Testovali sme Ford Mondeo za 51 000 eur! Dokáže si svoju cenu obhájiť?

Modernizovaný Ford Mondeo vo výbave ST-Line rozhodne zaujme jazdnými vlastnosťami aj atraktívnym exteriérom. Bude to však stačiť na to, aby manažéri presadli z SUV späť do strednej triedy?
Vydané  Text: 
Volkswagen Passat a Ford Mondeo. Dva modely, ktoré od počiatku nového milénia udávali trendy ostatným zástupcom strednej triedy. Išlo o symboly úspešných manažérov, ktorí potrebovali reprezentatívne, pohodlné a zároveň priestranné auto na každý deň, so schopnosťou prežiť veľkú porciu kilometrov bez zbytočného zaváhania. **Finančná kríza a následný vzostup módy SUV však tomuto segmentu pred niekoľkými rokmi zásadným spôsobom skomplikoval život.** Môžu však za neustále klesajúce predaje len okolité faktory, alebo má na neúspechu podiel aj samotný výrobca? Pozreli sme sa teda bližšie na najnovšie Mondeo piatej generácie.
Aktuálny model sa verejnosti predstavil už v roku 2012, avšak Európania museli na príchod novinky čakať neuveriteľné dva roky. Za ten čas už nadšenie z novej generácie mierne vyprchalo, napriek tomu dokázalo auto zaujať svojimi jazdnými vlastnosťami. Aj po modernizácii zostáva podvozok najväčším tromfom Mondea. Jeho naladenie mu môžu závidieť nielen crossovery, ale aj priama konkurencia. **Podvozok tak nepochybne patrí k tomu najlepšiemu, čo v danej kategórii môžete nájsť.** **VIDEOTESTY AMŠ**
Pohodlnú jazdu si budete užívať aj na rozbitých cestách, no v prípade potreby poskytne vodičovi istotu v zákrutách aj na diaľnici. Na cestách označených veľkými písmenkami D a R sa Mondeo cíti ako doma, vyššie rýchlosti autu nerobia problémy. **V interiéri je stále príjemné ticho,** o pohodu sa starajú dobre tvarované sedadlá a vy si môžete naplno užívať všetky komfortné vymoženosti na palube.
Vyhrievané sedadlá či podpora mobilných telefónov cez Apple Carplay či Android Auto sú v tejto triede už samozrejmosťou, rovnako tak kvalitný audiosystém s ôsmimi reproduktormi. Nepochybne zaujímavé je tiež vyhotovenie digitálno-analógových prístrojov v kaplnke prístrojov. **Displej síce neprináša rozsiahle možnosti konfigurácie vzhľadu, no celok pôsobí originálnym a hlavne funkčným dojmom.**
Vyslovene sklamaný som však zo vzhľadu palubnej dosky a celkového spracovania interiéru. Ten svojou koncepciou pripomína ešte predchádzajúcu generáciu Mondea z roku 2006. Nepresvedčili ani samotné materiály, plasty na stredovom paneli dokonca pri kontakte s pravou nohou vodiča nepríjemne vŕzgali. **Ďalšou kapitolou je cena Mondea, ktorá vo výbave ST-Line prekročila hranicu 51 000 eur.** K tomuto číslu sa Ford dostal najmä cez rôzne príplatkové prvky, ktoré by podľa mňa mali byť v najvyššom stupni výbavy ponúkané štandardne. Nehovoriac o tom, že za spomínané peniaze dostanete pod kapotou iba vznetový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k). Len na predstavu, konkurenčný Passat si za silnejší 176 kW (240 k) motor v podobnej konfigurácii pýta takmer o 9 000 eur menej. Každá cenovka je ospravedlniteľná, pokiaľ si produkt dokáže obhájiť svoju hodnotu. Toto však nie je prípad Mondea, ktoré po interiérovej aj technickej stránke zaspalo na vavrínoch.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia