NUDA SA NEKONÁ! Test VW ID.4 Max
Rovnaká platforma, rovnaký elektromotor, rovnaký výkon a z 98 percent rovnaká funkcionalita ako ID.3. Napriek tomu sa modelu ID.4 podarilo zaujať ma ešte viac.
Vydané Text: Erik Stríž
Potom sú tu detaily: Zadné OLED svetlá prepojené svietiacou linkou dodávajú autu punc exkluzivity a zapustené kľučky dverí s mikrospínačmi sa zas starajú o dizajnovú čistotu. Všetko završujú obrovské 21-palcové kolesá, ktoré však majú na sebe stále dostatok „gumy“ a nevyzerajú smiešne.
Vnútri je podoba s ID.3 oveľa výraznejšia, avšak v peknej špecifikácii, akú sme mali aj my, dizajn kabíny ožíva.
Ponuka asistenčných systémov je pekne na jednom mieste
Interiér je dizajnovo čistý po vzore svojho menšieho brata. Pôsobí však luxusnejšie – asi aj vďaka jeho veľkosti
Prístrojový štít nemusí byť veľký. Otáčkomer netreba a navyše je tu aj head-up displej
Panoramatická strecha poskytuje zadným pasažierom parádny výhľad. Má aj elektrickú roletu
V najkomfortnejšom nastavení tlmiče takmer úplne odstavíte a získate komfortnú, ale trochu uhojdanú jazdu.
Pár políčok doprava sa nachádza ideálny kompromis, ktorý poskytuje vysoký komfort bez zbytočných pohybov karosérie a ďalej je to už len o rýchlejších reakciách na riadenie a športovejšej jazde. **Rozsah nastavení tlmičov je obrovský**. Ani v tom najmäkšom však neprichádzate o dobré jazdné vlastnosti v zákrutách. Tam systém automaticky „podoprie“ tú časť karosérie, ktorá to potrebuje.
Pozor však na mokrom povrchu. Vtedy sa najviac prejavia slabiny ekologických pneumatík.
**Elektrický pohon je v takomto aute skvelá vec**. Najmä keď doňho naložíte rodinu, uvedomíte si, aká obrovská pohoda tu vládne. Ale zdôrazňujem, že to nie je iba vec elektrického pohonu. Dobrý obraz dotvára práve vynikajúci podvozok a perfektné odhlučnenie. V ponuke sú dokonca aj dvojité akustické predné okná, ktoré vrelo odporúčam. Výkon 150 kW (204 k) je najmä v mestských a prímestských rýchlostiach úplne dostačujúci, ale v porovnaní s pred tým testovanou ID.3 cítiť, že podstatne väčšia hmotnosť vďaka väčšej karosérii aj batérii už dáva elektromotoru viac zabrať. Na diaľnici už auto nezrýchľuje tak oslnivo rýchlo, ale stále je na úrovni priemerných dieselov, takže sa nie je na čo sťažovať.
### Hračky
Veľmi som sa tešil, že si konečne vyskúšam head-up displej s rozšírenou realitou. Tento systém bol aj na ID.3, avšak bol neaktívny, lebo nebol softvérovo dokončený. Teraz už systém funguje. A musím povedať, že funguje celkom dobre. Označuje rozpoznané autá pri autonómnej jazde, vsádza interaktívne šípky do križovatiek, kde máte odbočiť… To všetko dopĺňa animovaný svetelný pásik ID.Light pod čelným sklom.
**Spôsob, akým s vami ID.4 komunikuje, nemá obdobu**.
Rozšírená realita: modré šípky sa akoby vznášajú nad miestom, kde treba odbočiť
Zadné svetlá obsahujú OLED technológiu a privítajú vás animáciou
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia