TEST: Indian Roadmaster Dark Horse je skutočným Američanom
Keď sa povie americký motocykel, mnoho ľudí si predstaví predovšetkým niečo nízke a dlhé, s veľkým motorom a chrómom. Mnoho z toho spĺňa Indian Roadmaster Dark Horse. A pridáva ešte viac k tomu.
Vydané Text: Peter Orosz
Žiadne hľadanie kľúča po vreckách. Stačí, že ho máte pri sebe. Stlačiť veľké tlačidlo vpravo pod veľkou obrazovkou. Motocykel ožije. Najprv obrazovka. Tam sa môžete hrať dosýta s nastaveniam. Alebo to necháte tak, ako to je a budete si užívať jazdu. Napríklad tak, že do horného priečinku uložíte mobilný telefón, pripojíte sa k motocyklu **cez Bluetooth alebo Apple CarPlay a budete si vychutnávať svoju hudbu.**
Motocykel vám prinesie niečo, na čo už moderné automobily takmer zabúdajú. Analógové ukazovatele rýchlosti a otáčok. Dva valce s objemom 116 kubických palcov (1 890 cm3) sa prebudili. Autá s takýmto objemom máme čoraz zriedkavejšie, ďalší plus pre Indiana. **Motor už buble, no nejaké extra vibrácie necítiť.** Vo veľkých platniach namiesto stúpačiek, ani v riadidlách. Toto sa novodobým Indiánom podarilo!
Zdvihnúť 408 kg zo stojana nie je taká náročná úloha. Jednotka cvaká s kovovým zvukom, dvojka ide ľahko, ostatné rýchlosti medovo. Pocit hmotnosti mizne hneď po rozjazde. **Motor chce ťahať, remeň prenesie na zadné koleso všetko, čo mu cez elektronický plyn prikážete.** Pod pravou rukou máte krútiaci moment 160 Nm, takže s nimi narábajte s rozumom. Vzduchom chladený motor s rozvodom OHV je veľmi ochotný, dostať sa na rýchlostné limity nie je žiaden problém.
Najpríjemnejšie sa jazdí do približne 100 km/h. Vnímate pri tom všetky vône okolia a prírody, kocháte sa svetom a užívate si jazdu. Pružnosť motora? Aká len chcete. S takmer 21-litrovou nádržou a spotrebou okolo 6 l/100 km máte pred sebou mnoho možností, kam sa vydať. **Keď si k tomu pridáte pohodlné odpruženie schopné priam až zožrať všetky nerovnosti, komfortné sedadlo vodiča a ešte komfortnejšie sedadlo spolujazdca, ktorý nebude chcieť vystúpiť,** môžete vyraziť kamkoľvek. Na zbalenie sú pripravené centrálne uzamykateľné dva bočné kufre a jeden veľký vzadu, k tomu malé odkladacie priestory vpredu. Ten je ešte aj vystlaný a má 12 V zásuvku. Je ešte niečo, čo by ste potrebovali na pohodlné a uvoľnené cestovanie?
Azda už len ochranu pred vetrom. Tú poskytne mohutná kapotáž a vysúvací štít. Pokiaľ sa za neho zmestíte, máte vyhrané. Jediným mínusom kapotáže je, že je prichytená priamo na vidlici, čo môže sťažiť manévrovanie. Ale dá sa na to zvyknúť. **Veľmi zaujímavým prvkom sú klapky v kapote pred nohami.** Ak vám je teplo na nohy, dajú sa jednoducho otvoriť a priamym prívodom vzduchu zabezpečia, aby sa vám neuvarili. Drobnosť, no dokazuje, že v Indiane si dávajú záležať aj na detailoch.
Keďže aj najdlhšia rovinka sa niekde končí, musím sa vyjadriť aj k brzdám a schopnostiam stroja zatáčať. V oboch kategóriách veľmi príjemne prekvapil. Dvom kotúčom vpredu sekunduje jeden kotúč vzadu a spolu vytvárajú dostatočnú silu na spomalenie veľkého a ťažkého stroja. Mimoriadne tuhý rám v spojení so slušnou svetlou výškou zase pomáhajú pri naklopení do zákrut, takže sa nemusíte obávať, že by ste škrtali hlásiče. Dá sa to, ale väčšina jazdcov, ktorí si Indian Roadmaster Dark Horse kúpia na pohodlné jazdenie, to nebude robiť a nebude to ani ich cieľ.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia