Euro NCAP pripravuje prevratné zmeny v testoch bezpečnosti. Nové autá budú drahšie!

Nové pravidlá začnú platiť už tento rok. Tu sú novinky, ktoré si Euro NCAP pre automobilky pripravila.
Vydané  Text: 
Vývoj konštrukcie automobilov a ich elektronických systémov sa prejaví v priebehu testovacieho protokolu. Matthew Avery, člen predstavenstva spoločnosti Euro NCAP zmenu označil za najväčšiu za posledných desať rokov. Ak zoberieme do úvahy, akými zásadnými zmenami konštrukcia automobilov za posledných desať rokov prešla je zarážajúce, že so zmenami organizácia čakala tak dlho. **Chrániť slabších** To je v skratke motív prvej zmeny. Túto novinku spôsobil rast obľuby automobilov kategórie SUV. Aj vás napadlo, ako dopadne stret veľkého a ťažkého SUV s malým mestským automobilom? V rámci testu preto bude zavedený náraz do pohybujúcej sa bariéry. Ku kontaktu príde s prekrytím 50 % prednej časti vozidla a prekážky, auto a prekážka sa budú pohybovať rýchlosťou 50 km/h. Jedná sa teda o simuláciu zrážky dvoch vozidiel pri cestovnej rýchlosti bežnej v mestách. Ak bude auto príliš tuhé a bude nedostatočne pohlcovať energiu nárazu, dostane penalizáciu. Cieľom je, aby konštruktéri pri navrhovaní nových automobilov neriešili iba bezpečnosť posádky vlastného auta, ale aj posádky druhého vozidla. Táto novinka nahradí test simulácie čelného nárazu, ktorý Euro NCAP používal doteraz.
**Bližšie k realite** Veľkou zmenou prejde aj simulácia bočného nárazu. Po novom sa bude sledovať pohyb všetkých členov posádky vozidla, teda nielen na strane nárazu, ako to bolo doteraz. Euro NCAP tiež bude sledovať funkčnosť nových stredových airbagov medzi prednými sedadlami, ktorými automobilky svoje autá začínajú vybavovať. V rámci zmien firma ohlásila aj nasadenie novej skúšobnej figuríny, ktorá dokáže vyhodnocovať viac možných zranení posádky vozidla.
**Asistenti** Novinky podľa očakávania neobišli aj vyhodnocovanie funkčnosti elektronických asistentov. Po novom bude vyhodnocovaná napríklad aj funkčnosť núdzového brzdenia pri odbočovaní na križovatke. Dodajme, že podobný systém do svojich vozidiel už pred časom zaviedol Mercedes-Benz, ktorého elektronika dokáže registrovať aj chodca a cyklistu pohybujúceho sa vedľa vozidla. Pri aktivácii smerovky a teda plánovaného odbočenia tento systém upozorní vodiča na riziko stretu s chodcom či cyklistom, v prípade hroziacej kolízie dokáže vozidlo aj zabrzdiť. Do hodnotenia budú po novom zahrnuté aj systémy kontrolujúce únavu vodiča. Úplnou novinkou v prípade testov Euro NCAP je kontrola funkčnosti a rozsah poskytovaných informácií systému automatického privolania pomoci eCall.







Inzercia

Inzercia