TEST: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI má všetko, čo od rodinného auta očakávate
Počas testu vynoveného Tiguanu som sa viackrát zamyslel, čo iné by som si v rodinnom aute mohol priať? Až na pár drobností som na nič neprišiel.
Vydané Text: Peter Orosz
Už nie je prekvapením, že aj prístrojový štít pred vodičom je plne digitálny. A aby ste z vynoveného Tiguanu mali pocit, že je naozaj nový, digitalizovalo sa aj tam, kde sa nemuselo. Narážam na dotykový panel klimatizácie. Ten je síce oveľa lepšie vymyslený než v Golfe (a nezabudlo sa ani na podsvietenie!), ale **nech sa na to pozerám akokoľvek, ten predchádzajúci, ktorý obsahoval tlačidlá a otočné ovládače, bol lepší v každom jednom smere okrem dizajnu,** ktorý je subjektívny. Aj tak sa však všetko potrebné dá ovládať rýchlo a presne, akurát sa nevyhnete sklopeniu zraku z cesty, hoc aj len na chvíľku.
### Takto vyzerá variabilita
V interiéri nájdeme prepracované sedadlá, odkladacie kapsy a niektoré materiály, plus pekné náladové podsvietenie dverí s množstvom dostupných farieb. Zvyšok je však po starom. Ale nesťažujem sa. Je tu veľmi veľa miesta, príjemný posed za volantom a dobre vymyslené odkladacie priestory. Všetko, čo rodina využije. A je toho ešte viac. **Zadné sedadlá delené v pomere 60 : 40 sú posuvné v širokom rozsahu,** vďaka čomu môžete zväčšiť kufor zo základných 520 litrov až na 615 litrov. Navyše majú aj nastaviteľné operadlá, takže si na nich nájdete pohodlnú pozíciu na sedenie. V prípade, že je to potrebné, môžete sedadlá sklopiť do roviny s falošným dnom kufra (náš testovaný model ho nemal). Na prevoz extra dlhých predmetov môžete využiť možnosť sklopiť predné sedadlo dopredu. Paráda!
### Na vlastné oči Aj keď je Volkswagen Tiguan vybavený najnovším radom asistenčných systémov vrátane systému Travel Assist, ktorý vám umožní poloautonómnu jazdu až do rýchlosti 210 km/h, **osobne som bol najviac nadšený z nových Matrix svetlometov IQ.Light.** Nebudem vás zbytočne naťahovať. Sú parádne. Rozlíšenie majú rovnaké, ako ponúka Golf, ale majú navyše ďalšie LED diódy svietiace do strán. Slúžia ako off-roadové svetlá a z pohľadu vodiča svietia takmer „za roh“ prednej kapoty. V noci sa tak môžete spoľahnúť na vlastné oči, lebo budete mať o dianí okolo naozaj vynikajúci prehľad. Nechýba pritom funkcia stlmenia odrazov od dopravného značenia, čo je tiež veľmi príjemná vec.
### Všetko aj nič
Rozlúsknuť podvozok Tiguanu je ťažký oriešok. Na jednej strane mu poskytuje stabilné jazdné vlastnosti a vďaka skvelému pohonu 4Motion Active Control s dedikovanými terénnymi režimami si s ním môžete trúfnuť ísť aj do terénu. Na druhej strane mám však pocit, že úroveň komfortu a odhlučnenia náprav by mohla byť lepšia.
**Nie je to nič, čo by vás malo uraziť, ale Golf aj Passat majú lepšie podvozky.** Motor 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k) však všetky nedokonalosti vynahrádza skvelým reálnym výkonom a pružnosťou spolu so schopnosťou jazdiť takmer zadarmo. Naše auto sme si prebrali ešte „teplé“ z odlievacej pece, s nájazdom 19 kilometrov. Aj tak sa mi bez väčšej námahy podarilo jazdiť so spotrebou pod 5,5 l/100 km. Pochváliť musím aj prevodovku DSG, ktorá je po novom extrémne ochotná poslúchať na povely pádiel pod volantom.
[CAR id=17097]
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia