Test BMW F 750 GS: Vstupenka do sveta GS
Najdostupnejším v rodine veľkých dobrodružných endúr BMW GS je model F 750 GS. A dostupnosťou myslíme nielen cenu, ale aj jednoduché dostupenie na zem z nízko umiestneného sedadla.
Vydané Text: Erik Stríž
**Volá sa F 750 GS a robí radosť predovšetkým na ceste**. V zákrutách jednoznačne oceníte jej ľahkosť a obratnosť, ktorá je zaručene najlepšia zo všetkých modelov GS. No nemusíte sa ju báť zobrať ani do ľahšieho terénu – vďaka 19-palcovému prednému kolesu si s GS užívate aj štrkové či poľné cestičky.
Motor F 750 GS milo prekvapí svojím zdvihovým objemom, ktorý je podstatne väčší ako číslo v jej názve – až 853 ccm. No v porovnaní so silnejšou verziou F 850 GS má sedemstopäťdesiatka jemne uškrtený výkon na 77 koní. Radový dvojvalec však stále ponúka peknú dávku krútiaceho momentu 83 Nm, čo je na ceste určite dostatok sily a v teréne by sme povedali, že aj mierny nadbytok. Našťastie je BMW už v sérii vybavené trakčnou kontrolu a za príplatok má aj jazdný režim Enduro, ktorý zadnému kolesu pod paľbou plynu v teréne dovoľuje primerané kontrolované prešmykovanie.
BMW jednoznačne nešetrilo na doplnkovej výbave testovaného F 750 GS, pretože okrem asistenta radenia PRO na preraďovanie bez použitia spojky mu nechýbalo ani bezkľúčové štartovanie Keyless Ride, LED svetlomet s denným LED svietením a dokonca ani elektronicky nastaviteľný podvozok Dynamic ESA. Určite sa oplatí priplatiť si aj za krásnu plne farebnú TFT prístrojovku – veľký 6,5-palcový displej je inverzný, teda má čierny podklad, na ktorom vyzerajú farebné údaje nielen štýlovejšie, ale sú aj výborne čitateľné na priamom slnku.
### Technické údaje BMW F 750 GS
**Motor** benzínový dvojvalec, radový, 853 cm³
**Výkon**: 57 kW (77 k) pri 7 500 ot./min.
**Krútiaci moment** 83 Nm pri 6 000 ot./min.
**Pohon a podvozok** 6-st. manuálna prevodovka, sekundárny prevod reťaz. Obrátená predná vidlica 41 mm, zadná centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka.
**Brzdy** vpredu 2 x kotúčová 305 mm, vzadu 1 x kotúčová 265 mm.
**Pneu** vpredu 110/80-19, vzadu 150/70-17.
**Rázvor** 1559 mm, výška sedla: 815 mm,
**Pohotovostná hmotnosť s plnou nádržou** 224 kg,
**Objem nádrže** 15 l.
**Najvyššia rýchlosť** 190 km/h
**Spotreba** 4,1 l na 100 km
**Cena/testovaný motocykel** 9 350/12 200 eur
**Konkurenti**: Yamaha Tracer 700, Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650, KTM 790 Adventure
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk