Test Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid: Auto pre skutočný život
Označeniu hybrid sa mnohí konzervatívnejší zákazníci stránia. V Suzuki si však dali záležať na tom, aby vás prítomnosť nového pohonu nevyrušovala. Vitara je vďaka tomu stále výborným autom pre milovníkov analógového sveta.
Vydané Text: Redakcia (s)
A ak to s digitálnou očistou za volantom myslíte naozaj vážne, neexistuje lepší kandidát ako testované Suzuki Vitara Hybrid. **Interiér totiž zdobia krásne ručičkové ukazovatele pred vodičom, veľký panel klimatizácie s fyzicky prítomnými ovládačmi a za absolútny zásah do čierneho považujem jednoduché analógové hodiny s elegantným podsvietením.**
Takmer všetky elementárne funkcie auta tu môžete ovládať klasickými tlačidlami, čo je štatisticky rýchlejšie a bezpečnejšie ako cez dotykový displej. Tomu sa síce nevyhnete ani v Suzuki, no keďže svojou funkcionalitou a prevedením mi pripomínal skôr automobilové Tamagoči, nebál som sa prílišného odpútavania pozornosti od toho najdôležitejšieho – jazdy.
**Slovom „purizmus“ v automobilovej brandži nálepkujeme prevažne ultimátne šoférske vozidlá, no v určitom zmysle do tohto vymedzenia zapadá aj Vitara.**
Pri šoférovaní totiž získavate pocit akéhosi mechanického prepojenia s vozidlom. Je to trochu ako zo starej školy, kde ste za volantom pánom vy a auto do riadenia zasahuje len minimálne.
O mild-hybridnej technike pod kapotou prakticky netušíte, v tichosti sa stará o rekuperáciu energie späť do batérií, ktorú neskôr elektromotor v tandeme so spaľovacím motorom využije pri rozbiehaní sa z križovatky alebo silnejšom zrýchlení. Aj vďaka tomu sa inžinierom podarilo stlačiť spotrebu pod 6 litrov benzínu na 100 km.
Benzínový preplňovaný štvorvalec 1.4 Boosterjet s priamym vstrekovaním navyše vládze aj na diaľnici, kde už však do kabíny preniká väčšie množstvo aerodynamického hluku. **Kompaktnému crossoveru najviac vyhovujú okresky či ľahký terén, kde má s pohonom všetkých štyroch kolies náskok pred konkurenciou.**
Inzercia:
### Zopár postrehov navyše:
* **Jednoduchý interiér poteší spracovaním aj robustným prevedením. Pri radiacej páke nechýba volič režimov 4 × 4**
* **Asistenčným systémom sa Vitara úplne nevyhla. Vodiča však pri jazde neotravujú**
* **Nielen na papieri, ale aj v skutočnosti má benzínový agregát veľmi nízku kombinovanú spotrebu**
* **Zadné veko už začína pripomínať chladničku s magnetkami, potešia však LED zadné svetlomety**
[CAR id=17079]
Alkohol za volant nepatrí!
Pivo je alkoholický nápoj a za volant nepatrí, ale v nealkoholickej verzii si ho vychutnať môžete bez obáv aj ako vodič. Pitie „zlatého moku“ v tom správnom množstve je pre náš organizmus prínosné. Niektorí odborníci dokonca tvrdia, že pivo je zdravšie než voda, no samozrejme s mierou. Vo veľkom množstve všetko škodí. Bohatú ponuku rôznych chutí ponúka napríklad pivo Birell, ktoré sa ako jediné nealkoholické pivo varí neprerušeným procesom ako pri klasickom pive za prispenia unikátnych kvasiniek. Neprechádza žiadnymi chemickými ani fyzikálnymi úpravami a výsledkom je dokonalá plná a príjemná horká chuť piva. Svetlý Birell obsahuje max. 0,5% alkoholu, čo je množstvo, ktoré metabolizmus zdravého dospelého človeka okamžite spracováva. U nealkoholického piva môže vzniknúť falošná pozitivita dychovej skúšky, ale museli by ste fúkať veľmi krátko po jeho vypití. Spôsobuje to malé množstvo alkoholu v ústnej dutine, no netreba sa obávať. Alkohol max. do 5 minút po vypití vyprchá a ako už preukázala nejedna štúdia, konzumáciou nealkoholického piva Birell nie je možné dosiahnuť v krvi akúkoľvek koncentráciu alkoholu. Nie je preto žiadny dôvod, aby sa ním šoféri pred jazdou nemohli osviežiť.
1.4 Boosterjet, 48V Hybrid, Mild Hybrid, Modernizácia, Suzuki 2020, Suzuki Vitara, Test, Vitara Facelift, Vitara Hybrid
Inzercia