TEST: Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid GLX Toto je auto, ktoré máme v redakcii radi všetci! A stojí len 11 000 eur

Plne vybavené **Suzuki Ignis s mild-hybridným pohonom váži 895 kg.** S tým súvisí väčšina jeho silných stránok. Je to malý zázrak na kolesách. Na rozpohybovanie menšej masy stačí menší výkon a menej paliva. Na jej ubrzdenie menšie brzdy, podvozku stačia tenšie struny a stabilizátory. Je to špirála a Suzuki po nej ide tým správnym smerom. Pritom si nemyslite, že Ignis… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Plne vybavené **Suzuki Ignis s mild-hybridným pohonom váži 895 kg.** S tým súvisí väčšina jeho silných stránok. Je to malý zázrak na kolesách. Na rozpohybovanie menšej masy stačí menší výkon a menej paliva. Na jej ubrzdenie menšie brzdy, podvozku stačia tenšie struny a stabilizátory. Je to špirála a Suzuki po nej ide tým správnym smerom. Pritom si nemyslite, že Ignis je nejaká krabica bez priestoru, výbavy či bezpečnosti. Práve naopak. Ponúka nečakanú variabilitu. Posuvné zadné sedadlá s nastaviteľnými operadlami znamenajú, že obaja z mojich nadrozmerných kolegov si za seba sadnú bez akýchkoľvek problémov. **A ak vzadu nikto nie je, môžete si zas takmer zdvojnásobiť objem batožinového priestoru.** Suzuki Ignis je vyslovene šikovné auto. Ľudia, ktorí ho navrhovali, veľmi tuho premýšľali nad tým, čo a ako spraviť tak, aby neutrpela bezpečnosť posádky a aby na prvý pohľad vyzeralo všetko fajn. A veru vyzerá. Jasné, nehľadajme tu mäkčené plasty a kontrastné prešívanie. **Ale dizajn interiéru Ignisu je pekný.** Dokonca si ho môžete vybrať s kontrastnou farbou kľučiek a plastov, čo ho výrazne oživí. > Je to malý zázrak na kolesách! Naša verzia patrila k tým konzervatívnejším. Miesta, s ktorými prichádza vodič reálne do kontaktu (hladkači palubných dosiek si môžu dať pohov), sú fajn. Volant a radiaca páka sú čalúnené príjemnou kožou, sedadlá sú až prekvapivo dobre tvarované. Trochu mi chýbal pozdĺžne nastaviteľný volant, ale nebolo to nič vážne. Šetrilo sa inde. Napríklad dno batožinového priestoru tvorí akási preglejka s polystyrénom obtiahnutá plsťou. Prekáža? Nie. Kryt batožinového priestoru je suverénne najtenší a najľahší, aký som kedy držal v ruke. Prekáža? Nie. **To, na čom záleží, je, že infotainment systém slúži spoľahlivo, ponúka navigáciu a aj konektivitu so smartfónmi, aj keď neohúri grafikou či animáciami.** Zato si tu všetko nastavíte na pár dotykov a čitateľnosť je vďaka vynikajúcemu kontrastu tiež super.
Na pohon testovaného auta slúži ešte relatívne old-school atmosférický motor s dvojitým nepriamym vstrekovaním. **To znamená, že vás nemusí trápiť filter pevných častíc.** Výkonom 61 kW (83 k) nikoho v krčme neohúrite, ale berte na vedomie, že maximálny krútiaci moment 107 Nm prichádza už na úrovni 2 800 otáčok a výkon vrcholí pri 6 000 ot./min., takže motor je prekvapivo pružný. To ešte podporuje nová 48 V mild-hybridná technológia, ktorá dokáže do systému dodať až 50 Nm a 2,3 kW na pomoc spaľovaciemu motoru keď to potrebuje, pričom celý systém napriek použitiu väčšej batérie (10 Ah miesto 3 Ah) váži iba 6,2 kg. Funguje to skvele a malý motor dodáva ľahkému Ignisu prekvapivú dynamiku najmä v mestských rýchlostiach. Nedajte sa zmiasť papierovým zrýchlením na stovku za 12,7 s. **Krátke prevody a charizmatický zvuk motora vám ten čas spríjemnia natoľko, že si ho budete užívať.** A úsporná jazda vás odmení neuveriteľnou spotrebou iba 4,6 l/100 km. Väčší podiel mestskej jazdy zdvihne priemer na 5,5.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia