TEST: Renault Clio 1.2 TCe
Pohonné jednotky, ktoré vyštudovali školu downsizungu, začínajú seriózne prenikať na scénu. Disponuje ňou aj Clio s omladeným výzorom.
Vydané Text: Redakcia
Samotná obsluha kompletného multimediálno-navigačného ústrojenstva bola príliš zložitá a veľakrát sa nezaobišla bez slov z námorníckeho slovníka. Navigácia TomTom ťahá údaje o východnej Európe z SD karty, ktorá je zasunutá hneď vedľa obrazovky. S posádkou komunikuje po slovensky a na jej obsluhu je potrebné diaľkové ovládanie (ovláda len navigáciu). Klikanie v menu je tak lepšie nechať na spolujazdca. TomTom zobrazoval počas jazdy množstvo údajov (čerpacie stanice, bankomaty, parkoviská atď.). Na niektorých úsekoch dokonca aj maximálne povolené rýchlosti, v obciach však na displeji svietila dnes už bývalá šesťdesiatka. Miesta, na ktorých by ste mali zvečniť svoje maličkosti, čiže pamätihodnosti, vyhliadkové body a pod., sú na mape označené ikonkou fotoaparátu.
Navigácia teda poznala náš rodný jazyk, ostané komponenty však už nie. Príplatkové rádio vybavené bluetooth, CD/MP3 prehrávačom, USB vstupom či zásuvkou AUX a jeho nie práve ideálne riešené menu je servírované napríklad v angličtine. Najväčší ovládač na paneli rádia je tak trošku chyták. Keď s ním potočíte, preladí stanicu rádia, čiže nereguluje sa ním hlasitosť, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Funkciu „Volume“ má na starosti menší prvok po ľavej strane. Trocha zvyku si pýta aj ovládanie rádia pod volantom, tempomat sa obsluhuje tlačidlami na volante a stredovom tuneli. Celkový verdikt: obsluha by mohla byť jednoduchšia a intuitívnejšia.
Poďme teraz k hlavnému hrdinovi testu, ktorým bol prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,2 litra. Otočenie kľúčom v zapaľovaní nemení akustické podmienky v interiéri. Motor sa prezentuje tichunkým chodom a jediné, čo je pri naštartovaní počuť, je zvuk od štartéra. Celkovo je agregát dôkladne utlmený, výraznejšie sa začína ozývať až v situácii, keď otáčky vybehnú nad hodnotu 3 500. Aj vtedy však vydáva uchu lahodiace tóny. Turbodiera sa nedá postrehnúť, nekonajú sa dokonca, čo možno niekoho prekvapí, ani žiadne výrazné kopance do sedadiel. Motor má veľmi sympatický prejav, charakterizuje ho plynulý nábeh a lineárny ťah v širokom spektre otáčok. Nevadí mu ani blížiace sa červené pole, 1.2 TCe môžete vyhnať až za 6 000 ot/min. Či už stačilo povie až obmedzovač, ktorý zasahuje približne pri 6 400.
Časté návštevy stredných a vysokých otáčok sa negatívne odzrkadľujú na spotrebe, ktorá môže prekročiť aj hranicu 10 l/100 km. Umiernený jazdný štýl a pohyb v nižších otáčkach znamenajú spotrebu okolo šiestich litrov (výrobca uvádza priemer 5,9). Ani na diaľnici nebude motor prehnane smädný. Na piatom stupni točí veľmi dobrých 3 750 otáčok a na sto kilometrov si vypýta približne 7,3 litra benzínu. Sprevodovanie je teda nastavené rozumne, trochu zlepšenia si však pýta chod radiacej páky, ktorý by mohol byť o niečo exaktnejší.
Text: Peter Michalec
Foto: Martin Ruisl
**HODNOTENIE: \* \* \* \***
**Plusy**
Dobrá úroveň spracovania, kvalita použitých materiálov, vnútorný priestor, odhlučnenie interiéru, bezpečnostná výbava, komfort pruženia, ochotný a pružný motor s plynulým ťahom, tichý chod agregátu, rozumné sprevodovanie.
**Mínusy**
Komplikovanejšia obsluha, presnosť chodu radiacej páky, skorý nástup nedotáčavosti, spotreba vysoko závislá od jazdného štýlu.
Technické údaje**Motor****prepĺňaný benzínový 1.2 R4**Zdvihový objem1 149 cm3Výkon74 kW/100 k pri 5 500 ot/minKrútiaci moment145 Nm pri 3 000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 027 x 1 707 x 1 497 mmRázvor2 575 mmBatožinový priestor288/1 028 lPohotovostná hmotnosť1 100 kgUžitočné zaťaženie490 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť184 km/hZrýchlenie 0-100 km/h11,1 sSpotreba mesto/mimo mesto/priemer7,6/5,0/5,9 l /100 kmSpotreba počas testu7,9 l/100 kmEmisie CO2139 g/km**Cena**Základná cena verzieod 10 990 € (331 085 Sk)Testovaný exemplár14 530 € (437 731 Sk)
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia