Čas prehodnotiť názory: auto motor a šport otestoval Hondu Jazz ako rodinné auto, výsledkami ohromuje
Prišiel čas rozlúčiť sa s ďalším dlhodobo testovaným autom v našej redakcii. Hondu Jazz sme využívali presne na to, na čo bola stvorená, teda na jazdu v meste, ale venovali sme pozornosť aj jej praktickému rodinnému potenciálu.
Vydané Text: Erik Stríž
### Rodinná skúška
Malý Jazz má skvelý potenciál slúžiť aj ako mestské rodinné auto, takže ďalší logický krok bol montáž detskej sedačky a pár výletov s malým dieťaťom.
Hneď na úvod musím pochváliť viditeľné a krásne dostupné úchyty ISOFIX. **Tretí kotviaci bod Top Tether je umiestnený netradične v streche** a je trochu mimo osi sedačky. Je to netradičné, ale v zásade to funguje tak, ako má. Pri jazde potom síce vidíte vo výhľade v spätnom zrkadle istiaci pás, ale reálne to vo výhľade neprekáža.
Usadenie dieťaťa do autosedačky je vďaka veľmi štedro vykrojeným dverám dozadu a smerom hore jednoduché a zmenšuje to pravdepodobnosť, že dieťaťu pri usádzaní buchnete hlavu o hranu otvoru dverí. Dieťa má kopec miesta na nohy, takže aj vo veku dvoch rokov nedočiahne nohami až k prednému sedadlu, takže ho neokope. Veľké okná vzadu mu zas poskytnú skvelý výhľad okolo seba, takže sa nebude nudiť na dlhých cestách.
### Čo uvezie?
Honda Jazz bola vždy synonymom maximálneho využívania priestoru. Malé auto ponúkalo vďaka nádrži umiestnenej vpredu kopec miesta pod čarovnými zadnými sedadlami (Magic seats), ktoré sa navyše dajú šikovne vyklopiť nahor a poskytnú tak prepravnú kapacitu na vyššie predmety, ktoré netromfne prakticky žiadne SUV.
Chcel som vyskúšať potenciál Jazzu a naložil som doňho všetko, čo som našiel. Chválim veľmi **jednoduchú manipuláciu so zadnými sedadlami**. Dajú sa klasicky sklopiť do roviny, ale ja som radšej využil možnosť zdvihnúť sedáky.
Nie sú ťažké, takže to zvládne aj žena a ich fixácia vo vztýčenej polohe prebieha sklopením podpornej nohy sedadiel. Žiadne zbytočné pohyby teda netreba robiť a funguje to geniálne.
Vzniknutý priestor medzi podlahou auta a strechou je vyšší, než ponúka väčšina veľkých SUV, takže Jazz zvládne na stojato prevážať predmety, ktoré sa nedajú položiť na bok – napríklad rastliny alebo aj nášho dvojmetrového kolegu:
Ak sú sedadlá v normálnej polohe, je zas možné pod ne uložiť ďalšiu batožinu, takže aj pri plnom obsadení do Jazzu zmestíte oveľa viac vecí, než napovedá tabuľkový údaj o objeme jeho batožinového priestoru. Ďalej o prepravných schopnostiach Jazzu nemá zmysel rozprávať. Obrázky niekedy povedia viac, než tisíc slov. Tak sa pozrite, čo všetko sa do Jazzu zmestilo!
### Záverečné postrehy
Na záver pár stručných postrehov, na ktoré sme prišli počas troch mesiacov testovania. Infotainment Hondy stále nepatrí k tým najlepším, ale zaznamenal veľký posun vpred, a to rovnako v oblasti grafiky ako aj celkového spracovania.
Chválime obstojné LED svetlomety. Na túto triedu svietia dobre. Pochvalu si zaslúži aj samotná pohonná jednotka. Je vynikajúco naladená. V meste jazdíte de facto na elektromobile, ktorý nemusíte nabíjať a dojazd 600 kilometrov získate za pár minút na benzínovej pumpe. Plynulosť a tichosť jazdy v meste sme si zamilovali, rovnako ako aj výkon. Honda Jazz je totiž po ráznejšom zošliapnutí plynového pedála prekvapivo svižná. A aby toho nebolo málo, Jazz musíme pochváliť aj za dobrú zimnú prevádzku. Celkom rýchlo sa zohrieval a vďaka vyhrievaným sedadlám aj volantu neboli zamrznuté rána utrpením.
Je niečo, čo by sme na Honde Jazz vylepšili? Nie je toho veľa a ak by sme mali byť ozaj vyberaví, popracovali by sme na odhlučnení podvozka. To je totiž oblasť, ktorú vnímate aj pri každodennej jazde a vynikne o to viac, že pohonná jednotka Hondy Jazz je počas podstatnej časti jazdy úplne ticho, takže ostatné zvuky vyniknú o to viac.
Hondu Jazz vraciame s malou slzou v oku a prajeme jej ešte veľa šťastných kilometrov!
### Názory redaktorov auto motor a šport:
**Juraj Hrivnák:**
Honda Jazz je milé, úsporné, svižné, ekologické, progresívne, útulné a neuveriteľne praktické mestské autíčko. Asi nikoho neprekvapí, že obdivujem všestrannosť jej interiéru. Pozitívne hodnotím celkom pohodlný podvozok, funky interiér a fakt, že ju väčšinu času poháňa elektromotor, čo sa výrazným spôsobom prejavuje na pohodlí jazdy. Honda Jazz môže byť sen mladých rodín. Skvele sa do nej nastupuje, zvládne prevoz neštandardných predmetov a kočíkov, navyše sa do nej ľahko inštalujú detské sedačky. Je to sympatický hybrid a aj keď nie je najlacnejší, ponúka taký súbor hodnôt, že konkurencia sa k nemu hľadá iba ťažko.
**Peter Orosz:**
Honda Jazz nepatrí k autám, ktoré si mladí chlapci lepia na stenu. A úprimne, je veľmi málo pravdepodobné, že po nej ktorýkoľvek zo súčasných majiteľov v mladosti túžil. Na Hondu Jazz totiž musíte dozrieť. Nielen ako vodič, ale aj ako osobnosť. Vaše tempo sa spomalí a životné priority nadobudnú triezvejší charakter. Namiesto výkonu vás začne zaujímať spoľahlivosť a pred bláznivým vzhľadom uprednostníte pohodlnejšie nastupovanie či priestranný interiér. Ak sa už dnes s týmito vetami stotožňujete, môžete sa zaradiť do skupiny uvedomelých a racionálnych motoristov, pre ktorých bola Honda Jazz navrhnutá. A sme presvedčení, aj na základe našich dlhodobých skúseností, že vás nesklame.
**Dagmar Neuwirthová:**
Otestovala som toto milé mestské autíčko a musím uznať, že dynamiky má na rozdávanie.
Ja sa na autá pozerám vždy z pohľadu parkovania. A s Jazzinou som parkovala, ako sa hovorí, „na prvú šupu“. Pekne rovno, do vyznačených parkovacích liniek, bez akéhokoľvek zaváhania.
Okrem tejto skúsenosti oceňujem palubnú dosku, ktorá je navrhnutá veľmi jednoducho a užívateľsky príjemne. Ovládanie jednotlivých funkcií je intuitívne a grafika infotainmentu s navigáciou veľmi prehľadná.
Silnou stránkou tohto modelu je jeho vnútorný priestor, ktorý sa dá podľa potreby meniť. Teraz na jar rada bicyklujem a po sklopení zadného sedadla je prevoz bajku, aj za prítomnosti troch dospelých, bezproblémový. Na prvý pohľad nejde o žiadneho obra, ale už na ten druhý vidíme priestoru až-až.
Oceňujem automatickú prevodovku, ktorej som sa toľké roky vyhýbala v domnení, že šoférovanie je predovšetkým o manuálnom radení prevodových stupňov. Rýchlo som však pochopila, že komfort v podobe automatu je na nezaplatenie. Navyše tento model je vybavený automatickou prevodovkou, ku ktorej sa hrdo hlási klasická páka. Žiadne tlačítka či otočné ovládače – proste klasický automat s normálnym voličom jazdných režimov.
Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive | |||
Motor | Atm. benzínový R4, 1 498 cm3 | ||
Výkon | 72 kW (98 k) pri 5 500 – 6 400 ot./min. | ||
Krútiaci moment | 131 Nm pri 4 500 – 5 000 ot./min. | ||
Elektromotor | synchrónny s permanentným magnetom | ||
Výkon | 80 kW (109 k) | ||
Krútiaci moment | 253 Nm | ||
Systémový výkon | 80 kW (109 k) | ||
Pohon a podvozok: | prevodovka eCVT s jedným priamym stupňom, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu náprava s torznou priečkou. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 185/60 R15. | ||
Batožinový priestor | 304/1 203 dm³ | ||
Rozmery: | 4 044 × 1 694 × 1 526 mm, rázvor 2 517 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 304/1 710 kg, objem nádrže 40 l. | ||
Najvyššia rýchlosť | 175 km/h | ||
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 9,5 s | ||
Spotreba (WLTP) | 4,5 l/100 km | ||
Emisie CO₂ | 102 | ||
Cena/testované auto | 19 590/22 940 € | ||
Konkurenti: | Renault Clio E-Tech, Toyota Yaris Hybrid, Hyundai Kona Hybrid |
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia