Test Ford Focus Kombi 1.5 TDCi Eco Blue Titanium za 29-tisíc eur: Rodinný ekonóm s naftovým motorom TDCi
Napriek aktuálnej móde crossoverov je klasické kombi u zákazníkov stále obľúbené a žiadané. Pridajte k tomu vynikajúci podvozok a úsporný naftový agregát a racionálna voľba roka stojí pred vami. Testovali sme Ford Focus Kombi 1.5 TDCi s osemstupňovým automatom.
Vydané Text: Erik Stríž
Tento pocit vás neopustí ani v zákrutách. Tam sa ukážu kvality podvozka. Je presný a reaguje tak ako športovo orientovaný vodič očakáva.
Navyše poskytuje aj dávku komfortu a skĺbenie komfortu so športovými jazdnými vlastnosťami dokáže jedine Ford. V prípade verzie Kombi má Focus automaticky viacprvkovú zadnú nápravu s horizontálne umiestnenými tlmičmi.
Všimnete si fotografiu batožinového priestoru, vnútorné podblatníky nezasahujú do priestoru tak ako pri iných modeloch:
Čo sa 1,5-litrového naftového agregátu týka, tak ide o celkom nový motor, ktorý má spĺňať **všetky relevantné emisné normy až do roku 2025**.
To je informácia pre tých, čo chytili *naftovú fóbiu*. Čo sa maximálneho výkonu týka, tak 88 kW (120 k) je akurátna dávka výkonu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 stačí pre absolútnu väčšinu vodičov.
V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou vyznieva táto pohonná jednotka komfortne. Je to klasický meničový automat, ktorý nahradil dvojspojkovú prevodovku, ktorú využíval predchodca. Ponúka síce možnosť manuálneho radenia, rýchlosť preradenia je v porovnaní s dvojspojkovými predsa len pomalšia.
Na záver vyzdvihneme aj množstvo asistenčných systémov, ktoré fungujú vynikajúco a aj asistenčný systém SYNC vám pomôže pri vyhľadávaní cieľov v navigácii, hoci musíte rozprávať po česky.
[CAR id=17054]
—
Ford, Ford Focus, Ford Focus Kombi 1.5 Tdci Eco Blue Titanium, Ford Focus St, Kombi, Recenzia, Str, Test
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk