Test Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi EcoBlue: Naftový hybrid si zaslúži byť novým štandardom
Dodávky, mikrobusy a 8/9-miestne vozidlá sú svet, v ktorom ešte stále úplne nedozrel čas na benzínové motory. A s naftovými hybridmi možno ani nebude musieť, o čom nás prakticky presvedčil Ford Tourneo Custom.
Vydané Text: Erik Stríž
Novinárske vozidlo za posledných 2 800 kilometrov síce vykázalo spotrebu 8,4 litra na sto kilometrov, ale pri troche snahy sme v rôznych podmienkach jazdili za priemerne šesť litrov.
Na päťmetrové osemmiestne vozidlo je to dobré číslo a táto spotreba prezrádza, že výrobca necieli iba na podnikateľov v doprave. V skutočnosti môže byť Ford Tourneo Custom pokojne aj solídnym autom pre väčšiu rodinu.
Neveríte? Veď s výškou vozidla menej ako dva metre sa ešte zmestíte aj do parkovacích domov nákupných centier. Šírka vozidla je 2 270 mm vrátane zrkadiel, čo je na hrane bežného parkovacieho boxu, ale vďaka posuvným dverám na oboch stranách auta môžete na jednej strane ponechať iba minimálny odstup od steny alebo druhého vozidla zo strany spolujazdca.
Kto by mal predsa len obavy z rozmerov, môže sa spoľahnúť na zadnú kameru a parkovacie senzory už v štandarde výbavy Titanium X. Ponuka ďalších asistenčných systémov je pestrá, no za ich balíček si doplatíte 1 194 eur. Podľa môjho názoru sa ich oplatí zadovážiť – napokon pri výkone povolania ich oceníte a na výške mesačnej splátky sa budú podieľať iba minimálne.
### Tourneo Custom z pohľadu pasažierov
Silnou stránkou Tourneo Custom je zadná časť interiéru. Jeho potenciál spočíva vo variabilite šiestich sedadiel v dvoch radoch, umožňuje až 30 konfigurácií. Pasažierov môžete usadiť aj tvárami k sebe. Ako sa so sedadlami pracuje a spôsoby ich nastavenia Ford predvádza na nasledovnom videu, ktoré by ste si rozhodne mali pozrieť:
Zadní pasažieri majú zabezpečené veľmi solídne pohodlie, k dispozícii majú vlastnú klimatizáciu, tri páry USB konektorov a jednu 12 V elektrickú zásuvku, chýba tu ale tá s napätím 230 V. Jedna príplatková je len pod sedadlom vodiča. Nemusí to byť problém, pretože ak vodič plánuje cestu, počas ktorej bude chcieť pasažierom poskytnúť aj konvenčné elektrické pripojenie, jednoducho to zabezpečí predlžovacími káblami.
[GALLERY id=30624]
### 1 200 až 6 000 dm³: čo viac si môžete priať?
Všetky sedadlá sú samostatné a plnohodnotné. Každé z nich má vlastné úchyty ISOFIX a azda jediná vec, ktorá chýba k úplnej dokonalosti, je nemožnosť nastaviť výšku posedu. V skutočnosti tento detail ani nie je nedostatkom, pretože východisková pozícia je optimálna.
Ako je spomenuté vyššie, v prípade potreby sa sedadlá dajú posunúť, sklopiť alebo úplne vybrať, vznikne tak väčší priestor pre batožinu alebo náklad. Všetkých šesť sedadiel možno v priebehu zopár minút vymeniť až za 6 m³ nákladného priestoru, čím auto získava celkom nový charakter.
[GALLERY id=30622]
Pripomínam však, že na prevoz stavebnín toto auto určené nie je. Testovaná verzia Tourneo Custom bola vybavená nielen kvalitným interiérom s kobercami, ale aj vzduchovým pružením zadnej nápravy, ktoré zvyšuje komfort, no nie je žiadúce pri prevoze nákladu. Ťahanie prívesu toto pruženie neumožňuje vôbec.
Osobne som nákladný priestor v rámci redakčného testu využil naplno. Doslovne, od podlahy až po strop. S približne 350 kg nákladu v podobe nábytkového dreva som, samozrejme s vhodným upevnením nákladu, nemal problém s príliš výrazným pružením zadnej nápravy alebo inými nepriaznivými jazdnými nedostatkami. Práve naopak, Tourneo Custom ma dosť dobre presvedčil o tom, že jeho potenciál presahuje hranice toho, čo avizuje výrobca. Do toho stavebného materiálu by som sa ale púšťal skôr s rozvahou, napokon nosnosť vozidla je v testovanej verzii 657 kilogramov, celková hmotnosť dosahuje 3 175 kg.
[CAR id=17067]
.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia