Test Škoda Kamiq 1.6 TDI Ambition (23 209 €): Tak kde sú tie kompromisy?
Kamiq je ešte stále novinka na trhu s mestskými crossovermi. Bola odsúdená na úspech skôr, ako začali v Mladej Boleslavi kresliť jej prvé skice.
Vydané Text: Erik Stríž
Riadenie je možno trocha preposilované, ale s ohľadom na cieľovú skupinu je to priam žiadúce. Páka prevodovky sa používa s mimoriadnou ľahkosťou a sprevodovanie je jedným slovom dokonalé. Motor očividne netrápi, keď vyčkávate s preradením z jednotky do dvojky a naopak vás netrestá vibráciami, keď v jazde do kopca zaradíte príliš nízky prevodový stupeň.
Domnievame sa, že práve tieto vlastnosti prevodovky sú pre bežného zákazníka priam kľúčové, pretože sa nemusí obávať prípadných chybičiek, ktorých by sa predovšetkým v prvých týždňoch vlastníctva Kamiqu mohol dopustiť.
### Výbava a interiér
Testovaná Škoda Kamiq Ambition ponúkla veľmi solídnu výbavu doplnenú o príplatkové pakety Ambition Plus a Sport Paket Ambition. Jednalo sa napríklad o LED predné svetlomety, Full LED zadné svetlá, desaťreproduktorový audiosystém, rádio Bolero s osempalcovým displejom a adaptívny podvozok, ale aj estetické vylepšenia, ako čierny strop, športové sedadlá či modrú metalízu Race.
Tieto „detaily“ sa náhodným okoloidúcim pri prezeraní Kamiqu páčili najviac.
Interiér v štýle Scaly znamená dobrú ergonómiu a kvalitné materiály, ale aj absenciu nápaditosti. Priestorové pomery sú primerané crossoveru – dve osoby sa dozadu posadia bez problémov, tretia sa už potlačí. Kvalita sedenia je na dobrej úrovni a celkový dojem z interiéru z pohľadu vodiča je veľmi priaznivý. V testovanej verzii sme mali konvenčný prístrojový panel, za virtuálny kokpit si priplatíte 1 279 eur. Ovládanie klimatizácie sa nelogicky rozdelilo medzi displej a mechanický panel
### Kompromisy spočívajú v type auta, nie v modeli samotnom
Všetko má mať svoj háčik, sú ním kompromisy. Kde sa robili v Kamiqu? Zdanlivo na ničom dôležitom, pretože snáď po každej stránke dokáže tromfnúť mnohých konkurentov. Batožinový priestor rovných 400 litrov je totožný s tým v SEAT Arona a o desať litrov menší ako v Opli Crossland X, ale väčší ako vo Volkswagene T-Cross a Hyundai Kona.
Takže, *Škoda Kamiq, prišla si v správny čas na správny trh*. Azda jediná vec, ktorá môže niekoho zamrzieť, je cena testovaného modelu. 23 209 eur nie je práve najnižšia suma, hoci základová verzia začína na oveľa prijateľnejších 14 990 eur. V každom prípade Kamiq stojí za zváženie a ak figuruje na vašom zozname možných budúcich áut, určite by ste mali absolvovať testovaciu jazdu. Možno, že práve ona vás prinúti zamyslieť sa nad cenou a akceptovať ju.
[CAR id=17053]
Erik Stríž, Odporúčané, Recenzia, Škoda, Škoda Kamiq, Skoda Kamiq 1.6 Tdi, Skoda Kamiq 1.6 Tdi Ambition, Skoda Kamiq Ambition, Skoda Kamiq Recenzia, Skoda Kamiq Test, Str, Test
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk