Čierna neforemná kopa stojaca na parkovisku nepôsobí práve lákavým dojmom. Prerastený Golf však nemá prvoplánovo zaujať svojím exteriérom. So základným modelom ho spája len vizuálne podobná maska, zvyšok je samostatný.
Golf Plus svoju posádku ohúri vnútorným priestorom, staršiu generáciu poteší vyššia poloha sedadiel. Zadný rad je posuvný a má nastaviteľné operadlo, čím sa dá nájsť dobrý pomer priestoru pre pasažierov i batožinu. V kabíne zaujme tiež množstvo odkladacích schránok, no niektoré riešenia sa nám zdali samoúčelné. Napríklad štvorica výklopných priehradiek pod strechou je podľa nás zbytočná, radšej by sme privítali viac miesta pod lakťovou opierkou.
Batožinový priestor sa na prvý pohľad zdá trochu poddimenzovaný, no ďalších pár litríkov sa skrýva pod podlahou. Dvojité dno má aj svojich odporcov, no bez neho by sa po jednoduchom sklopení operadla nedala vytvoriť takmer rovná plocha. Objem sa podľa konfigurácie sedenia pohybuje v rozpätí 395 – 1450 litrov, čo bude stačiť pre väčšinu batožiny. Navyše výrobca deklaruje nosnosť vyše 600 kg.
Pohon mal na starosti známy naftový dvojliter s výkonom 103 kW (140 k). V testovanom aute bol trochu zvláštne zabehnutý, pretože s podobnou turbodierou sme sa pri nových agregátoch so vstrekovaním common-rail veľmi nestretávali. Zo stránky akustiky je to v norme. Ani nové TDI nie je šampiónom v kultúre chodu, no utlmenie to vyrovnáva. Skutočným potešením bolo dlhé odstupňovanie šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Práve na diaľnici, kde motor točí relatívne skromných 1 900 otáčok, sa ukáže výletnícky charakter. To má, samozrejme, vplyv aj na spotrebu. Mimo mesta sa dá zmestiť pod 5,5 l/100 km, v zastavanej oblasti je to tak o 3 l/100 km viac.
Pohodlie cestovania v Golfe Plus podporuje aj príjemne mäkko (hodnotenie relativizované na nemecké automobily) naladený podvozok, ktorý však znamená citeľnejšie bočné náklony karosérie v zákrutách. Spolu s trochu preposilňovaným riadením mu to však odpustíte, pretože toto auto nepatrí do rúk športovým jazdcom.
Text: Martin Ruisl
Foto: PANER (2) a autor
**HODNOTENIE: \* \* \* \***
**Plusy**
Vnútorný priestor, variabilita, kvalita materiálov a spracovania, odhlučnenie, množstvo odkladacích priestorov, spotreba, sprevodovanie, komfort pruženia.
**Mínusy**
Výhľad z miesta vodiča, využiteľnosť niektorých odkladacích priestorov, kultúra chodu motora, bočné náklony karosérie.
Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 2.0 R4**Zdvihový objem1 968 cm3Výkon103 kW/140 k pri 4 200 ot/minKrútiaci moment320 Nm pri 1 750-2500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 204 x 1 759 x 1 592 mmRázvor2 578 mmBatožinový priestor395/1 450 lPohotovostná hmotnosť1 262 kgUžitočné zaťaženie628 kg**Jazdné výkony**Zrýchlenie 0-100 km/h9,8 sMaximálna rýchlosť204 km/hSpotreba mesto/mimo mesto/priemer6,5/4,4/5,1 l/100 kmEmisie CO2135 g/km**Cena**Základná cena verzie21 350 € (643 190 Sk)Testovaný exemplár27 961 € (834 219 Sk)