TEST: Kia Rio s automatom je naozaj dobré auto. Jazdí skvele, má celý rad dobrých vlastností
Redakčný test Kia Rio 1.0 T-GDi 7DCT, v ktorom sa posnažíme vyvrátiť časté predsudky o malých autách a potrebách mladých ľudí.
Vydané Text: Erik Stríž
### Neveľký výkon je využitý naplno, poteší skvelá dynamika v meste
Malá **Kia Rio v základnej výbave nemá tempomat** ani vyhrievanie sedadiel, vzadu sú dokonca kľučky na otváranie okien („švihadlá“) a motor má krútiaci moment max. 172 Nm ako taká lepšia aku vŕtačka od Boschu. Nemali by sme sa teda k sebe hodiť, ale opak je pravdou. Dostávame sa tak späť k predpokladom automobilových marketérov, že tie **malé autá predsa len môžu byť atraktívne aj pre aktívnych mladých**. Rio je však tak trocha výnimkou z pravidla a tiež o tom krútiacom momente sa dá diskutovať.
Tvrdím to na základe týždňovej skúsenosti s verziou s litrovým trojvalcom s výkonom 74 kW (pre Rio už nie je v predaji aj 88 kW verzia), počas ktorej sa Rio ukázalo ako schopné plniť každodenné úlohy, ale aj zabaviť toho mileniála vo mne.
Rio ma až v nečakanej miere oslovilo **prudkými akceleráciami, presným a optimálne tuhým riadením** a výborným naladením automatickej prevodovky. Pohotovostná hmotnosť auta je 1 125 kilogramov, vpredu pod kapotou má **ľahký benzínový motor s rozvodovou reťazou** a jazdí na 15-palcových diskoch. Akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h trvá pomerne dlho, viac ako 11 sekúnd, zato dynamika a pružnosť v rýchlostiach do 60 km/h je vynikajúca.
Maximálna rýchlosť má byť podľa výrobcu až 185 km/h, teda v našich bežných podmienkach prakticky nedosiahnuteľná méta. Isté je, že hoci je hlavným teritóriom tohto auta mesto, vie podať pomerne dobrý výkon aj na diaľnici. Stratu dychu som ale predsa len pocítil pri predchádzaní v rýchlosti 130 km/h a vyššej, tieto čísla na tachometri už Rio so 74 kW motorom zvláda so sebazaprením.
Aj v malom a relatívne lacnom aute už nájdete voľbu jazdných režimov. V Kia Rio máte na výber z režimov ECO, NORMAL a SPORT, pričom SPORT skutočne významne ovplyvňuje dynamický potenciál vozidla. Obľúbil som si ho, ale podpísal sa pod mierne vyššiu spotrebu - avšak stále menšiu, ako mám na svojom súkromnom Hyundai i30 s rovnakým trocha silnejším trojvalcovým motorom T-GDi.
### Aj malé auto si zaslúži cúvaciu kameru a parkovacie senzory
Parkovanie v nákupnom centre, to je paráda. **Kompaktné proporcie, krátke previsy a dobrá manévrovateľnosť** sú v podstate alternatívou k parkovacím senzorom a cúvacej kamere. V nami testovanej výbave Extra s paketom Comfort Pack však senzory aj kamera boli spolu s osempalcovým displejom s Android Auto/CarPlay, ktorá je o presne tisíc eur drahšia ako základná výbava Silver. Ak si ešte priplatíte, dostanete aj **tempomat s obmedzovačom rýchlosti, aktívne udržiavanie v pruhu**, LED denné svietenie a konečne aj elektrické ovládanie zadných okien.
Nemožno ale ignorovať fakt, že **po technologickej stránke je nové Rio skôr jednoduchšie auto**. Priemernú výbavu Kia kompenzuje **pozoruhodne hodnotným interiérom**, ktorý nekazí ani rozsiahle využívanie tvrdých plastov. Volant, pedále, ovládač klimatizácie aj sedadlá sú ergonomicky zvládnuté dobre, jednotlivé diely krytov na seba pekne lícujú a pri dotyku pôsobia dobrým dojmom. Nie je to prémiová trieda, čo je evidentné, napriek tomu **som s interiérom Ria veľmi spokojný**, pretože sa veľmi podobá na ten vo väčšom Ceede.
Páka automatickej prevodovky, nad ktorou sú poctivé otočné mechanické ovládače manuálnej klimatizácie. Na prevodovke máte možnosť radiť aj manuálne a jej hlava slúži počas jazdy ako madlo na opretie zápästia.
Kto by to bol povedal, že v malej Kia Rio sa celkom pohodlne usadí aj náš takmer dvojmetrový kolega? Do šírky síce interiér v Riu nevynikne, ale na hlavu a kolená je napokon miesta dosť.
Pre klasické rezervné koleso namiesto sady na lepenie pnematiky má Rio naše sympatie.
Technické údaje Kia Rio 1.0 T-GDi Extra – verzia s novým logom
Motory | preplňovaný benzínový R3, 998 cm³ |
Výkon | 74 kW (100 k) pri 4 500 – 6 000 ot./min. |
Krútiaci moment | 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min. |
Pohon a podvozok | 7-stupňová automatická prevodovka DCT, pohon predných kolies, vpredu náprava McPherson, vzadu torzná priečka Brzdy: kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením, Pneu: 185/65 R15 |
Batožinový priestor | 300 / 1 078 dm³ |
Rozmery | 4 065×1 725×1 450 mm, rázvor 2 580 mm |
Pohotovostná/celková hmotnosť | 1 125/1 650 kg, objem nádrže 45 l, |
Najvyššia rýchlosť | 185 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 11,4 s |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 5,3 – 5,8/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 120 – 131 g/km |
Konkurenti | Škoda Fabia, Hyundai i20, Citroën C3 |
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia