TEST: Cupra Ateca – Rodina neznamená koniec zábavy za volantom!
Môžete mať deti a môžete mať aj ambície i chuť zajazdiť si rýchlo, byť pritom iní a zároveň moderní. To všetko sa nijako nevylučuje a tieto priority dokážete skombinovať bez problémov. O tom sme sa presvedčili za volantom modelu Cupra Ateca.
Vydané Text: Peter Orosz
A nielen to, aj medzi týmito hodnotami sa pohybuje CUPRA svižne a bez zaváhania. **Aktívne tlmiče musím pochváliť osobitne, ani na rozbitejších cestách sa vám najsilnejšia Ateca nesnaží vyraziť zuby, skôr naopak, užívate si trakciu všetkých štyroch kolies.** Tie sú zároveň poháňané, takže aj na snehu či mokrej vozovke sa môžete bez problémov oprieť o plyn a užiť si každú zákrutu. Na snehu môžete využiť tretiu polohu stabilizačného systému. Je to režim vypnutý, keď si môžete užiť driftovanie. Navyše pohon 4 x 4 myslí na zadnú nápravu, ktorá má dostatok krútiaceho momentu, aby udržala zadnú časť vybočenú. A to je pozitívne, inžinieri automobilky CUPRA myslia na to, že hnaná zadná náprava je zdrojom zábavy, a tak to má byť. Ak to je prvá pointa. CUPRA Ateca nie je marketingové cvičenie, ale reálne športové SUV či crossover, ktorý si skutočne užijete.
Ďalšie plusy
Skôr než začneme hodnotiť cenu, treba podotknúť, že všetky verzie majú adaptívny podvozok, pohon všetkých štyroch kolies a najnovšiu sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. Takže na zozname príplatkového vybavenia nájdete silnejšie brzdy a škrupinové sedadlá. **Ak plánujete využívať Atecu aj na okruhu, nech sa páči, no aj základné sedadlá či brzdy si odvedú svoju prácu vynikajúco.** Navyše poskytujú komfort aj na dlhších cestách alebo v prípade núdzového prespatia.
Odlišný charakter auta naznačujú aj imitácie karbónu na bokoch sedadiel, na kryte volantu s novým logom či alcantara na sedadlách, či bokoch dvier. Prirátať môžeme aj čierne lakované prvky, inak je interiér takmer identický s bežnou Atecou. Prémiový charakter CUPRY však ráta s množstvom individuálnych prvkov, ktoré si nastavíte podľa vlastných preferencií. Nechýbajú ani extrovertné farby.
Až na jeden detail, ktorým je digitálny displej. Ten má novú grafiku a pri prepínaní jednotlivých režimov máte k dispozícii aj centrálne umiestnený otáčkomer s digitálnym rýchlomerom. Pre klasikov sú určené dva kruhové ukazovateľa tak, ako ich poznáme z analógových čias. Ak sa cítite informačne a dátovo neukojení, môžete stredový dotykový displej prepnúť do režimu Performance, keď sa vám zobrazujú relevantné výkonové parametre. **Informácie sú však zrejme určené pre spolujazdcov, pri maximálnom nasadení ich nemáte šancu sledovať.**
Praktická stránka? Nuž, je to SUV, na zadných sedadlách sa bez problémov usadíte aj keď ste dospelí, takže pre deti máte k dispozícii dostatok priestoru a batožinový priestor operuje hodnotami 485 a 1 579 litrov. Stačí? Aj pre dvojčlennú rodinu. A rodinný rozpočet? **Ten zaťaží zhruba deviatimi až desiatimi litrami benzínu, v prípade, že šoféruje vaša manželka s potomkom, môžete rátať s ôsmimi.** Hoci potenciál CUPRY Ateca vás zrejme zláka častejšie, ako si myslíte. Či je drahá? Skontrolujte výkonové parametre a skúste k nim nájsť konkurenta a zrazu zistíte, že musíte loviť v oveľa drahších vodách.
[CAR id=17064]
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia