Pri automobilke rozmerov Toyoty nie je jednoduché zaväzovať sa k uhlíkovej neutralite, hoci japonská značka také ambície má.
Najväčší automobilový koncern na svete sa neuzatvára do elektrickej bubliny a opäť využíva motoristický šport na extrémne testovanie budúcich technológií. Takto znie výber zo správy, ktorú rozposielala Toyota do médií.
Je pravda, že Toyota patrí medzi automobilky, ktoré nepostavili celú svoju budúcnosť na elektromobilite, ale naďalej považuje za správnu cestu diverzifikáciu pohonov automobilov, ako aj ich rozdielne karosárske vyhotovenia. Hybridné technológie pohonu zdokonaľuje už takmer 30 rokov a ponúka ich v takej kvalite, že dnes sa Toyota právom považuje za synonymum hybridu.
Ešte do konca minulého roka Toyota až na niekoľko výnimiek elektromobily s batériovým pohonom v podstate nepredáva. Model Mirai síce elektromobil je, ale namiesto trakčného akumulátora využíva palivové články s vodíkom. Koncom roka sme sa napokon dočkali odhalenia prelomového elektromobilu bZ4X a [ďalších elektrických vozidiel, dovedna ich bolo až 15](https://www.autoviny.sk/novinky/123153/toyota-naraz-predstavila-az-15-novych-elektromobilov-vacsinu-uvidime-na-cestach-uz-coskoro). Takéto veľkolepé odhalenie nových modelov sme asi nikdy predtým nezažili a japonská automobilka sa tak postarala o veľký mediálny rozruch.
Nová generácia vodíkového automobilu Toyota Mirai prekvapila vzhľadom, ktorý síce pokračuje v expresívnom dizajne predchodcu, no s vyladenou estetikou, ktorá sa bude páčiť asi každému.