PRVÝ TEST: Mercedes-Benz Triedy T je plný skvelých riešení! Milovať ho budú nielen rodiny, ale aj psíčkari či športovci

Trieda T vychádza z pracovne orientovaného modelu Citan. Konštruktéri si však dali záležať na tom, aby ju materiálmi, technikou aj komfortom posunuli čo najbližšie k osobným vozidlám. Podarilo sa?
Vydané  Text: 
Príbeh vzniku Triedy T mi pripomína situáciu, v ktorej sa špičkový šéfkuchár snaží vykúzliť skvelý obed z bežných ingrediencií dostupných v supermarkete. Žiadna bio raw hľuzovka ani čerstvé ústrice, len mrazené polotovary a trvanlivé zaváraniny. Práve vtedy musí majster šéfkuchár ukázať svoje schopnosti a dlhoročné skúsenosti, ktoré dokážu premeniť azda čokoľvek na skvelý produkt.
Niečo podobné dokázali aj inžinieri v Mercedese. Tým sa podarilo z pracovnej dodávky vytvoriť prémiový van pre veľké rodiny alebo ľudí s aktívnym životným štýlom. **Svoj civilný charakter dáva najavo už zvonku prostredníctvom kontrastných farebných odtieňov či chrómových doplnkov na karosérii.** Oku neunikne ani prítomnosť Full LED predných svetlometov s charakteristickým podpisom denného svietenia.
**V kategórii osobných dodávok patria LEDky stále k nadštandardnej výbave.** Stačí sa pozrieť na konkurenciu z koncernu Stellantis, ktorá neponúka diódovú techniku pre stretávacie a diaľkové svetlá ani za príplatok. Celok Mercedesu-Benz Triedy T dotvárajú 16 a 17-palcové disky kolies s viaclúčovým dizajnom či tmavo tónované sklá. ### NOVÉ MATERIÁLY Palubná doska a interiér vychádzajú z modelu Citan, nové sú však materiály aj čalúnenie. Tam, kde bol predtým len tvrdý čierny plast, nájdete po novom o niečo príjemnejší mäkčený materiál. **Lakťová opierka má byť sériovo potiahnutá imitáciou čiernej kože a vo výplni dverí môžete nájsť jemný neotexový materiál.** Ten na prvý pohľad môže pripomínať kožu, no v skutočnosti má veľmi blízko k neoprénu. Aj keď inžinieri priamo nezapracovali na odhlučnení, nové výplne dverí a hrubší podlahový koberec zlepšili pocitovú akustiku v interiéri.
Citeľne pohodlnejšie sú tiež samotné sedadlá s mäkšou výplňou a novými poťahovými materiálmi z mikrovlákna alebo imitácie kože. Výrazné bočné vedenie neočakávajte, sme predsa v triede rodinných dodávok. Oveľa dôležitejšia je možnosť výškového nastavenia predných sedadiel a bedrovej opierky. Polohu za volantom si nájde azda každý a už po chvíli sa v Triede T budete cítiť ako doma aj vďaka známym ovládačom. **Samozrejmosťou je napríklad systém MBUX so sedempalcovou dotykovou obrazovkou a všetkými známymi online funkciami, ktoré poznáme z osobných modelov značky.** Elegantný panel klimatizácie, spoločne s niektorými ďalšími ovládačmi, pochádza zo spolupráce s Renaultom.
### SILNEJŠIE MOTORIZÁCIE Výsledky francúzsko-nemeckej spolupráce môžeme vidieť aj pod kapotou, kde v súčasnosti pracujú osvedčené benzínové a naftové motorizácie z modelu Citan. Novinka však dostane do vienka silnejšie verzie benzínovej jedna-trojky s výkonom 96 kW (T 180) a naftovej jedna-päťky s výkonom 85 kW (T 180 d). Okrem toho bude môcť byť Trieda T vybavená aj sedemstupňovou automatickou prevodovkou DCT z dielne Renaultu. **Inžinieri nás však upozornili, že jej softvér bol prepracovaný tak, aby chod automatickej prevodovky viac pripomínal osobné modely Mercedesu.** Táto skutočnosť sa mi potvrdila aj v rámci prvej jazdy, a to najmä pri pohýnaní sa z miesta. Prevodovka nešklbe a auto sa rozbieha mimoriadne jemne a plynulo. Pochvalu si zaslúži aj za rýchle reakcie, pri „kickdowne“ si rýchlo podradí a auto bez nepríjemného trhnutia začne zrýchľovať. Dobrá práca, Mercedes!
Jazdné vlastnosti sú pocitovo zhodné s modelom Citan. Podvozok je naďalej poddajný a komfortný aj na rozbitých cestách. Pri osobnom rozhovore s vývojármi som sa dozvedel, že **naladenie Triedy T by malo byť o približne 10 % tuhšie než v modeli Citan z dôvodu obmedzenia náklonov karosérie v zákrutách.** Pravdu povediac, odhadnúť rozdiel v komforte na kvalitných nemeckých cestách bolo pre mňa takmer nemožné, a preto sa už teraz teším na domáci test na Starej Vajnorskej. Tam by sa mali rozdiely prejaviť okamžite.
### RODINY, ŠPORTOVCI AJ PSÍČKARI Ruku na srdce. Rodinné vany si nikto nekupuje kvôli vzhľadu ani jazdným vlastnostiam. Sú to pragmatické vozidlá, ktoré nám pomáhajú pri plnení každodenných úloh. Rodiny s deťmi bude nepochybne zaujímať priestor na zadných sedadlách a možnosti uchytenia detských sedačiek. Dobrou správou je, že do druhého radu sa zmestia tri plnohodnotné sedačky, pričom tie krajné podporujú systém ISOFIX. **Ten nájdete aj na prednom sedadle spolujazdca a neskôr, keď do ponuky pribudne predĺžená verzia so siedmimi sedadlami, budete môcť nájsť ďalšie dva ISOFIX úchyty v treťom rade.** Ak teda nerátame miesto vodiča, detskú sedačku môžete bezpečne umiestniť na každé jedno sedadlo v aute.
Pre športovcov si Mercedes pripravil integrované priečniky v strešných lyžinách alebo nosiče bicyklov na ťažné zariadenie. Bicykle pritom môžete umiestniť priamo do auta, po sklopení zadných sedadiel totiž vznikne rovná plocha a vďaka špeciálnemu systému uchytenia nehrozí ich poškodenie počas prepravy. **Zaujímalo ma, či sa veľký horský bicykel zmestí dovnútra aj s predným kolesom. Ako to dopadlo?** Vďaka vysokému stropu môžete do kabíny umiestniť hneď dva veľké bicykle bez nutnosti demontáže predného kolesa. Toto ocení každý cyklista!
Mercedes-Benz Triedy T však nie je len pre rodiny a športovcov, ale aj pre vášnivých psíčkarov. **Do batožinového priestoru môžete umiestniť špeciálne klietky na bezpečnú prepravu domácich miláčikov.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia