TEST KIA RIO 1.0 T-GDi: Najspoľahlivejšie jazdené auto s najlacnejším servisom
Hľadáte auto, ktoré bude spoľahlivé a lacné na ďalší servis? Obyčajne majú povesť výbornej spoľahlivosti japonské autá, lenže ani tie kórejské nie sú o nič horšie. Naopak, jedno také koncom minulého roka získalo ocenenie práve za tieto kvality.
Vydané Text: Erik Stríž




Vedeli ste, že Rio dokáže utiahnuť brzdený príves s váhou 900 kg a strecha unesie 70 kg?

Plnohodnotný automat, ktorý má sedem stupňov a umožňuje aj manuálne radenie.


Interiér v Kii Rio je fakticky totožný s tým, ktorý nájdete v crossoveri Stonic. Priestorové pomery, materiálové vyhotovenie a aj technická výbava, to všetko tieto dva modely zdieľajú. Na fotke je interiér Stonicu, ktorý sa od nami testovanej verzie Ria líšil iba panelom klimatizácie - Rio malo manuálnu, zatiaľ čo Stonic automatickú.

Jednoduchý a funkčný interiér má pomerne tvrdé materiálové vyhotovenie, ale celkovo pôsobí hodnotne a trvácne. Podobnosť so Stonicom je evidentná, podobá sa ale aj na podstatne väčší Ceed.

Dvaja dospelí sa dozadu zmestia bez problémov, ale už sa medzi nich nevojde tretí pasažier - dokonca ani väčšie dieťa. Ak by sa dozadu posadili tri deti, ešte budú mať pomerne komfortné sedenie.

300 litrov a k tomu zopár užitočných háčikov a odkladacích priestorov.

Rezervné koleso a nie lepiaca sada? Výborne. Lepiacu sadu si napokon môžete v aute voziť aj tak, budete tak pripravení aj na dva defekty na dvoch kolesách.

Vedeli ste, že Rio dokáže utiahnuť brzdený príves s váhou 900 kg a strecha unesie 70 kg?
Technické údaje Kia Rio 1.0 T-GDi Extra
Motory | preplňovaný benzínový R3, 998 cm³ |
Výkon | 74 kW (100 k) pri 4 500 – 6 000 ot./min. |
Krútiaci moment | 170 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min. |
Pohon a podvozok | 7-stupňová automatická prevodovka DCT, pohon predných kolies, vpredu náprava McPherson, vzadu torzná priečka Brzdy: kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením, Pneu: 185/65 R15 |
Batožinový priestor | 300 / 1 078 dm³ |
Rozmery | 4 065×1 725×1 450 mm, rázvor 2 580 mm |
Pohotovostná/celková hmotnosť | 1 125/1 650 kg, objem nádrže 45 l, |
Najvyššia rýchlosť | 185 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 11,4 s |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 5,3 – 5,8/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 120 – 131 g/km |
Cena od/testované auto | 10 690 €/15 080 € |
Konkurenti | Škoda Fabia, Hyundai i20, Citroën C3 |

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk
elektromobilita / ZSE Drive
NIE LEN ULTRARÝCHLE NABÍJANIE
PREDSTAVENIE / Can-Am Canyon
TRI KOLESÁ ZÁBAVY
Poradca pri kúpe / Fiat 600