Športový duch v novom kabáte. Minitest Škoda Fabia Monte Carlo
Je nová Fabia Monte Carlo naozaj hodná nosiť označenie, odkazujúce na úspechy značky Škoda vo svetovej rally?
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
### Istota základ života
Monte Carlo sa kľukatých úsekov rozhodne nebojí, práve naopak. Vyvážené naladenie podvozka má za dôsledok, že prejazdy zákrutami prebiehajú s prekvapivou ľahkosťou. Tú cítiť aj priamo na volante obšitom v perforovanej koži, ktorý by ale mohol byť predsa len o niečo hrubší. Samotné riadenie nepatrí k tým najrýchlejším, čo mi však plne vyhovovalo. Každý pohyb na volante vykoná presne takú zmenu smeru, akú by som aj očakával. A to je dobre! Keďže istota v zákrutách je základ dobrého pocitu z jazdy.
K športovému dizajnu by mal patriť aj poriadny motor. Miesto pod kapotou vypĺňa preplňovaný štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a 250 Nm. Tento agregát síce nie je žiadny lámač krkov, no rozhodne v ľahkej karosérií Fabie nehrá druhé husle. Ako každý moderný turbomotor, ani tento sa neoplatí vytáčať až do červeného. Najlepšie sa mi osvedčilo radenie pri 5000 otáčkach. Po preradení sa motor dostal do pásma s najvyšším točivým momentom a udržal si výbornú pružnosť.
### Nezabudnite na motýliky
Aby som si radenie prevodových stupňov v manuálnom režime užíval viac, chýbali mi v testovanom modeli pádla pod volantom, ktoré by mi dodali väčší pocit prepojenia s autom. V automatickom režime radenia D nechávala dvojspojková prevodovka otáčky spadnúť veľmi nízko. V športovom režime radenia S bola naopak práca prevodovky DSG vynikajúca. Prevodovka ochotne podradí pri dobrzďovaní do zákruty a súčasne zaradenú rýchlosť podrží až do výjazdu zo zákruty presne tak, ako by som to očakával.
### Záver
Stojím si za názorom, že verzia Monte Carlo patrí k tým najkrajším modelom tejto značky. V najvýkonnejšej verzií dostanete okrem športovejšieho vzhľadu a výborných športových sedačiek aj slušnú dynamiku spojenú s výborne naladeným podvozkom. Ale ako sa ale hovorí „ za dobré sa platí“.
Kalkulácia financovania ŠKODA Financial Services Financovanie ŠKODA NaMieru sa dokonale prispôsobí Vašim potrebám. Bez poplatkov, nízka splátka a 3 možnosti pri ukončení splácania. | |
Model | Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo |
Cena vozidla | 25 575,00 € |
Typ financovania | ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania) |
Akontácia | 40% (10 230,60 €) |
Výška úveru | 15 345 € |
Dĺžka splácania | 48 mesiacov |
Spracovateľský poplatok | 0 % |
Výška mesačnej splátky | 130 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP,…)* |
Technické údaje Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo | |
Motor | Preplň. benzínový R4, 1498 cm3 |
Výkon | 110 kW (150 k) pri 5000- 6000 ot./min |
Krútiaci moment | 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot./min |
Pohon a podvozok | 7-st. automatická prevodovka DSG, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 215/40 R18. |
Batožinový priestor | 380/ 1 190 dm³ |
Rozmery | 4 108 × 1 780 × 1 459 mm, rázvor 2 564 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 220 – 1 364 /1 670 – 1 720 kg, objem nádrže 50 l. |
Najvyššia rýchlosť | 225 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 8,0 s |
Spotreba (WLTP) | 5,6 – 6,1 l/100 km |
Emisie CO₂ | 127 – 138 |
Cena/testované auto | 18 300 € / 25 575 € |
Konkurenti | SEAT Ibiza, Renault Clio, Hyundai i20 |
Inzercia