SUV s predným náhonom a 1,5-litrovým motorom? Neuveril som, kým som nevyskúšal.
Zastávam názor, že skutočné SUV by malo mať aspoň nejakú formu pohonu všetkých štyroch kolies a ideálne naftový motor. Prečo? Pretože vyššie ťažisko a predný náhon majú za výsledok horšiu trakciu v porovnaní s nižším autom. A naftový motor? SUV majú zákonite horšiu aerodynamiku a nízka spotreba naftových motorov znamená, že na diaľnici si nemusíte utierať slzy zo zvýšenej spotreby bankovkami, ktoré máte nachystané na platenie účtu na čerpacej stanici.
Preto sa priznám, že na testovaný **Volkswagen Tiguan, ktorý mal poháňanú iba prednú nápravu a pod kapotou mu pracoval motor 1.5 TSI**, som sa chcel pozerať tak trochu cez prsty. Neurobil som to len vďaka extrémne peknej konfigurácii testovaného modelu. **Výbava R-Line so športovými nárazníkmi**, veľkými kolesami a v nádhernej modrej metalíze boli **hotový magnet na oči**.
Takýto Tiguan je podľa mňa najlepšie vyzerajúce SUV vo svojej triede!
### Iný úžitok
Pozrime sa najprv na pridanú hodnotu Tiguanu v porovnaní s čímkoľvek mimo segmentu SUV. Prvým (a pre mnohých najdôležitejším) faktorom je štýl. Väčšie autá sú „in“, vyššia pozícia za volantom vyhľadávaným benefitom. A ako som už spomenul, Tiguan je naozaj kus pekného auta, najmä po facelifte.
Presadnite sem z akéhokoľvek iného auta a do pár minút vám bude jasné, kde čo nájdete
R-Line balík zahŕňa aj športové sedadlá s výraznejším bočným vedením a nápaditým čalúnením
Avšak Tiguan sa dá kupovať aj pragmaticky. Ponúka totiž bezkonkurenčnú variabilitu. **Základný objem batožinového priestoru 520 litrov** dopĺňajú posuvné zadné sedadlá (delené v pomere 30 : 70, tieto časti sa dajú posúvať nezávisle). Rozsah posúvania je až 14 centimetrov. Ak ich posuniete úplne dopredu, objem batožinového priestoru narastie až na **615 litrov**.
To nie je všetko. Sedadlá môžete aj sklopiť a vznikne tak **priestor s objemom 1 655 litrov**. Vďaka variabilnému dnu môže vzniknúť pekná rovina. Ak chcete využiť priestor pod dnom, oceníte šikovnú aretáciu, aby vám podlaha neprekážala pri manipulácii s batožinou. A ak chcete previezť niečo extra dlhé, aj tu vám Tiguan pomôže. Umožňuje totiž preklopiť operadlo predného spolujazdca dopredu.
Variabilita par excellence. Nastaviteľné operadlá, možnosť posúvania a sklápania. Čo viac?
Pri SUV je skôr než samotný objem batožinového priestoru dôležitý jeho **tvar**. Vyššia karoséria ponúka rovnomerný, kubický tvar, do ktorého ľahko napracete, čo treba. Veko kufra sa otvára dosť vysoko na to, aby s ním ani vyšší ľudia pravidelne nehrali „baran, baran, buc“ a navyše sa doňho dostanete vďaka systému **Easy Open** bezdotykovo – stačí mávnuť nohou pod zadným nárazníkom a otvorí sa. Užitočné, keď máte v jednej ruke päť balení plienok a v druhej týždenný nákup potravín. Poznáte to – dať to na dvakrát je pre slabých.
Takto vyzerá dobre tvarovaný batožinový priestor. Dno sa dá dať nižšie, keď potrebujete väčšiu hĺbku
Dotykové plôšky na volante rozpoznávajú aj gestá, na stlačenie reagujú zavibrovaním
Poslednou pridanou hodnotou je **komfort**. Verte mi, je rozdiel, či usádzate dieťa do autosedačky v nízkom aute, kde sa musíte krčiť a zohýnať a v SUV, kde je sedačka vo výške vášho pásu a navyše máte nad ňou aj viac manévrovacieho priestoru vďaka štedrejšie vykrojeným dverám a vyššiemu stropu.
Tiguan sám parkuje. Pre mnohých je to skvelá pomôcka.
Až počas pandémie som zistil, že lepšie miesto na dezinfekčné utierky neexistuje
K tomu milión odkladacích priestorov na fľaše, vlhčené utierky, hračky, kľúče, mobily (je tu aj bezdrôtové nabíjanie a konektivita cez **Apple CarPlay aj Android Auto**). Asi chápete, kam tým mierim. Už len pre toto má Volkswagen Tiguan svoje opodstatnenie.
### Stačí?
O kvalitách štvorvalca 1.5 TSI som nikdy nepochyboval. Špičkový motor je plný technológií na zníženie spotreby, dokonca **dokáže bežať iba na dva valce**, keď vyhodnotí, že mu to stačí. Spojenie s Tiguanom mi však na začiatku dvíhalo obočie.
Prvé jazdy a kilometre som absolvoval v meste, kde som sa rýchlo upokojil. **Výkon 110 kW (150 k) a najmä krútiaci moment 250 Nm už od 1 500 otáčok** dodávajú Tiguanu dostatočnú pružnosť.
Prekvapil ma veľmi pekný, hlboký a príjemný zvuk motora. Sedemstupňová prevodovka DSG si s ním rozumela najmä v športovom režime, kde mu nedovolila klesnúť do prinízkych otáčok a výkon bol vždy k dispozícii.
Prekvapený som zostal aj pri vyšších rýchlostiach, kde Tiguan stále ponúkal dostatočnú dynamiku. Treba si uvedomiť, že bez pohonu všetkých kolies váži celkom prijateľných 1 560 kg. O dynamike hovorí aj údaj zrýchlenia na 100 km/h s hodnotou 9,2 sekundy.
Fejkové koncovky výfuku si mohli dizajnéri odpustiť, ale za všetko ostatné majú veľkú pochvalu. Tiguan je pekné auto
**Spotreba?** Plynulá jazda v meste a okolí sa dá absolvovať aj za 6,5 l/100 km, testovací okruh s prevahou mestskej prevádzky znamenal celkom prijateľných 7,5 l/100 km. Jazdné vlastnosti? S pasívnym podvozkom a veľkými, 255 mm širokými pneumatikami je Tiguan skôr športovo ladený.
Podvozok je kvalitný a nebúcha, avšak je relatívne tuhý (k dispozícii je však aj adaptívny podvozok s komfortným režimom). Výhodou je, že **v zákrutách vôbec necítiť vyššie ťažisko** auta a s Tiguanom môžete jazdiť ako s hatchbackom.
[CAR id=17125]
AUTOVINY.SK » Aktuality » Test VW TIGUAN 1.5 TSI R-Line DSG: Nepodceňujte SUV s predným pohonom
Inzercia