KRUTÁ RRREALITA: Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4MOTION za 49 460 €
„Jeho motor je majstrovské dielo,“ píše Juraj Hrivnák po týždňovom teste Volkswagenu T-Roc R.
Vydané Text: Erik Stríž
T-Roc R je ako stvorený na naše cesty. Dokáže ich zdolávať vo vážnom tempe
Disky Pretoria majú nádherný dizajn a odhaľujú výkonné dvojdielne brzdy
Športový volant výrazne vylepšuje dojem z inak preplastovaného interiéru. V tejto cenovej hladine by som čakal viac čalúnených povrchov
Prevodovka DSG robí svoju prácu dobre a hodí sa k charakteru auta
Sedadlá vyzerajú obyčajne, ale telo držia nadpriemerne dobre
Titánový výfuk Akrapovič prináša krásny zvuk aj nižšiu hmotnosť. Mastný príplatok, ale neodolal by som
Vybral som sa na **myjavské okresky**. Krásne, nezapamätateľné, náročné a rozmanité. Športový režim, ESP poslať na dovolenku (dá sa to) a Launch Control. Stovka za 4,8 sekundy je veľmi presvedčivá a T-Roc R sa s tým nebabre. Zarazí vás do sedadla surovo a presvedčivo.
Začínam v komfortnom režime podvozka. Ten dokáže aj na zlých cestách perfektne udržať kolesá v kontakte s vozovkou. Nehrozí, že vás nerovnosť uprostred zákruty pošle niekam do jarku.
T-Roc má dosť **veľký pracovný rozsah tlmičov** na to, aby ju zhltol. Pri ozaj ostrom tempe sa však na brzdách trochu vlní, preto prichádza na rad prostredný režim podvozka „Normal“. Tu je všetko presne tak, ako si predstavujem. **Trochu menej komfortu, ale oveľa viac kontroly**.
T-Roc R aj na zimných pneumatikách jazdí brilantne (TS 860 S od Continentalu, zatiaľ najlepšie zimné gumy, aké som kedy jazdil).
**Jeho motor je majstrovské dielo**. Lepšiu dávkovateľnosť plynu som v preplňovanom agregáte asi ešte nezažil. Akrapovič sa po zohriatí krásne rozozvučí a pri podradení na vás čakajú nádherné salvy a bublanie vo výfuku. Návyková záležitosť.
Odporúčam sklopiť zadné sedadlá! Na brzdy tlačíte cez krásne **tuhý pedál** a sú neúnavné.
Za zmienku stojí aj **vyváženie auta**. Je dostatočne hravé, aby vám dalo pocit, že ho v zákrutách viete ovládať plynom, ale zároveň dostatočne stabilné, aby vás náznaky pretáčavosti či nedotáčavosti nevystrašili.
**Podvozok v zákrutách krásne bojuje o dostupnú priľnavosť**. Máte skrátka pocit, že toto nie je len T-Roc so silným motorom, ale dôkladne prepracované auto s riadnou geometriou. Na mokrých, posolených cestách je skvelou správou aj pohon 4Motion, ktorý dodáva T-Rocu R neochvejnú trakciu za každých podmienok.
[CAR id=17109]
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia