TEST: Škoda Scala Monte Carlo 1.5 TSI vyzerá fantasticky! Ale čo jazdné vlastnosti?
Škoda Scala v atraktívnej výbave Monte Carlo púta pozornosť. Dokáže však zaujať aj jazdnými vlastnosťami?
Vydané Text: Peter Orosz
Podvozok ani technika pod kapotou sa v porovnaní so štandardným vyhotovením nezmenili, najväčšie odlišnosti sa týkajú samotného vzhľadu. **Sýta červená farba k verzii Monte Carlo už akosi neodmysliteľne patrí.** Vytvára totiž naozaj zaujímavý kontrast s čiernymi doplnkami, ktoré si podmanili prednú masku chladiča, nárazníky, zliatinové disky, spätné zrkadlá, strechu či dokonca zadný nápis na veku batožinového priestoru. Celok tak v konečnom dôsledku vyzerá naozaj výborne, o čom ma presvedčili aj pohľady ostatných vodičov na ceste. A verte, že ich nebolo málo!
**VIDEOTEST**
V podobnom duchu sa nesie aj interiér, kde si vývojári dali záležať najmä na špičkových sedadlách, ktoré kombinujú komfort aj pre väčšie postavy s dostatočnou oporou tela v zákrutách. A k tomu všetkému vzhľadom perfektne zapadajú do štýlu verzie Monte Carlo. To isté môžem napísať aj o športovom volante s červeným prešívaním a zrezaním v spodnej časti či o upravených digitálnych prístrojoch s prispôsobenou karbónovou grafikou. Tento materiál má pripomínať aj plastový dekor palubnej dosky, ktorý však spomínanú karbónovú textúru imituje už menej presvedčivo.
**Pochvalu si však zaslúži aspoň jeho matné vypracovanie, ktoré ocení väčšina prakticky založených majiteľov.** Za normálnych okolností nie som fanúšikom ani pevných panoramatických presklených striech, pretože pridávajú autu kilogramy navyše, oslabujú torznú tuhosť a nemajú žiadnu praktickú funkciu. V tomto prípade však urobím výnimku, keďže sa k charakteru Monte Carlo presklená strecha vyslovene hodí. **Oživuje interiér, neuberá z miesta nad hlavou a posuvná roletka sa navyše posúva spredu dozadu, čo ocení najmä vodič.**
Pri hodnotení jazdných vlastností netreba zabúdať na to, že Monte Carlo prináša len estetické zmeny. Za normálnych okolností má Scala charakter pohodlného a bezpečného auta. Jednoduchú zadnú nápravu dokážu v prudkých zákrutách rozladiť väčšie nerovnosti a nevyhnete sa ani následnému prenosu nárazov do kabíny. Veľmi dobrá je však samotná jazdná dynamika, **známy benzínový štvorvalec dokáže so Scalou pekne zamávať a na ceste budete jednoznačne patriť k tým rýchlejším.** Počítať však musíte s občas nerozhodnou prevodovkou DSG, pri silnejšom zošliapnutí akcelerátora zvykne zazmätkovať a prvotné reakcie sú tak výrazne oneskorené. Škoda Scala uprednostňuje plynulú jazdu, pri ktorej sa vám v kombinovanej prevádzke odvďačí nadpriemerne dobrou spotrebou na úrovni 5,8 l/100 km.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia