Najvyšší výkon má pri 11-tisíc otáčkach. Test Renault Zoe Intens R135 Z.E. 50
Skončilo s lacnými plastovými obloženiami a nelichotivý detailmi v interiéri. Nové Zoe je komfortný elektromobil s hodnotným interiérom, ktorý si zaľúbite.
Vydané Text: Erik Stríž
Škoda, že posed nie je o niečo nižší, na druhej strane takto spĺňa nároky na komfort, ktorý jeho cieľová skupina vyhľadáva. Elektromobil totiž necieli len na mladých, ale aj na seniorov. Parkovať s týmto autom je potešenie, najmä s kamerovým systémom a senzormi, za ne si ale priplatíte tri stovky.
Týždenný test som uzatvoril so spotrebou energie 15,2 kWh/100 km, čo s 52 kWh akumulátorom sľubuje dojazd asi 330 kilometrov. Podľa metodiky NEDC nové Zoe prejde do 386 kilometrov, po skúsenosti ale potvrdzujem, že tento údaj je podcenený, pretože v reálnych podmienkach môžete prekročiť aj magických štyristo kilometrov. Budete len musieť akceptovať zásadné obmedzenie dynamiky výberom jazdného režimu ECO, mať zaradené „béčko“ a predvídať. Na druhej strane to prospeje komfortu pasažierov, ktorí nebudú trpieť na prudké zrýchlenia. Tie vedia byť v elektromobiloch značne nepríjemné.
* **Motor: elektrický synchrónny**
* **Výkon**: 100 kW (135 k) pri 4 200 – 11 163 ot./min.
* **Krútiaci moment** 245 Nm pri 1 500 – 3 600 ot./min.
* **Akumulátor**: napätie 400 V, kapacita 52 kWh, 192 článkov
* **Pohon a podvozok**: aut. prevodovka (1-stup. reduktor), pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu vlečná náprava s torznou priečkou
* **Spotreba**: 167-177 Wh/km
* **Dojazd**: ~386 km
### Interiér už neodstraší ani fanúšika vyššej triedy
[Keď som testoval druhú generáciu Renaultu Zoe](https://www.autoviny.sk/testy/118881/test-renault-zoe-ze-r90-intens-skutocne-presvedcivy), miernu kritiku som smeroval na vyhotovenie interiéru. Nazval som ho veľmi jednoduchým, reagoval som tak na tvrdšie plastové obloženia a celkový dojem šetrenia nákladov.
Lenže v tretej generácii je všetko inak. Rozsiahle čalúnenie, príjemné materiály, ergonomické usporiadanie interiéru, elektronická radiaca páka „E-Shifter“, to všetko dokazuje veľké úsilie dizajnérov a inžinierov. Všetko je kvalitné, od spätných väzieb ovládačov až po materiály podláh odkladacích priestorov.
Zvlášť chcem pochváliť priestor s indukčnou nabíjačkou, ktorý fakticky núti vodiča nevenovať sa mobilu, ale jazde. K tomu poctivé otočné ovládače klimatizácie, prehľadný a rýchly systém Easy Link s podporou Android Auto a CarPlay na 9,3-palcovom displeji a konečne dospelo vyzerajúci prístrojový štít s desaťpalcovou obrazovkou.
A zadní pasažieri? Tí sú rovnako stiesnení ako v druhej generácii, majú však celkom pohodlné sedadlá a dva nabíjacie konektory USB, v testovanej konfigurácii ich zabaví zvuk z reproduktorov Bose.
Mimochodom, tento audiosystém za 450 eur rozhodne odporúčam dokúpiť, vytvára pohlcujúcu zvukovú kulisu.
Poslednú pochvalu smerujem na **batožinový priestor**. 338 dm³ nie je veľa, ale viac ako napríklad crossover Kia Stonic. Ja som do neho bez problémov natlačil detský kočík aj s batožinou, teda o týždenných rodinných nákupoch ani nepochybujte. Navyše sú tu háčiky pre uchytenie tašiek a tiež samostatný priestor pre nabíjacie káble, ktoré budete voziť so sebou.
Renault Zoe patrí právom medzi lídrov elektromobility, pretože ju ponúka v triezvej, praktickej a cenovo stále prijateľnej podobe. Medzigeneračné vylepšenia sú fantastické, rovnako ako naše dojmy po týždňovom teste.
* Renault Zoe si môžete zadovážiť v jednej z troch úrovní výbav a dvoch motorizácií
* Interiér? Obrovský skok vpred v porovnaní s druhou generáciou. Látkové čalúnenie a umelá koža sú v optimálnom pomere.
* Klasické otočné ovládače klimatizácie sú na nezaplatenie a Renault Zoe si ich ponechal
* Obrazovka prístrojového panela pred volantom má uhlopriečku desať palcov a úplne novú inverznú grafiku
* Vzadu síce chýba lakťová opierka aj výduchy klimatizácie, ale sedenie je relatívne pohodlné a priestranné.
* Kufor s kapacitou 338 dm³ možno zväčšiť sklopením sedadiel, výrobca presné číslo neudáva. Potešia praktické detaily, ako háčiky na tašky a priestor pre nabíjací kábel.
* Tradičný nabíjací konektor CCS Combo umožňuje nabitie batérie za tri hodiny, samozrejme v závislosti od výkonu nabíjacej stanice
[CAR id=17086]
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia