TEST: DS 7 Crossback je autom pre kreatívne duše! Vyskúšali sme ho v špeciálnej edícii Louvre

Recenzia modelu DS 7 Crossback Louvre 1.6 PureTech 225 S&S EAT8.
Vydané  Text: 
*Chceli ste navštíviť Paríž, ale pre epidemiologickú situáciu nemôžete cestovať do zahraničia? Nevadí! Automobilka DS vám to najlepšie z Paríža prináša priamo domov vďaka limitovaným edíciám.* Verím, že sa na mňa nikto zo zástupcov značky DS neurazí, keď ich vlajkovú loď označím za pojazdné múzeum. **V tomto prípade totiž nejde o kritiku zastaranej techniky, ale o seriózny prvok výbavy.** V rámci limitovanej edície totiž získate do auta aj multimediálnu prezentáciu 182 diel zo zbierok galérie a múzea Louvre, ktorú si môžete premietať na hlavnej 12“ dotykovej obrazovke. Ak teda dostanete na najbližšom odpočívadle chuť zrelaxovať sa (samozrejme umelecky) nad Monou Lisou alebo kúpajúcou sa Dianou, žiaden problém! A k tomu si na dotykovom displeji môžete zapnúť napríklad masáž s ľubovoľne nastaviteľnou intenzitou. **Jediné, čo vás môže vyrušovať, je samotná logika ovládania multimediálneho systému.** Nehovoriac o pomalých a častokrát nepresných reakciách na dotyk prstov. Akoby v DS chceli, aby ste sa nikam neponáhľali a užívali si každý moment v luxusnom interiéri.
Pri čakaní na odozvu dotykového ovládania klimatizácie si tak môžete všimnúť ďalšie detaily pripomínajúce legendárne múzeum v Paríži. Smer prúdenia vzduchu na výduchoch si nastavujete posuvníkom v tvare pyramídy z Louvre. **Tú nájdete vyobrazenú aj na stredovej odkladacej schránke, polepoch spätných zrkadiel a dokonca aj na prednej kapote.** Pod ňou sa už síce neskrýva ďalší muzeálny exponát, ale skôr ohrozený druh. Tým je prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.6 PureTech bez akejkoľvek elektrifikácie s výkonom 165 kW (224 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Napriek slušnému papierovému výkonu obľubuje skôr pohodovú jazdu, v praxi síce poskytne slušnú dynamiku, no nezaujme zvukovým prejavom, ani spotrebou. Tá sa v našom teste pri kombinovanej prevádzke pohybovala okolo ôsmich litrov na sto kilometrov. **Pohonnú jednotku v žiadnom prípade nechceme označiť za zlú alebo nedostatočnú, len za vyslovene priemernú v takmer každom ohľade.** Konkurenti zo Stuttgartu a Mníchova v tejto triede používajú aj dvojlitrové benzínové štvorvalce, ktoré pri väčšom objeme ponúkajú porovnateľnú spotrebu, lepší záťah aj kultúru chodu. A pokiaľ má značka DS ambíciu konkurovať tým najlepším v prémiovom segmente, musia byť aj naše nároky primerane vysoké.
To isté môžeme napísať aj o podvozku, ktorý nás mal očariť komfortom. Presne to väčšina motoristov od luxusného francúzskeho SUV predsa očakáva. A na základe propagačných materiálov by sa mohlo zdať, že rovnaký bol aj pôvodný zámer konštruktérov. **Skutočný výsledok však pripomína objavovanie francúzskej kuchyne pomocou parížskeho šalátu.** Napriek tomu, že auto váži cez 1 600 kilogramov, spoza volantu pôsobí neuveriteľne ľahkým až hračkárskym dojmom. To je výborné v meste pri parkovaní, na okreskách však môže auto oklamať vaše zmysly a v zákrutách sa hmotnosť naplno prejaví vtedy, keď na ňu pre ľahký pocit z riadenia zabudnete. Náklony sú, vzhľadom na komfortné nastavenie podvozka, pomerne citeľné. Problém však vidíme v tom, že karoséria sa takmer neustále kníše zo strany na stranu aj na dobrom asfalte. Pravdepodobne tým chceli konštruktéri navodiť pocit, že auto disponuje vzduchovým podvozkom, no výsledný efekt nie je presvedčivý a spôsobuje viac problémov než úžitku. Nehovoriac o tom, že na nerovnostiach prenikajú do interiéru tvrdé rany aj otrasy, takže auto vo výsledku nie je ani obzvlášť pohodlné. DS 7 Crossback tak na ceste pozná dva základné stavy. **Buď sa karoséria kníše ako plachetnica na rozbúrenom mori, alebo podvozok na zlom asfalte prenáša rany priamo do interiéru.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia