DLHODOBÝ TEST: Čas nabíjania elektromobilu sa v zime zdvojnásobil! Na nabíjačke môžete stráviť až 6 hodín
Došiel na elektromobil mráz. Ako si poradí MX-30 s mínusovými teplotami?
Vydané Text: Peter Orosz
Problémom v zime však paradoxne ani tak nie je znížený dojazd, ale, ako som už naznačil, nabíjanie. Časy, keď sa dalo auto na rýchlonabíjačke nabiť takmer z nuly na 100 percent za necelé dve hodiny, sú dávno preč. **Tam, kde kedysi na AC nabíjaní (striedavým prúdom) indikovalo plne nabitú batériu za niečo vyše troch hodín, je zrazu vyše 6 hodín.** A DC nabíjanie (jednosmerným prúdom) trvá vyše 3 hodiny. Spozoroval som aj iné bizarné situácie, keď odhadovaný čas AC nabíjania ukázalo auto ako 3 h 20 min a DC rýchlonabíjania 3 h 10 min, teda iba o 10 minút rýchlejšie.
Navyše sa kolegovi stalo, že auto pri príchode na nabíjaciu stanicu auto ukazovalo čas AC nabíjania 3 h 50 minút, po takmer hodine to však zrazu bolo vyše 6 hodín. Batéria asi vychladla a prestala byť schopná prijímať taký veľký prúd. Dokonca som už videl aj dlhší odhadovaný čas pri rýchlonabíjaní.
Toto sú tie momenty, kedy by som si želal, aby som mal doma garáž s wallboxom a každé ráno štartoval auto s plne nabitou batériou. Žiaden zo spomínaných problémov by ma netrápil. O to viac, že Mazda MX-30 ani nie je elektromobil konštruovaný na dlhé trasy. **Preto budem neustále zdôrazňovať, že elektromobil má skutočný zmysel len vtedy, keď ho môžete nabíjať doma.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia