TEST: Plug-in hybridné BMW X3 váži dve tony! Je toto naozaj cesta k šetreniu prírody?
**Aktuálna generácia nie je žiadnou zásadnou novinkou** a na slovenských cestách ide o pomerne častý úkaz. Ani sa tomu nemôžeme čudovať, BMW X3 považujú viacerí za ideálnu voľbu z SUV ponuky značky. Menšia X1 jednoducho nemusí stačiť potrebám rodiny a opulentné X5 či X7 už naozaj bojujú s parkovacími miestami, pričom svojou cenovkou sú veľkým sústom aj pre tých finančne… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
### Kompaktné? Ani náhodou!
Ani samotné BMW X3 pritom nie je žiaden „drobček“ a svojimi rozmermi 4 708 mm na dĺžku, 1 891 mm na šírku, 1 676 mm na výšku či rázvorom 2 864 mm prekonáva v každom smere prvú generáciu BMW X5! Na ceste tak pôsobí mimoriadne reprezentatívne, pritom vôbec nie ťažkopádne. Veľmi sa mi páči skutočnosť, že SUV od BMW majú pomerne dlhú a relatívne nízko položenú prednú kapotu s pomerne krátkymi prevismi. **Ako celok pôsobí X3 zvonku presne tak, ako by SUV od BMW malo – dynamicky a reprezentatívne.**
Myslelo sa tiež na praktickú stránku, bočný profil prezrádza pomerne veľké okná nielen vpredu, ale tiež vzadu. Deti tak z auta majú ničím nerušený výhľad, pre niektoré falošné prvky M-Paketu by som však tento príplatkový balík pri konfigurácii radšej vynechal. Napriek tomu, že kombinácia čiernych doplnkov a bieleho laku vyzerá naživo veľmi dobre, osobne by som rodinné SUV obliekol skôr do klasického elegantného kabátu. **Netvárme sa, že plug-in hybridné SUV s pohotnovostnou hmotnosťou 2 065 kilogramov bude aktívne žiť na pretekárskom okruhu.** Napriek systémovému výkonu až 215 kW (292 k) a krútiacemu momentu 420 Nm za volantom nezažijete tú radosť z ľahkosť ani ovládateľnosť menšieho auta. Tieto čísla budú v reálnom svete hrať dôležitejšiu úlohu najmä pri rýchlom zaraďovaní sa v meste či predbiehaní.
Hybridný systém spolupracuje s navigáciou a presne vie, kde zapnúť spaľovací motor a kedy rekuperovať. Takýmto spôsobom maximalizujete jazdu na elektrinu.
**V ostatných ohľadoch je podvozok BMW X3 naozaj fantastický a jeho limity sú vzhľadom k tejto kategórii vozidiel skutočne vysoko.** Riadenie je skvelé, rovnako tak potešia minimálne náklony vysokej karosérie v zákrutách a celková istota za volantom. Potešila by ešte o niečo lepšia spätná väzba, ale to by som už od rodinného SUV chceli asi príliš veľa. Verím, že jazdu s týmto autom si užijú aj vodiči, ktorí preferujú dynamickú jazdu. Porovnávať jazdné vlastnosti BMW X3 s akýmkoľvek neprémiovým konkurentom v podobnej veľkostnej triede je jednoducho zbytočné, modely „obyčajných“ značiek vám ešte sále neponúknu podobný pocit z jazdy.
Podlaha kufra je zvýšená, vzadu sa totiž nachádzajú akumulátory.
Materiálom, sedadlám ani komfortu nemám prakticky čo vytknúť. Snáď len čierne lesklé plasty by bolo dobré nahradiť niečím trvácnejším. **Škrabance, nečistoty a fľaky na lesklom jemnom plaste vidieť už po pár dňoch.** Priestoru vpredu je na rozdávanie, vzadu by nemali mať problém bežne urastení cestujúci, i keď samotné sedáky by mohli byť o niečo dlhšie. K najväčším benefitom oproti obyčajnému sedanu alebo kombi patrí pohodlné nastupovanie či ukladanie detí do autosedačiek.
### Na diaľnici žerie
Opakujeme to v každom teste – plug-in hybrid nemá bez nabíjania zmysel. A platí to aj v tomto prípade. Neodporúčame vám tento model kupovať na časté diaľničné jazdy, kde sa spotreba bez väčších problémov dostane nad 9 l/100 km. Okresky zvláda za zhruba 6,5 l/100 km a v meste dokáže spotrebu stlačiť ešte nižšie, v ideálnom prípade na nulu. **Ako majiteľ však musíte byť zodpovedný a každú noc auto pri dome nabíjať, aby ste mohli aspoň prvých 40 kilometrov fungovať na elektrinu.**
BMW podporuje len pomalé nabíjanie striedavým prúdom.
[CAR id=17096]
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia