TEST: Škoda Scala Monte Carlo 1.5 TSI vyzerá fantasticky! Ale čo jazdné vlastnosti?

Škoda Scala v atraktívnej výbave Monte Carlo púta pozornosť. Dokáže však zaujať aj jazdnými vlastnosťami?
Vydané  Text: 
Zaujímavé autá s okrídleným šípom majú pevné miesto aj v našej rodinnej histórii. Pri testovaní najnovších modelov mladoboleslvavskej automobilky preto rád spomínam aj na Škodu 120 L, ktorá sa dodnes ukrýva v garáži u môjho starého otca. Ako automobilový mechanik si pri výbere nového rodinného prírastku dal záležať na detailoch, vďaka čomu bola jeho škodovka na ceste vždy ľahko rozpoznateľná. Má žiarivo oranžovú farbu, kontrastnú čiernu masku chladiča, športové integrované opierky hlavy či továrensky znížený podvozok. **Tieto drobné úpravy urobili z obyčajnej Škody 120 auto, ktoré vytŕčalo z radu.** A podobnú filozofiu dnes razí aj testovaná Škoda Scala vo verzii Monte Carlo.
Podvozok ani technika pod kapotou sa v porovnaní so štandardným vyhotovením nezmenili, najväčšie odlišnosti sa týkajú samotného vzhľadu. **Sýta červená farba k verzii Monte Carlo už akosi neodmysliteľne patrí.** Vytvára totiž naozaj zaujímavý kontrast s čiernymi doplnkami, ktoré si podmanili prednú masku chladiča, nárazníky, zliatinové disky, spätné zrkadlá, strechu či dokonca zadný nápis na veku batožinového priestoru. Celok tak v konečnom dôsledku vyzerá naozaj výborne, o čom ma presvedčili aj pohľady ostatných vodičov na ceste. A verte, že ich nebolo málo! **VIDEOTEST** V podobnom duchu sa nesie aj interiér, kde si vývojári dali záležať najmä na špičkových sedadlách, ktoré kombinujú komfort aj pre väčšie postavy s dostatočnou oporou tela v zákrutách. A k tomu všetkému vzhľadom perfektne zapadajú do štýlu verzie Monte Carlo. To isté môžem napísať aj o športovom volante s červeným prešívaním a zrezaním v spodnej časti či o upravených digitálnych prístrojoch s prispôsobenou karbónovou grafikou. Tento materiál má pripomínať aj plastový dekor palubnej dosky, ktorý však spomínanú karbónovú textúru imituje už menej presvedčivo.
**Pochvalu si však zaslúži aspoň jeho matné vypracovanie, ktoré ocení väčšina prakticky založených majiteľov.** Za normálnych okolností nie som fanúšikom ani pevných panoramatických presklených striech, pretože pridávajú autu kilogramy navyše, oslabujú torznú tuhosť a nemajú žiadnu praktickú funkciu. V tomto prípade však urobím výnimku, keďže sa k charakteru Monte Carlo presklená strecha vyslovene hodí. **Oživuje interiér, neuberá z miesta nad hlavou a posuvná roletka sa navyše posúva spredu dozadu, čo ocení najmä vodič.** Pri hodnotení jazdných vlastností netreba zabúdať na to, že Monte Carlo prináša len estetické zmeny. Za normálnych okolností má Scala charakter pohodlného a bezpečného auta. Jednoduchú zadnú nápravu dokážu v prudkých zákrutách rozladiť väčšie nerovnosti a nevyhnete sa ani následnému prenosu nárazov do kabíny. Veľmi dobrá je však samotná jazdná dynamika, **známy benzínový štvorvalec dokáže so Scalou pekne zamávať a na ceste budete jednoznačne patriť k tým rýchlejším.** Počítať však musíte s občas nerozhodnou prevodovkou DSG, pri silnejšom zošliapnutí akcelerátora zvykne zazmätkovať a prvotné reakcie sú tak výrazne oneskorené. Škoda Scala uprednostňuje plynulú jazdu, pri ktorej sa vám v kombinovanej prevádzke odvďačí nadpriemerne dobrou spotrebou na úrovni 5,8 l/100 km.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia