Test Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TSI 4Motion: Deklarácia nezávislosti

Ak existuje auto, ktoré dá vášmu životnému štýlu maximálnu slobodu, Golf Alltrack má k nemu sakramentsky blízko. Je to švajčiarsky nožík medzi autami. Môžete ho vziať kamkoľvek, nikde sa nestratí.
Vydané  Text: 
Doteraz mám v hlave čerstvé spomienky, ako som ešte s predchodcom aktuálneho modelu brázdil off-roadovú trať pri okruhu Ascari a nedokázal som pochopiť, ako môže trochu prizdvihnuté kombi takto parádne zvládať prudké stúpania na nespevnenom povrchu alebo kríženie náprav. Zanechalo to vo mne hlboký dojem – Volkswagen sa pýšil vyladenou trakčnou elektronikou, simuláciou uzávierky diferenciálu, špeciálnym off-road režimom… a fungovalo to parádne. Alltrack ozaj aj s dvoma kolesami prakticky vo vzduchu nemal najmenší problém pohnúť sa hore kopcom. Bez tápania, bez váhania. Skrátka spravil, čo som od neho chcel. Nový Golf Alltrack v tomto nebude o nič horší. Lenže ako si poradí so svojou primárnou úlohou cestného krížnika? Tam ho bude používať väčšina zákazníkov, takže na to som sa rozhodol sústrediť sa v týždňovom teste.
Test Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TSI 4Motion (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 01/2022)
### Pridaná hodnota Klasický Golf Variant začína s cenovkou 21 390 €. Golf Alltrack však v základe stojí až 34 990 €. To je riadne veľký rozdiel. Toľko peňazí za pár plastov navyše? V skutočnosti sa však na vec treba pozrieť detailnejšie. **Golf Alltrack totiž nie je len o plastových ozdobách na karosérii**. Má predný nárazník so špeciálnymi hmlovkami v štýle GTI, ktoré tvorí pätica LED svetiel na každej strane. Čo je podstatnejšie, jeho **podvozok je zdvihnutý o 15 milimetrov**. Pod motorom sa nachádza špeciálny ochranný štít. Do štandardnej výbavy pribudol LED pás prepájajúci predné svetlá (a to aj v prípade, ak auto nie je vybavené Matrix LED svetlami IQ.Light), elektronické uzávierky diferenciálov, špeciálny off-road jazdný režim a mnoho, mnoho ďalšieho. Ambientné osvetlenie s 30 farbami, adaptívny tempomat, digitálny kokpit, bezdrôtové nabíjanie a konektivita pre smartfóny… Zoznam je naozaj dlhý.
Minimalizmus vládne v interiéri Golfu Alltrack. Od bežného modelu ho odlišujú plakety, čalúnenie a dekor
Golf Alltrack sa navyše dodáva **len s pohonom všetkých kolies 4Motion**, so 7-stupňovou prevodovkou DSG a s výkonnými dvojlitrovými motormi, ktoré pre bežný Golf Variant ani nie sú dostupné. Ten zatiaľ končí na úrovni 110 kW (150 k) a Alltrack začína s výkonom 140 kW (190 k) z dvojlitrového benzínového preplňovaného štvorvalca. Tento motor je aj pod kapotou testovaného auta. V ponuke je aj moderný diesel s dvojitým dávkovaním močoviny, ktorý dokonca ponúka výkon až 147 kW (200 k).
Režim Offroad zmení správanie hnacieho ústrojenstva a aktivuje elektronické uzávierky diferenciálov
Argumentár k cene teda máme za sebou s výsledkom, že cena je na pomery Golfu primeraná. Je primeraná aj objektívne?
Silueta Alltracku je športovejša než pred tým. Je to štýlové vozidlo pre každú príležitosť
Sedadlá so špecifickým čalúnením oceníte vždy, keď si do nich sadnete. Prekvapivo dobre držia telo
Predĺžený rázvor karosérie kombi, na ktorom Alltrack stojí, má za výsledok ozaj štedré priestorové pomery
### Pán talentovaný To zistíte veľmi rýchlo. Stačí nasadnúť, vďaka skvelej ergonómii sa veľmi rýchlo **usadiť v dokonalej pozícii** za príjemne tvarovaným volantom a vyraziť na cestu. Je to súbor drobností, ktoré vám po čase vlezú pod kožu a vytvoria vynikajúci celkový dojem. **Napríklad riadenie. Rýchle, presné**, ale nie hyperaktívne a nervózne. **Odhlučnenie** – vynikajúce po všetkých stránkach. Hluk vetra prakticky nepočuť, kolesá len vzdialene šuštia a motor jazdu podfarbuje celkom pekným tlmeným tónom. **Príplatkové adaptívne tlmiče** s 15 stupňami nastavenia tuhosti navyše dokázali Alltracku poskytnúť neuveriteľne komfortnú jazdu, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani limuzíny. **Mimoriadne príjemné naladenie podvozka** som si pochvaľoval pri každej jednej jazde. Už len to je dôvod, prečo by som Alltrack chcel. Ani v najmäkšom nastavení sa však nestalo, že by auto v zákrute strácalo kontrolu nad pohybmi karosérie.
**Alltrack navyše výborne zvládal aj priečne nerovnosti**, čo je disciplína, na ktorej dokážu pohorieť aj autá s trojnásobnou cenovkou. **Motor 2.0 TSI a jeho výkon 140 kW (190 k)** sa k charakteru auta skvelo hodili. Diesel by možno dokázal poskytnúť väčšie pružné zrýchlenie, no kultivovanosť a príjemný zvuk dobrého benzínového štvorvalca by som nechcel obetovať. Ani za cenu spotreby, ktorá sa na konci testu pohybovala kdesi medzi 8 až 9 l benzínu na 100 km, aj keď mimomestské presuny dokázal Golf Alltrack zvládnuť aj **za menej ako 7 l/100 km**. ### Kombi! V neposlednom rade nezabudnime na to, že Golf Alltrack je kombi! Oproti klasickému Golfu má **predĺžený rázvor až o 50 mm**, takže kabína je nadštandardne priestranná aj pre cestujúcich vzadu. Tí majú až o 48 mm viac priestoru na kolená. Batožinový priestor má navyše **základný objem až 611 litrov**, po sklopení operadiel zadných sedadiel je to až 1 642 l. Ak by vám ani to nestačilo na štvorčlennú rodinnú dovolenku, mali by ste vyhľadať odbornú pomoc, pretože väčší kufor len tak v nejakom kombi nenájdete.
Aktívny život má Alltrack na pamäti. Velikánsky kufor má skvelý tvar a dvojité dno. Napriek tomu tu je aj rezerva. Nájdeme tu aj klasickú zásuvku na 230 V, na 12 V a ovládanie elektricky výsuvného ťažného zariadenia. Alltrack je pripravený na všetko!
Inzercia: Kooperativa - výpočet PZP [CAR id=17123]







Inzercia

Inzercia