj slovenského cenníka v rámci exkluzívneho predpredaja. Zákazníci si môžu vybrať špecifikáciu, stupeň výbavy a doplnkové vybavenie, pričom hybridná verzia je dostupná s cenou od 27 590 €, plug-in hybridná od 36 590 € a elektrická verzia od 44 490 €.
Ceny nie sú nízke, nová plne elektrická Kia Niro EV začína na cene 44 490 €, čo bola ešte pred zopár rokmi hodnota luxusného sedanu od nemeckého výrobcu, no aj tento nový cenník len odráža realitu na súčasnom trhu s novými automobilmi. Autá budú už len drahšie, o elektrifikovaných ani nehovoriac, a je potrebné to akceptovať. Keď si však porovnávame ceny podobne veľkých elektrických crossoverov v ponuke výrobcov, zistíme, že Kia nacenila svoj produkt stále triezvo a rozumne.
### Kia Niro HEV, PHEV a EV – Technické údaje
Verzia | Niro HEV | Niro PHEV | Niro EV |
Pohon | Hybridný, benzín + elektrina najmä pri nízkych rýchlostiach, predný pohon, 6-st. dvojspojková prevodovka (6DCT) | Káblom nabíjateľný plug-in hybrid, benzín + jazda na elektrinu, predný pohon, 6-st. dvojspojková prevodovka (6DCT) | Káblom nabíjateľný, elektrický pohon predných kolies, bezstupňová prevodovka |
Systémový výkon kW | 104 (141) | 135 (183) | 150 (204) |
Benzínový motor | 1,6 GDi, R4, 1 580 cm3, atmosférický | 1,6 GDi, R4, 1 580 cm3, atmosférický | – |
Najvyšší výkon kW (k) pri ot./min | 77 (105) / 5 700 | 77 (105) / 5 700 | – |
Najvyšší krút. moment Nm pri ot./min. | 147 / 4 000 | 147 / 4 000 | – |
Elektrický motor | |||
Najvyšší výkon kW (k) | 32 (44) | 62 (84) | 150 (204) |
Najvyšší krút. moment Nm | 170 | 203 | 255 |
Dĺžka × šírka × výška/rázvor mm | 4 420×1 825×1 545 / 2 720 | 4 420×1 825×1 545 / 2 720 | 4 420×1 825×1 570 / 2 720 |
Batožinový priestor dm3 | 451 / 1445 | 348 / 1342 | 475 / 1392 + 20 l frunk |
Najvyššia rýchlosť km/h | 165 | 168 | 167 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s | 10,4 | 9,6 | 7,8 |
Objem nádrže / Kapacita akumulátora | 42 l / 1,32 kWh | 37 l / 11,1 kWh | 64,8 kWh |
Elektrický dojazd | – | 59 – 65 | 460 |
Kombinovaná spotreba | 4,4 – 4,7 l/100 km | 0,8 – 1,0 l/100 km | 16,2 kWh/100 km |
Emisie CO2 g/km | 100 – 107 | 19 – 23 | 0 |
Bev, Crossover, Eco, Ecomoto, Ecomoto.sk, Elektro, Elektromobil, Elektromobily, Ev, Hybrid, Kia, Kia Blog, Kia Niro, Kia Niro Ev, Kia Niro Hev, Kia Niro Phev, Plug-In Hybrid
Inzercia