Finále nášho dlhodobého testu Škody Enyaq iV: Toto je náš verdikt
Po troch mesiacoch nastal tradične čas rozlúčiť sa s našim dlhodobo testovaným autom. Tentokrát ním bola Škoda Enyaq iV.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
Ak by sme niečo zmenili, určite by sme presunuli ovládanie premotivovaného systému Lane Assist na nejaké ľahko prístupné tlačidlo.
Na záver dlhodobého testu sme so všetkými kolegami, ktorí náš Enyaq iV šoférovali, v krátkosti spísali naše pocity a postrehy z jazdy a používania. Nájdete tu aj článok, ktorý sa zaoberá ekosystémom okolo Škody Enyaq iV. Nateraz sa s autom lúčime. Ale máme pocit, že Enyaq u nás v redakcii ešte uvidíme. *Na shledanou!*
### Čo na Škodu Enyaq iV hovorí redakcia auto motor a športu
Zľava: Martin Gašparík, Peter Orosz, Juraj Hrivnák, Dagmar Neuwirthová
**Juraj Hrivnák**: Toto auto robí výborný prvý dojem. Ticho, skvelé zrýchlenie, veľmi mäkký podvozok. Chvíľu mi trvalo, než som si uvedomil, že podvozok sa nevie upokojiť a svojimi neustálymi pohybmi ma v konečnom dôsledku na dlhých trasách trochu unavoval. Pri krátkych trasách však bolo všetko v poriadku. Páči sa mi, že Enyaq iV nie je nasilu futuristické auto a svojím interiérom sa hlási skôr k tradičnému usporiadaniu. Páči sa mi, že ponúka úplne nové technológie, ako napríklad head-up displej s rozšírenou realitou. Po mnohých skúsenostiach s automobilmi značky Škoda by som očakával aj jednoduchú a neochvejnú logiku ovládania. Tú však v tomto modeli inžinieri dosť podcenili a aj keď rozumiem, že museli pracovať s tým, čo poskytol a dovolil koncern, nakoniec je to práve infotainment, ktorý považujem za najslabšiu stránku inak celkom vydareného elektromobilu.
**Dagmar Neuwirthová**: Šoférujem od dvadsiatich rokov a mojím prvým autom bola Škoda Rapid. Krásna, až gýčovo vytuningovaná, s okienkom na streche. Skrátka paráda. Neskôr som dlhé roky jazdila na Škode Fabia, takže značku Škoda mám v srdiečku. Keď som sa dozvedela, že budem jazdiť na Enyaqu, povedala som si: „Wau, idem zažiť elektrické dobrodružstvo!“ Na jednej strane som sa veľmi tešila, pretože zážitok s plne elektrickým vozidlom je predsa len iná káva, na druhej strane som mala rešpekt, pretože som nemala skúsenosti s nabíjaním a vôbec s jazdením na takomto aute. Hneď pri prvej jazde na Enyaqu som cítila, že toto auto mi sadlo. Je také pohodlné, také mäkké a také rýchle! Dá sa povedať, že od lacných a veľkých áut som sa presunula k bezpečnému, praktickému a dizajnovo krásnemu vozidlu. Enyaq iV spĺňa všetky tieto atribúty. S nabíjaním som sa postupne zžila – žiadne palivo – len tlkot srdca. Pôvabná je aj komunita vodičov elektromobilov. Stretávate sa pri nabíjacích stojanoch, a pretože pri nich strávite kus života, máte veľa času na rozhovory. V prvom rade musím povedať, že elektrický pohon je fakt zaujímavý. V aute je dokonalé ticho, keď zošliapnete plyn, auto vystrelí dopredu a pri rozjazde na svetlách rozplačete ktoréhokoľvek majiteľa športového tátoša. Problém je v tom, že keď ich rozplačte šesť, je čas odísť k nabíjačke a tam zas dve hodiny plačem ja. Ale ten pocit, že z vás nelezú žiadne emisie je, návykový. Nesmiem zabudnúť na ďalšie plus, a síce, že toto auto „vidí až za roh“. Má panoramatické parkovacie kamery, takže vidím, kam cúvam, vidím pred seba a dovidím úplne všade okolo seba. A vďaka panoramatickej streche aj nad seba. Auto má aj šikovné senzory, čo znamená, že keby som ďalšie auto z miesta vodiča nevidela, upozorní ma na neho samé. A toto ocenia všetky ženy.
Kalkulácia financovania ŠKODA Financial Services S finančnými produktami od ŠKODA Financial Services nebude tento moderný elektromobil len luxusom pre vyvolených, ale autom dostupným pre každého, kto po ňom túži. | |
Model | ŠKODA Enyaq iV 80 First Edition |
Cena vozidla | 62 130 € |
Typ financovania | ŠKODA NaMieru |
Akontácia | 40 % (24 554,82 €) |
Výška úveru | 37 278 € |
Dĺžka splácania | 60 mesiacov |
Spracovateľský poplatok | 0 % |
Splátka úveru | 241,90 € |
Ostatné dojednané poistenia (PZP, havarijná poistka) | 242,08 € |
Výška mesačnej splátky | 483,98 € s poistným |
#### Nabíjanie pod kontrolou
Po kontrole elektrickej siete odporúčame investovať do vlastnej domácej nástennej nabíjačky – wallboxu Škoda iV. Vďaka tomuto zariadeniu budete môcť elektromobil nielen rýchlejšie nabíjať (výkonom až 11 kW), ale zároveň si dopredu plánovať čas spustenia a kontrolovať aktuálny stav nabíjania prostredníctvom aplikácie. Pri výbere jedného z troch druhov wallboxov od Škody môžete využiť sprievodnú službu profesionálnej inštalácie zariadenia u vás doma. Technik sa postará nielen o správne zapojenie, ale aj o výklad týkajúci sa používania wallboxu v domácnosti. Inštaláciu wallboxu na vopred pripravené miesto a pripojenie zákazníkom vybraného wallboxu Škoda iV, spoločne s kontrolou elektroinštalácie Home Check a revíznou správou, ponúka Škoda formou balíka M už od 368 €.
#### Univerzálna karta
Môže sa stať, napríklad pri ceste na dovolenku, že svoj elektromobil budete musieť nabiť mimo vlastnej garáže. V Európe však existuje veľké množstvo rôznych prevádzkovateľov nabíjacích staníc, pričom mnohí vyžadujú vlastnú aplikáciu alebo kartičku, čo môže nabíjanie na neznámom mieste skomplikovať. Ku každému zakúpenému elektromobilu značky Škoda našťastie získavate roamingovú službu nabíjania – kartu Powerpass. Využiť ju môžete nielen na území Slovenska, ale aj pri ceste do zahraničia. S jedinou kartou a aplikáciou od Škody tak viete nabíjať vozidlo na viac ako 500 nabíjacích bodoch na Slovensku a na viac ako 177 000 nabíjacích bodoch v celej Európe. Súčasťou siete sú nielen bežné verejné nabíjacie stanice, ale tiež rýchle nabíjačky vrátane siete IONITY. Stačí prísť k akejkoľvek partnerskej stanici, priložiť kartu a nabíjať za vopred stanovenú cenu. Samotnú platbu na mieste riešiť nemusíte, raz mesačne vám príde súhrnné vyúčtovanie za všetky dobíjania v uplynulom mesiaci uskutočnené doma i v zahraničí. Powerpass navyše prichádza aj vo forme mobilnej aplikácie s mapkou dostupných staníc a dôležitým prehľadom o nabíjaní.
Škoda Enyaq iV 80 First Edition Plus | ||
Motor | Synchrónny s permanentným magnetom bez kefiek | |
Výkon | 150 kW (204 k) | |
Krútiaci moment | 310 Nm | |
Pohon a podvozok: Automatická prevodovka (jeden priamy prevod), pohon zadných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Pneu. 235/55 R19. | ||
Batožinový priestor | 585/1 710 dm³ | |
Rozmery: 4 649 × 1 879 × 1 619 mm, rázvor 2 764 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 2 307/2 648 kg, využiteľná kapacita batérie 77 kWh. | ||
Najvyššia rýchlosť | 160 km/h | |
Zrýchlenie 0 — 100 km/h | 8,8 s | |
Spotreba (WLTP) | 16,0 – 17,2 kWh/100 km | |
Dojazd (WLTP) | 507 – 542 km | |
Min. čas DC nabíjania z 0 na 80 % | 36 min | |
Cena/testované auto | 36 750/62 130 € | |
Konkurenti: | Volkswagen ID.4, Hyundai Ioniq 5, Mercedes EQC |
Auto Motor A Šport, Bev, Dlhodobý Test, Elektrické Suv, Elektromobil, Ev, Hodnotenie, Pre, Recenzia, Škoda, Škoda Enyaq, Škoda Enyaq Iv, Skusenost, Skúsenosti, Str, Test
Inzercia