Toto sú najlepšie autá, ktoré sme testovali v roku 2020! Pozrite si výber redaktorov
Rok 2020 bol pre nás všetkých veľmi zvláštny. Napriek tomu priniesol množstvo nových vozidiel, ktoré sme pre vás napriek neľahkej situácii vyskúšali, nafotili a podrobne popísali na stránkach tohto časopisu. **Prinášame vám sumár tých noviniek, ktoré nám najviac utkveli v pamäti.** Či už preto, lebo boli najrýchlejšie a najdokonalejšie, alebo preto, lebo nám s nimi skrátka bolo dobre,… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
KIA Ceed GT (ročník 2019, Paríž 2018)
#### Ford Ranger Raptor
číslo: 07/2020
Trochu iná káva, než obyčajne pijem. Ale musím sa priznať, že som fanúšik extrémne dobrých podvozkov a Ford Ranger Raptor ma svojimi tlmičmi FOX ma šokoval tým, ako si dokázal doslova podmaniť hocičo, čo sa ocitlo pod jeho kolesami. A popri tom to bol najluxusnejší a najpohodlnejší pick-up, aký som kedy šoféroval. Od toho momentu som chcel dať tlmiče FOX na všetko, vrátane domácich spotrebičov.
#### Land Rover Defender
číslo: 08-09/2020
Defender si ma získal obrovskou charizmou. Umne skĺbil svoje historicky charakteristické dizajnové črty s podvozkom, ktorý zvládne v teréne viac než ja, ale pritom sa na spevnenej ceste správa ako absolútny džentlmen. Je jedno z mála moderných áut, ktoré má nápad a ozajstnú, nesilenú originalitu.
#### BMW M2 Competition
číslo: 11/2020
Napriek automatu a preplňovanému motoru mi poskytla jeden z najčistejších jazdných zážitkov. Dokonale vyvážené šasi, jedno jediné nastavenie podvozka a kompaktné rozmery robia z M2 Competition auto, ktoré dostanete do ruky po pár metroch. A najradšej by ste ho nikdy nepustili. S M2 Competition som prešiel pol Slovenska a neľutujem ani jedno euro, ktoré som do nej natankoval. Geniálna mašina.
#### Honda e
číslo: 08-09/2020
Ňuňuňu! Treba povedať viac? Treba. Honda e je presne to, čo si predstavujem pod dokonalým mestským elektromobilom. Má neodolateľný dizajn, nápaditý interiér, je extrémne obratná, rýchla a má zadný náhon. Nevýhoda? Je dosť drahá. Ale nepoznám jediného človeka, ktorému by sa nepáčila.
#### Volkswagen ID.3
číslo: 12/2020
Ďalší elektromobil, ktorý stojí za zmienku. Nie je dokonalý, ale cenou, dojazdom, výbavou a priestrannosťou patrí medzi najvšestrannejšie. Zadný náhon a výkon 150 kW (204 k) vás navyše dokážu oprieť do sedadla tak, že si to zapamätáte. Výborný podvozok dokáže navyše všetok tento výkon využiť.
### Čo sa páčilo Petrovi Oroszovi:
#### Škoda Octavia
číslo: 05/2020
Škodu Octavia považujem za ľudový Mercedes – je veľká, moderná a komfortná. Navyše má toľko pohonov a verzií (RS, iV, CNG), že si ju vie vyskladať naozaj každý. Veľkým plusom sú príplatkové Matrix LED svetlomety, ktoré sú v tejto triede ešte stále ojedinelé.
#### Renault Clio
číslo: 12/2020
Clio bolo pre mňa obrovské prekvapenie. Krásny dizajn, vynikajúce športové sedadlá a najkvalitnejší interiér spomedzi malých áut dopĺňali neuveriteľne vyspelé jazdné vlastnosti a skvelé odhlučnenie. S Cliom som mal nutkanie porušiť zákaz vychádzania. Je to naozaj univerzálne auto aj na dlhšie trasy pre pár alebo mladé rodiny.
#### Alfa Romeo Giulia Veloce
číslo: 02/2020
Giulia je auto, ktoré na rozdiel od iných zanecháva nezabudnuteľný dojem. Ak automobil nepovažujete len za prostý dopravný prostriedok, radi šoférujete a tešíte sa z každej zákruty, Alfa Romeo Giulia Veloce je práve pre vás. A v porovnaní so staršími modelmi tejto značky sa počet kompromisov súvisiacich s vlastnením tohto auta radikálne znížil. Kúpou tohto auta tak uspokojíte nielen svoje srdce, ale aj obe mozgové hemisféry.
### Z čoho sa tešil Martin Šebesta:
#### Mercedes-Benz EQC
číslo: 01/2020
Testovať elektromobil v zime je vždy veľká výzva. Doteraz všetky pohoreli na šialene skrátenom dojazde a na tom, že ak ste nechceli v kuse nabíjať, museli ste sa zriecť kúrenia. Mercedes je však Mercedes a keď predstavil prvý model elektrickej značky EQ, dal si záležať. S týmto takmer SUV môže urobiť dieru do sveta. Teda, ak ho záujemcovia budú mať kde nabíjať. Potom si užijú jeho komfort ticha, drvivé elektrické zrýchlenie a veľký vnútorný priestor. A pokojne aj v zime.
#### Subaru Forester
číslo: 02/2020
Japonská automobilka vie vždy potešiť svojou originalitou. A potvrdil to aj nový Forester. Nemusí to byť po všetkých stránkach najlepšie auto v kategórii. Ale má niečo, čím si vás získa. Možno maximálnou možnou bezpečnosťou? Možno stálym pohonom všetkých kolies? Výnimočným motorom boxer? Obrovským vnútorným priestorom? Sám neviem. Ale vždy, keď je tá možnosť, tak si do Forestera rád sadnem. Odporúčam to aj vám.
#### Mercedes-AMG GLE 53
číslo:05/2020
Model GLE patrí medzi to najlepšie, čo môžete v segmente SUV dostať. Jeho vnútorný priestor, bezpečnostná a komfortná výbava a po novom aj priechodnosť terénom ho stavajú na úroveň univerzála v mnohých oblastiach. A prečo verzia AMG 53? Lebo je dostatočne živá, jej spotreba vás nezruinuje a pokiaľ chcete benzínový motor, tak má lepšie jazdné vlastnosti ako verzia 450.
#### Indian Roadmaster
číslo: 12/2020
Tento rok sme vo veľkom rozbehli testy motocyklov, ktoré prinášame v každom čísle. A nadviazali sme spoluprácu so značkou Indian. Osobne ma ich motocykle nadchli. Dizajnom, kvalitou spracovania, poctivou strojárinou a vyspelými technológiami. Na nič sa nehrajú a robia poctivé motocykle. A prečo práve Roadmaster? Lebo je neskutočne pohodlný, dobre vyzerá, ťah mu nechýba v žiadnych otáčkach a dokážete s ním spraviť stovky kilometrov. A to od motocykla požadujem.
#### Ford Mustang Cabrio
číslo: 10/2020
Och, to bolo štýlu! Mustang ma dokázal presvedčiť, že s 5-litrovým motorom V8 a skladacou strechou je ten správny spoločník na pohodové a uvoľnené potulovanie sa svetom. A keď poviete, dokáže pustiť všetky kone a je z toho veselé rodeo. S Mustangom som najazdil približne 1 000 kilometrov po celom Slovensku a aj vďaka nemu mal cestopis s ním nesmiernu šťavu.
#### Mercedes-Benz E 300 de 4Matic
číslo: 12/2020
Opäť Mercedes? Nuž, keď je to raz značka, ktorá udáva trendy, tak sa s tým nedá nič robiť. Ich kombinácia elektrického pohonu a naftového motora ma chytila za srdce. Ak pravidelne nabíjate a v meste využívate elektrický pohon, dostanete sa na spotrebu, o ktorej by ste pred pár rokmi ani nesnívali. Len škoda, že batérie zaberajú veľkú časť batožinového priestoru. Za odvahu a technické riešenie si však Stuttgart zaslúži klobúk dolu.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia