TOTO je pravý crossover! Test Honda HR-V 1.5 i-VTEC Executive (24 990 €)

Aktuálna Honda HR-V brázdi naše cesty už šiesty rok, napriek tomu je každá skúsenosť s ňou potešením. Je stvorená pre zážitkové jazdy aj v iných verziách ako je Sport.
Vydané  Text: 
*Za vyhotovenie fotografií ďakujem kolegovi Jurajovi Hrivnákovi* Hondu HR-V si na Slovensku môžete zadovážiť iba s dvomi motormi. Rovnaký zdvihový objem štyroch valcov 1 498 cm³ môžete mať s podporou turba i bez neho, so šesťstupňovým manuálom alebo variátorom CVT. Nami testovaná verzia s atmosférickým agregátom i-VTEC a manuálnou prevodovkou dosahuje maximálny výkon 96 kW (130 k), čím sa pozitívne líši od ponuky iných výrobcov, ktorí motory bez turba ponechávajú nastavené na výkony okolo 73 kW so zodpovedajúcim krútiacim momentom do 140 Nm. > Atmosférická alternatíva 1,5-litrového benzínového motora ponúka maximálne 96 kW (130 k) a 155 Nm, verzia s turbom až 134 kW (182 k) a 220 Nm. V Honde to rozhodne nie je iba motor na hranici použiteľnosti, ale **veľmi solídny základ pre akýkoľvek štýl jazdy**. Keďže sa maximálny krútiaci moment 155 Nm dostavuje až pri 4 600 otáčkach za minútu, aktívny vodič bude často počúvať rev motora, jazda tak bude zábavnejšia a zážitok zo šoférovania autentickejší. > Honda HR-V sa na Slovensku predáva od 19 990 € vo výbave Comfort s rovnakým motorom ako v nami testovanej výbave Executive za 24 990 €. Honda HR-V stojí na podvozku s prednou nápravou typu MacPherson, vzadu má vlečnú nápravu v tvare písmena H. V porovnaní s verziou Sport má táto „civilnejšia verzia“ tlmiče naladené **citeľne mäkšie**, čo spoločne s typom nápravy a vyšším ťažiskom vyplývajúcim z kategórie vozidla stanovuje jeho limity.

Jazdili sme s Hondou HR-V Sport! Prečítajte si prvé dojmy z nového motora.

Honda HR-V je jeden z najpraktickejších crossoverov na trhu. Teraz však dostal nový rozmer vďaka 1,5-litrovému štvorvalcu dopovanému turbom a vďaka vylepšenému podvozku.

V zákrutách sa crossover nakláňa o trochu viac ako by som chcel, no riadenie je optimálne strmé a tuhé, poskytuje dobrú spätnú väzbu a intenzívny kontakt s vozovkou, pri bežnej jazde nebudete pociťovať tendencie k nedotáčavosti. Spomenuté mäkšie naladenie tlmičov významnejšie nepridáva na komforte, v interiéri sa budete triasť s nedokonalosťami vozovky. ### Interiér a technika v ňom **Testovaná výbava Executive** je vlastne tým **najlepším, čo vie HR-V ponúknuť**. Sport je síce o dve tisícky drahší ako základ testovanej verzie, môžu za to športové tlmiče a výkonnejší turbo motor. Sportu chýba panoramatická strecha a bezkľúčový vstup a štartovanie. [GALLERY id=31046] Z pohľadu vodiča na výbave Executive oceňujem krásny polokožený interiér, vyhrievanie predných sedadiel, parkovaciu kameru a parkovacie senzory vpredu aj vzadu. Škoda, že sa kamera vypne hneď po vyradení zo spiatočky. Honda HR-V sleduje dopravné značky a má tiež funkciu výstrahy na vybočenie z jazdného pruhu. Systém vás iba vizuálne a akusticky upozorní, aby ste dali ruky na volant, nevibruje ani nezasahuje do riadenia. **Interiér je prevažne tvrdší**, **pôsobí kvalitne** a **zodpovedá štandardu značky**, ktorá je známa svojou **spoľahlivosťou**. Dotykový panel klimatizácie je krásny, ale značne nepraktický. Naopak, oceňujeme nadčasové vyhotovenie prístrojovej dosky bez dizajnérskych úletov. Priestorové pomery sú s ohľadom na typ vozidla primerané, vzadu sa pohodlne usadia dvaja dospelí, traja už s kompromismi. Zadné sedadlá nemožno sklopiť z kufra, ale majú názov Magic Seats, pretože ich sedáky sa dajú vyklopiť, čím sprístupnia nákladný priestor za prednými sedadlami. Napríklad na tašku so psom. Prečo toto nie je štandard vo všetkých autách? [GALLERY id=31047] Pochvalu si zaslúži aj batožinový priestor s kapacitou 470 dm³, ktorého objem nie je zmenšený rezervou. Sada na opravu defektu je uložená v bočnom boxe. **Chýbajú tu ale sieťky, háčiky na tašky i otvor pre lyže**. Sklopením zadných sedadiel do úplnej roviny vzniká nákladný priestor s objemom do 1 533 dm³. ### Plnokrvný crossover Honda HR-V je krásny crossover, pre ktorého kúpu sa netreba dlho rozhodovať. Z technologického hľadiska síce nepatrí medzi lídrov trhu, vyvažuje to vnútorným priestorom s pestrou variabilitou, hodnotným interiérom a rozumným kompromisom medzi komfortom a takou tou správnou tuhosťou. A spotreba? Sedemsto odjazdených kilometrov za 6,3 litra na sto kilometrov je slušný výsledok. [CAR id=17087]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia