Motoristi nad 40 rokov: prešli by ste modernými testami autoškoly pre mladých vodičov?

Neznalosť zákona neospravedlňuje. A všeobecný názor, že kto jazdí dlhšie, ten je lepší vodič, nie je vždy pravdivý.
Vydané  Text: 
[Testy autoškoly zadarmo](https://autoskola.autoviny.sk/autoskola-test-c-01/) sú dnes na slovenskom internete vskutku populárne a výborne dostupné, napriek tomu si ich vypĺňajú spravidla iba tí, ktorí sa práve pripravujú na skúšky završujúce kurzy autoškoly. Kurz pozostáva ako z teórie, tak aj z praxe, ktorou sú predovšetkým jazdy v ostrej premávke. Získať oprávnenie viesť motorové vozidlo znamená mať úplnú znalosť dopravných predpisov, a to nie je iba záležitosť jednorazového štúdia, ide o doslovne celoživotné vzdelávanie. Mnohí z nás ešte majú v pamäti veľkú novelu dopravných predpisov a pravidiel z roku 2009, ktoré sú všetky zhrnuté v [Zákone o cestnej premávke č. 8/2009](https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2009/8/). Práve v tomto roku sa začali používať aj [nové testy v autoškolách](https://autoskola.autoviny.sk/), kvôli čomu mnohí mladí nádejní vodiči pohoreli – jednoducho sa učili jedno, no na skúškach dostali iné zadania, vrátane neférových chytákov. Alebo férových? Veď v praxi nejde o to, čo je fér a čo nie. Zákon o cestnej premávke sa medzitým niekoľkokrát novelizoval a je úlohou každého vodiča, aby si vždy dôsledne naštudoval, čo sa to vlastne zmenilo. Pretože **neznalosť zákona neospravedlňuje** a keď sa na ceste stane dopravná nehoda, nikto nebude hľadať odpoveď na otázku, prečo si nesprávne konajúci vodič nedoštudoval pravidlá cestnej premávky. **Prax v šoférovaní** so sebou prirodzene prináša cenné skúsenosti, ktoré sa v kurze autoškoly získať jednoducho nedajú. Z prirodzeného dôvodu, hodín kurzu je obmedzený počet a tiež študent najazdí iba veľmi obmedzený počet kilometrov, navyše vždy v sprievode inštruktora, ktorý mu radí. Preto by mali mať mladí vodiči primeranú úctu k tým starším a tí starší by mali na oplátku preukazovať voči mladým neskúseným vodičom toleranciu a pochopenie. Nie je však pravdou myslieť si, že kto jazdí dlhšie, je automaticky lepší vodič. Ukazuje nám to každodenná realita, keď si mladí ľudia pri nástupe do auta automaticky zapínajú Bluetooth, zatiaľ čo starší vodiči telefonujú s mobilom v ruke.







Inzercia

Inzercia