Všade krôčik k lepšiemu. Minitest VW T-Roc 1.5 TSI DSG
Vyzerá to tak, že VW vypočul námietky na kvalitu použitých materiálov v interiéri. Konečne!
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
Zabudli sme na svetlá. Poďme si na ne teda posvietiť! Modernizovaná verzia T-Rocu ponúka LED svetlá v štandarde a viete si vybrať z troch typov: základné, LED Plus svetlomety s hmlovkami pre aktívne prisvecovanie do zákrut a najvýkonnejšie IQ. Light matrixové svetlomety. V testovanom modeli bola verzia svetiel LED Plus, s ktorou som bol maximálne spokojný. Intenzita svetelného lúča bola konzistentná v celom spektre, čo mi poskytovalo výborný prehľad o dianí predo mnou pri prejazde tmavými nočnými úsekmi. Svietiacu vodorovnú linku v maske však dostanete len v kombinácií s matrixovými IQ. Light svetlometmi. Škoda.
### Hlas ľudu vypočutý
Najmä vo vyšších výbavách boli výplne dverí a palubná doska vždy najslabším článkom T-Rocu. Tu však nastala doslova revolúcia! Hneď po otvorení auta mi udreli do oka výplne dverí očalúnené do čiernej koženky s bielym prešitím. Rovnako palubná doska, ktorej vrchná časť z mäkčeného plastu bola potiahnutá čiernou koženkou. Tu mi neostáva nič iné, ako povedať: Konečne!
Centrálna dotyková obrazovka sa presunula o niečo vyššie, no súčasne mi nijako nebránila pri výhľade z auta. Tým, že výduchy vetrania sú po novom umiestnené pod samotným displejom, vie mať obrazovka uhlopriečku až 9,2 palca. Palec hore!
V interiéri dominuje lesklý čierny plast. Vyzerá to prémiovo, no má to jeden háčik. Odtlačky! Pre puntičkárov určite odporúčam nosiť v novom T-Rocu handričku na preleštenie lesklých plôch, keďže väčšina z nich je dotyková. Ak nie ste ich fanúšikom, mám pre vás zlú správu. Sú takmer všade! Okrem stredového displeja ich nájdete aj na paneli klimatizácie či ovládaní na volante (výbava R-Line). Dotykové plochy na volante ma občas iritovali. Párkrát sa mi stalo, že som si pri točení volantom dlaňou zapol jeho vyhrievanie.
Pochváliť však musím spracovanie samotného venca volantu, ktorý je obšitý perforovanou kožou. Okrem toho, že výborne vyzerá, rovnako výborne sa aj drží! Zozadu sú na volante plastové pádielká určené na manuálne radenie DSG prevodovky. Prevodovka na ne reaguje okamžite.
Za vodičom sa sedí pohodlne, no za spolujazdcom najmä vďaka vypuklému tvaru kastlíka bude miesta na nohy menej.
T-Roc ponúkal dostatok priestoru vpredu, vzadu však budú mať pasažieri menej miesta na nohy v oblasti chodidiel a píšťal. Objem batožinového priestoru 445 dm3 ostáva nezmenený a stále patrí, pri celkovej dĺžke auta len 4236 mm, k tým najväčším v triede.
### Dole nádych, hore výdych
Pod kapotou testovanej verzie sa nachádzal najpredávanejší agregát, a to preplňovaný 1.5 TSI v kombinácií s prevodovkou DSG. Výkon 110 kW (150 koní) a 250 Nm poskytne dostatok dynamiky, aby ste vedeli bezpečne obiehať mimo mesta. Štvorvalec obľubuje skôr nižšie otáčky a vo vyššom spektre jeho sila citeľne slabne. Naopak, s narastajúcou rýchlosťou stúpa radosť zo samotného podvozka. Ten v kombinácií s 18-palcovými diskami poskytoval slušnú spätnú väzbu. V meste by som ho priradil k tým tuhším a nerovnosti na vozovke budete určite registrovať. Nie je to však niečo, čo by ma vyrušovalo pri prejazde rušným mestom.
Mimo mesta je to typický Volkswagen. Neutrálny, prirodzený a ľahko čitateľný. Auto si po pár minútach doslova obujete. Pri prejazde prvými zákrutami som mal hneď pocit, ako keby som v ňom sedel deň čo deň, niekoľko rokov. Skvelá spätná väzba od podvozka, dobré sedačky a úžasný volant robili dynamickú jazdu okreskami rutinou. Pri vyššej rýchlosti bolo trochu počuť vietor v oblasti okien, no keď pridáte, štvorvalec sa ozve pri podradení pekným hlbokým zvukom, a tak na vietor okamžite zabudnete.
Omladený T-Roc tak naozaj nesklamal. A čo hlavne, poučil sa z chýb v minulosti. Športový dizajn vo výbave R-Line mu naozaj pristane a interiér pôsobí teraz výrazne honosnejším dojmom. To hodnotím pocitovo za najväčší rozdiel v porovnaní s predchodcom. Vyvážený podvozok s výkonným motorom vám jazdu mimo mesta dokonale spríjemnia a výkonne svetlomety pomôžu k tomu, aby bol váš návrat domov opäť o niečo bezpečnejší. Nový T-Roc sa tak snaží ukázať, že si svoju vyššiu cenovku naozaj zaslúži.
FINANCOVANIE VW NEXT CEZ VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES Štýlový a sebavedomý VW T-Roc môžete mať s výhodným financovaním bez poplatkov a s nízkou akontáciou od 10 do 40 % | |
Model | VW Taigo 1.5 TSI R-line DSG 110kW |
Cena vozidla | 34 260,00 € |
Typ financovania | VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania) |
Akontácia | 40% (13 704,00 €) |
Výška úveru | 20 556 € |
Dĺžka splácania | 48 mesiacov |
Spracovateľský poplatok | 0 % |
Výška mesačnej splátky | 211 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP,…) |
Technické údaje VW T-Roc 1.5 TSI DSG | |
Motor | Preplň. benzínový R4, 1498 cm3 |
Výkon | 110 kW (150 k) pri 5000- 6000 ot./min |
Krútiaci moment | 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot./min |
Pohon a podvozok | 7-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 215/50 R18. |
Batožinový priestor | 445 / 1 290 dm³ |
Rozmery | 4 244 × 1 819 × 1 559 mm, rázvor 2 590 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 385/1 860 kg, objem nádrže 50 l. |
Najvyššia rýchlosť | 205 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 8,6 s |
Spotreba (WLTP) | 5,4 l/100 km |
Emisie CO₂ | 123 |
Cena/testované auto | 23 990/34 260 € |
Konkurenti | Renault Captur, Ford Puma, Hyundai Kona |
Inzercia