TEST: Renault Be bop

Keď nám Be bop pristál pred redakciou, veru strávil som niekoľko dlhých chvíľ pri rozlúštení hádanky: pre koho je určená táto vtipnosť?
Vydané  Text: 
Exteriér pri lúštení nepomôže a pohľad do interiéru ešte viac zmätie. Takmer nijaký priestor na batožinu, možnosť nastupovania cez tretie dvere a farebná kombinácia nekvalitne pôsobiacich plastov, typická skôr pre miniautá, popletú aj fanatika do opisovania interiérov. Posed na sedadlách bez bočného vedenia tela je skôr kamiónovo vzpriamený a vysoký. Ako vodič sa cítim v Renaulte Be bop zvlášť vtipne. Ľudia sa na mňa pozerajú akoby som šoféroval Ferrari a tak neostalo nič iné, len nahodiť fešácky úsmev a hor sa vychutnať si testovací týždeň slávy dvojfarebného… auta. Renault Be bop som predčasne odsúdil na neúspech. V prvý deň sa k nemu prikrádal tak, aby nikto nevidel, že to čudo patrí, i keď len na chvíľu, mne. Večer som sa odkradol na opustené parkovisko a pri ľadovej káve z umelohmotného pohára som uvažoval, ako vysvetlím svoj negatívny postoj prostredníctvom písmenok a následne sa pozriem do očí importérovi. Pri západe slnka sa však Be bop ukázal v úplne inom svetle. Zrazu ma začalo baviť o dušu krútiť s volantom, len aby sa Be bop vybral mojím smerom a namáhavá práca telom aby som sa pri prudších prejazdoch zákrut udržal vo svojom sedadle mi prišla jednoducho celkom zábavná. Dokonca som si začal užívať aj vystupovanie cez zadné dvere a tie štandardné mi v jednej chvíli prišli akési nudné. Stačilo niekoľko hodín strávených s touto variáciou známeho modelu Kangoo, aby som sa cítil… Be bop?! Dokonca som sa začal tešiť, že mám ešte pred sebou celý týždeň. Podvozok Renaultu je menej zábavný ako interiér, je štandardný bez prekvapení. V duchu hesla Renault sa jemne vlní a žehlí slovenské nerovnosti s pomerne veľkým talentom. V zákrutách neprekypuje agilitou, no to ani Be bop nesľubuje. Skôr je o rozloženej streche, pustenej hudbe a voľnom čase. Pod prednou kapotou nášho Be bopu sa ukrýva benzínový štvorvalcový agregát s objemom 1,6 litra a výkonom 78 kW (105 k). V meste je tento motor prehnane hladný a jeho apetít sa dá nesmelo vyčísliť hodnotou 10 litrov. Mimo mesta je jednašestka už menej náročná a v priemere sa nevymyká zo štandardu podobných agregátov. S veľkosťou a váhou karosérie by si viac poradil naftový motor, ktorý sa v ponuke automobilky síce nachádza, no náš testovací exemplár ho nemal. Možno by sa dalo negatívne pristaviť pri čísle 170, presne toľko litrov má základný objem batožinového priestoru. Rozhodol som sa však, že k Be bopu pristúpim viac s úsmevom. Aj tak sa nám však jeho presné poslanie nepodarilo nájsť, no keby sme na Slovensku mali pláž, more a veľké vlny, zrejme by som s ním chodil surfovať… vtipného myslenia na chápanie podobných úletov mám totiž spolu s Renaultom na rozdávanie. S Beb bopom je to totiž ako s vtipom… nie vždy sa nám ho podarí pochopiť na prvýkrát. V tomto prípade pomohla ľadová káva a letný západ slnka. Text: Samuel Vanko Foto: Martin Ruisl Technické údaje**Motor****benzínový 1.6 R4**Zdvihový objem1598 cm3Výkon78 kW/105 k pri 5 750 ot/minKrútiaci moment148 Nm pri 3 750 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška3 871 x 1 829 x 1 835 mmRázvor2 313 mmBatožinový priestor170/1 700 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť170 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,1 sSpotreba počas testu9 l/100 kmEmisie CO2186 g/km**Cena**Základná cena verzieod 17 392€ (523 891,14 Sk)







Inzercia

Inzercia