Test Audi e-tron S Sportback: Elektrická divočina

Cenová kalkulácia je na konci článku | Audi svojimi modelmi s označením S vždy dokázalo zvýšiť tep milovníkov športovej jazdy. Čo však, keď sa takéto značenie spája s čisto elektrickým pohonom v modeli Audi e-tron S Sportback? To sme museli preskúmať!
Vydané  Text: 
Často sme museli odpovedať na otázky, čo je vlastne Audi e-tron S Sportback zač. Že by také dnes extra populárne SUV s karosériou kupé? To je asi najbližšie. Jazdí na vzduchovom podvozku, takže s tým sa spája aj možnosť zmeny svetlej výšky. Je to kus auta. Rozmermi, ale aj pohotovostnou hmotnosťou 2,7 tony. Čo treba, aby takéto niečo jazdilo dynamicky, ako to sľubuje písmeno S na karosérii, aj na viacerých miestach v interiéri? Naštartovať, elegantnou páčkou voliča smeru (pri 1-stupňovej prevodovke nemožno veľmi hovoriť o voliči prevodovky) vydať povel vpred a vyraziť. V komfortnom režime sa auto veľmi nepretrhne a najmä vám nebude svojimi dynamickými vlastnosťami prehnane odkrvovať mozog. Jasné, svižné bude, ale nie nepríjemne. Len tak, pre bežné potešenie.
### Prebudenie šelmy Niečo iné je to v dynamickom režime. Za všetko hovorí už len to, že predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 157 kW (213 k) a krútiacim momentom 355 Nm, ktorý by sám stačil na slušnú dynamiku bežného vozidla. Lenže tu má pomoc. V podobe nie jedného, ale až dvoch motorov, ktoré sa starajú, aby mali zadné kolesá dosť energie. Každý jeden má 138 kW (188 k) a 309 Nm. Opäť hodnoty, ktoré by stačili na pohon živého hatchbacku. Výsledkom je systémový výkon 370 kW (503 k) a drvivý krútiaci moment 973 Nm. To sú čísla, pre ktoré je aj 2,7 tony málo. * **Motor** 3 × synchrónny elektromotor * **Výkon vpredu** 157 kW (213 k) * **Výkon vzadu** 2 × 138 kW (188 k) * **Krútiaci moment vpredu** 355 Nm * **Krútiaci moment vzadu** 2 × 309 Nm Akákoľvek dynamická výzva dostala svoju okamžitú odpoveď. Vyraziť s križovatky? Vďaka pohonu všetkých kolies a pneumatikám širokým 255 mm sme pochopili, ako sa asi cíti kameň vystrelený z praku. K tomu príjemne švitorivý zvuk naznačujúci nárast výkonu. Zážitok, ktorý možno nemusíte chcieť každý deň, no viete, že ak budete potrebovať extrémny výkon, tak kľúč k zrýchleniu z 0 na 100 km/h za 4,5 s máte pod pravou nohou.
Radšej miňte peniaze inak ako za spätné zrkadlá, ktoré prenášajú obraz na displej
Ešte očarujúcejšie sa Audi e-tron S Sportback správa v zákrutách. Pohon quattro vždy vedel robiť zázraky. No keď máte špičkovo vyladené, zladené a spolupracujúce výkonné elektromotory pre každé zadné koleso, aj úprava výkonu pre každé jedno z nich dostáva nový rozmer. Taký, že rozmýšľate, kde sú dynamické limity vozidla. Známe zákruty zrazu prejdete nevídanými rýchlosťami, pri ktorých sa auto ešte stále bude cítiť, že ste ešte nedosiahli na jeho limity. Musí vám stačiť vedomie, že máte k dispozícii potenciál, ktorý možno ani nikdy naplno nevyužijete. Lenže kone sú hladné. To znamená spotrebu viac ako 30 kWh/100 km, čo považujeme za naozaj veľa. To je aj dojazd 86 kWh batérie (netto) o čosi menej ako papierových 360 km.
### Technika nemusí pomáhať Nezabúdajme, že sme v aute, ktoré kypí modernými technologickými riešeniami. Najviac to kričí z elektronických spätných zrkadiel. Sú za príplatok 1 731 eur a z nášho pohľadu by sme odporúčali ušetriť si túto sumu radšej na nabíjanie batérií. Ich záber je totiž dosť úzky, v noci si vieme predstaviť aj svetlejší obraz a ak si pri šoférovaní vykladáte ľavý lakeť na okno, rukou si spoľahlivo zakrývate pohľad na vnútorný displej.
Zameranie na techniku vidno v celom interiéri. Dominujú mu displeje, všetky ovládacie prvky sú poruke a ergonomicky v poriadku
Radšej teda prejdime k celkovému ovládaniu vozidla. Nemyslíme vynikajúco reagujúce riadenie či odpruženie schopné pohltiť väčšinu nerovností, ale infotainment. Drvivú väčšinu informácií zvládnete cez volant, zvyšok cez stredovú dotykovú obrazovku s krásne vysokým rozlíšením a na klímu sa pripravte na samostatný displej na stredovej konzole. Všetky potrebné úkony zvládnete cez presne určené tlačidlá s dotykovou odozvou, takže to časom dokážete aj naslepo.
Ovládacie centrum všetkého, čo potrebujete, nájdete na dvoch prehľadných displejoch s dotykovou odozvou
Vnútorný priestor? Vpredu si s prehľadom sadnú aj vysokí, vzadu je miesta dosť na kolená, priestor na hlavu definuje klesajúca strecha a do kufra sa s prehľadom zbalí aj rodina na dovolenku. A to je k dispozícii aj priestor pod jeho dnom, napríklad na káble.
Okrem priestoru na nohy prispieva k pohodliu posádky vzadu aj vlastná klimatizácia a USB nabíjacie konektory
Okrem priestoru na nohy prispieva k pohodliu posádky vzadu aj vlastná klimatizácia a USB nabíjacie konektory
Veľmi slušný základný objem kufra dopĺňa schránka pod dnom a zadné operadlo delené v pomere 40 : 20 : 40
### Čerešnička Chcelo by to ešte nejakú drobnosť na záver? Svetlomety, určite! Digitálne, matrix a LED. Svietia doširoka, veľmi slušne vystrihujú autá okolo a až to raz legislatíva dovolí, dokážu na vozovku premietať aj viac ako len zvýraznenie jazdného pruhu. Stoja síce 5 061 eur, no nielen v zimných mesiacoch oceníte každé investované euro. Ak sa Audi dlhé roky hrdilo sloganom Náskok vďaka technike, tak modelom e-tron S Sportback opäť potvrdilo, že pokiaľ ide o technické riešenia, tak dokáže vytvoriť úplnú špičku. A vy sa asi ani nebudete čudovať, že si za to dá poriadne zaplatiť. Aby ste si vy mohli užívať jazdu ako azda v ničom inom.
Kalkulácia financovania Audi Financial Services
Model Audi e-tron S Sportback
Cena vozidla 124 127,00 €
Typ financovania AUDI NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia 40 % (49 650,80 €)
Výška úveru 74 476,20 €
Dĺžka splácania 60 mesiacov
Spracovateľský poplatok 0 %
Výška mesačnej splátky 1 049,01 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP,…)(1)
(1) Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Viac info o možnostiach financovania vozidiel AUDI nájdete na stránkach koncernovej lízingovky vwfs.sk.
 
V akomkoľvek prostredí vynikne Audi nielen farbou, ale aj tvarmi či technologicky vyspelými riešeniami. Kolesá s priemerom 20 palcov pritom vôbec nevyzerajú obrovské
[CAR id=17145]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia