**Škoda Yeti** sa pri ochrane dospelej posádky vpredu potkla len pri náraze do stĺpa, kde ochranu hrudníka zhodnotili testovacie figuríny ako marginálnu. Inak je však posádka ako vo vatičke, vrátane detí. Chodci sú na tom podľa očakávania o čosi horšie. Kompaktné SUV má síce pomerne mäkký nárazník, no mimo centrálnej zóny prednej časti je karoséria dosť tvrdá. Škodu uchránil od horšieho hodnotenia len fakt, že testovacia zóna podľa EuroNCAP je zameraná do stredu vozidla. V budúcnosti však obsiahne viac priestoru. Kapota je na niektorých miestach zhovievavá, na iných však poriadne tvrdá. Za bezpečnostnú výbavu nestratil Yeti veľa bodov.
Ďalším zástupcom segmentu SUV v teste bola **Kia Sorento**, ktorá tiež nesklamala. Pri čelnom náraze jej body zobral stĺpik riadenia, ktorý ohrozuje vodiča. Náraz do stĺpa znamenal podobný mínus ako pri škodovke. Ochrana detí je aj v tomto prípade výborná. Chodci sa však nemajú na čo tešiť. Len stredná časť nárazníka a stred kapoty sú k ľudskému telu zhovievavé, zvyšok je naopak poriadne tvrdý. Za bezpečnostnú výbavu ide Sorentu so sériovým ESP vo všetkých verziách maximum.
Do akcie sa zapojili aj hybridy. **Honda Insight** stratila body pri čelnom náraze za ochranu spodnej časti nôh. Bočné nárazy ohrozujú hrudník a rebrá posádky. Deti sú na tom dobre, rovnako aj chodci. Predný nárazník Insightu dostal maximálne skóre, no testy mimo hodnotenej zóny odhalili aj slabé miesta. Kapota tiež poskytuje pomerne dobrú ochranu. Konkurenčná, no predsa len väčšia **Toyota Prius** zabodovala lepšie pri ochrane chodcov. Problémy s ochranou hrudníka sa objavili pri náraze do stĺpa a Toyota sklamala aj pri ochrane hlavy počas nárazu zozadu. Ochrana detí je štandardne výborná. Chodci na tom tiež nie sú zle, kapota je hlavne v spodnej časti zhovievavá. Jej hrany ako aj hrany nárazníka sú však dosť tvrdé.
V segmente malých automobilov sa v prvom porovnaní stretli **VW Polo** a **Citroën C3**. Nemec ochráni posádku celkom dobre, vodiča mierne ohrozuje stĺpik riadenia. Pri náraze do stĺpa bola ochrana hrudníka hodnotená ako marginálna a Polo sklamalo aj pri náraze zozadu. Ochrana detí je výborná. Predný nárazník je v strede pomerne mäkký, no kraje sú tvrdé. Chodci by sa mali snažiť trafiť do mäkkého stredu kapoty, ostatok je dosť tvrdý. Francúzsky konkurent chráni posádku vpredu lepšie, len pri náraze do stĺpa boli strhnuté body za ochranu hrudníka. Náraz zozadu však nedopadol dobre. Detí sú opäť v bezpečí. Predný nárazník je pre chodcov pomerne bezpečný, no kapota je príliš tvrdá. Citroën nesplnil kritériá v oblasti bezpečnostnej výbavy pre ponuku ESP. V konečnom hodnotení to znamenalo stratu jednej hviezdičky.
**Renault Grand Scenic** sa stal už dvanástym modelom značky s plným zásahom. Pri čelnom náraze však stratil trochu bodov za ochranu hrudníka. No pri náraze do stĺpa kompaktný van na rozdiel od dnešnej konkurencie obstál so cťou. Ochrana pri náraze zozadu je slabá. Ochrana detí je na tom dobre, Renault však stratil body za nedostatočnú informáciu o stave airbagu spolujazdca. Predný nárazník je k chodcom zhovievavý, kapota už taká milá nie je.
Posledným v augustovej várke je **Subaru Legacy**, ktoré kolená a stehná posádky ohrozuje svojou palubnou doskou. Náraz do stĺpa stál Subaru body v oblasti ochrany hrudníka, zle dopadol tiež test ochrany krku pri náraze zozadu. Ochrana detí je tradične dobrá. Chodcov môže tešiť mäkká väčšina predného nárazníka ako aj pomerne mäkká kapota. Jej hrany sú však tvrdé.
Hodnotenie**Vozidlo****Celkové hodnotenie****ochrana posádky****ochrana detí****ochrana chodcov****bezpečnostná výbava****Citroën C3**\* \* \* \* 83%74%33%40%**Honda Insight**\* \* \* \* \* 90%74%76%86%**Kia Sorento**\* \* \* \* \* 87%84%44%71%**Renault Grand Scénic**\* \* \* \* \* 81%76%42%99%**Škoda Yeti**\* \* \* \* \* 92%78%46%71%**Subaru Legacy**\* \* \* \* \* 79%73%58%71%**Toyota Prius**\* \* \* \* \* 88%82%68%86%**VW Polo**\* \* \* \* \* 90%86%41%71%