Test Audi e-tron S Sportback: Elektrická divočina
Cenová kalkulácia je na konci článku | Audi svojimi modelmi s označením S vždy dokázalo zvýšiť tep milovníkov športovej jazdy. Čo však, keď sa takéto značenie spája s čisto elektrickým pohonom v modeli Audi e-tron S Sportback? To sme museli preskúmať!
Vydané Text: Erik Stríž
### Prebudenie šelmy
Niečo iné je to v dynamickom režime. Za všetko hovorí už len to, že predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 157 kW (213 k) a krútiacim momentom 355 Nm, ktorý by sám stačil na slušnú dynamiku bežného vozidla. Lenže tu má pomoc. V podobe nie jedného, ale až dvoch motorov, ktoré sa starajú, aby mali zadné kolesá dosť energie. Každý jeden má 138 kW (188 k) a 309 Nm. Opäť hodnoty, ktoré by stačili na pohon živého hatchbacku. Výsledkom je systémový výkon 370 kW (503 k) a drvivý krútiaci moment 973 Nm. To sú čísla, pre ktoré je aj 2,7 tony málo.
* **Motor** 3 × synchrónny elektromotor
* **Výkon vpredu** 157 kW (213 k)
* **Výkon vzadu** 2 × 138 kW (188 k)
* **Krútiaci moment vpredu** 355 Nm
* **Krútiaci moment vzadu** 2 × 309 Nm
Akákoľvek dynamická výzva dostala svoju okamžitú odpoveď. Vyraziť s križovatky? Vďaka pohonu všetkých kolies a pneumatikám širokým 255 mm sme pochopili, ako sa asi cíti kameň vystrelený z praku. K tomu príjemne švitorivý zvuk naznačujúci nárast výkonu. Zážitok, ktorý možno nemusíte chcieť každý deň, no viete, že ak budete potrebovať extrémny výkon, tak kľúč k zrýchleniu z 0 na 100 km/h za 4,5 s máte pod pravou nohou.
Radšej miňte peniaze inak ako za spätné zrkadlá, ktoré prenášajú obraz na displej
### Technika nemusí pomáhať
Nezabúdajme, že sme v aute, ktoré kypí modernými technologickými riešeniami. Najviac to kričí z elektronických spätných zrkadiel. Sú za príplatok 1 731 eur a z nášho pohľadu by sme odporúčali ušetriť si túto sumu radšej na nabíjanie batérií. Ich záber je totiž dosť úzky, v noci si vieme predstaviť aj svetlejší obraz a ak si pri šoférovaní vykladáte ľavý lakeť na okno, rukou si spoľahlivo zakrývate pohľad na vnútorný displej.
Zameranie na techniku vidno v celom interiéri. Dominujú mu displeje, všetky ovládacie prvky sú poruke a ergonomicky v poriadku
Ovládacie centrum všetkého, čo potrebujete, nájdete na dvoch prehľadných displejoch s dotykovou odozvou
Okrem priestoru na nohy prispieva k pohodliu posádky vzadu aj vlastná klimatizácia a USB nabíjacie konektory
Okrem priestoru na nohy prispieva k pohodliu posádky vzadu aj vlastná klimatizácia a USB nabíjacie konektory
Veľmi slušný základný objem kufra dopĺňa schránka pod dnom a zadné operadlo delené v pomere 40 : 20 : 40
Kalkulácia financovania Audi Financial Services | |
Model | Audi e-tron S Sportback |
Cena vozidla | 124 127,00 € |
Typ financovania | AUDI NEXT (3 možnosti ukončenia financovania) |
Akontácia | 40 % (49 650,80 €) |
Výška úveru | 74 476,20 € |
Dĺžka splácania | 60 mesiacov |
Spracovateľský poplatok | 0 % |
Výška mesačnej splátky | 1 049,01 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP,…)(1) |
(1) Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Viac info o možnostiach financovania vozidiel AUDI nájdete na stránkach koncernovej lízingovky vwfs.sk. |
V akomkoľvek prostredí vynikne Audi nielen farbou, ale aj tvarmi či technologicky vyspelými riešeniami. Kolesá s priemerom 20 palcov pritom vôbec nevyzerajú obrovské
Audi, Audi E-Tron, Audi E-Tron S Sportback, Bev, E-Mobilita, Elektro, Elektromobil, Elektromobilita, Ev, Hodnotenie, Recenzia, Skúsenosti, Str, Test
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia