Test Ford Focus Kombi 1.5 TDCi Eco Blue Titanium za 29-tisíc eur: Rodinný ekonóm s naftovým motorom TDCi

Napriek aktuálnej móde crossoverov je klasické kombi u zákazníkov stále obľúbené a žiadané. Pridajte k tomu vynikajúci podvozok a úsporný naftový agregát a racionálna voľba roka stojí pred vami. Testovali sme Ford Focus Kombi 1.5 TDCi s osemstupňovým automatom.
Vydané  Text: 
Nepriestrelnými argumentmi v prípade modelu Focus Kombi je batožinový priestor so základným objemom 608 litrov a rázvor osí kolies až 2 700 milimetrov. Oba tieto údaje dokazujú, že v prípade v hľadáčiku konštruktérov bola najmä Octavia, ktorá je v rámci kompaktnej triedy považovaná za etalón triedy. Pri porovnaní celkovej dĺžky je medzi oboma vozidlami rozdiel presne jeden milimeter! Aktuálna generácia Focusu sa naplno sústredí na európskeho zákazníka, preto si môžete odškrtnúť všetky atribúty, ktoré od svojho rodinného auta žiadate. Myslím tým aj priestor na zadných sedadlách. Ten je vskutku kráľovský a poslúži aj v prípade, že sa na dovolenkovú cestu vyberie štvorica otcov či matiek.
Za volantom vládne poriadok a v porovnaní s predchodcom pribudlo množstvo odkladacích priestorov. Na stredovej konzole, naľavo od volantu aj vo dverách. Aj odkladací priestor vo dverách je čalúnený, čo je nielen praktické, ale zároveň prispieva k akustickému komfortu pri jazde. Za to všetko získava Focus Kombi veľký počet bodov, „na palube“ sa budete cítiť príjemne a komfortne.
Tento pocit vás neopustí ani v zákrutách. Tam sa ukážu kvality podvozka. Je presný a reaguje tak ako športovo orientovaný vodič očakáva. Navyše poskytuje aj dávku komfortu a skĺbenie komfortu so športovými jazdnými vlastnosťami dokáže jedine Ford. V prípade verzie Kombi má Focus automaticky viacprvkovú zadnú nápravu s horizontálne umiestnenými tlmičmi. Všimnete si fotografiu batožinového priestoru, vnútorné podblatníky nezasahujú do priestoru tak ako pri iných modeloch:
Čo sa 1,5-litrového naftového agregátu týka, tak ide o celkom nový motor, ktorý má spĺňať **všetky relevantné emisné normy až do roku 2025**. To je informácia pre tých, čo chytili *naftovú fóbiu*. Čo sa maximálneho výkonu týka, tak 88 kW (120 k) je akurátna dávka výkonu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 stačí pre absolútnu väčšinu vodičov.
V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou vyznieva táto pohonná jednotka komfortne. Je to klasický meničový automat, ktorý nahradil dvojspojkovú prevodovku, ktorú využíval predchodca. Ponúka síce možnosť manuálneho radenia, rýchlosť preradenia je v porovnaní s dvojspojkovými predsa len pomalšia. Na záver vyzdvihneme aj množstvo asistenčných systémov, ktoré fungujú vynikajúco a aj asistenčný systém SYNC vám pomôže pri vyhľadávaní cieľov v navigácii, hoci musíte rozprávať po česky. [CAR id=17054] —




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia