Test jazdenky Mercedes-Benz E220 CDI za vyše 11-tisíc eur: Oplatí sa riskovať?
Redaktor časopisu auto motor a šport označil jazdený Mercedes-Benz E220 CDI za „miliónového kráľa“. Prečo, keď mal testovaný model najazdených iba dvestotisíc kilometrov?
Vydané Text: Erik Stríž
Mercedes bol vždy synonymom pre elegantné, ale skutočne dosť drahé auto. Generácia s kódovým označením W212 nemala ľahký štart. Dve predchádzajúce generácie trápili problémy, v prípade modelu W210 to bola korózia a W 211 (2002 – 2009) sa trápil s elektromechanickými brzdami. Práve preto visel nad novou generáciou Triedy E, ktorá sa predstavila v roku 2009, otáznik. Výrobca si toto riziko uvedomil tiež, a preto **dnes figuruje tento model na vrchole rebríčkov spoľahlivosti nemeckého automotoklubu ADAC**. V podstate možno povedať, že sa trieda po dvoch generáciách vrátila na miesto, kam prirodzene patrí.
Jediná oblasť, v ktorej mierne pokrivkávala, bola estetika. Dizajn modelu W211 bol nesmierne vydarený a hranatá karoséria novej generácie neoslovila fanúšikov tak intenzívne ako tá prvá. S odstupom času sa však dizajn už nik nerieši a možno povedať, že opeknel. A v prípade testovaného auta môžeme napísať, že bol **rovnako lesklý ako pred deviatimi rokmi**. Elegantná čierna pristane tomuto autu asi najviac. Na kapote sme, samozrejme, objavili odreninky po kamienkoch, bolo ich však paradoxne menej ako na testovacej Alfe Stelvio. Aj to svedčí o kvalite laku. Taktiež nenieslo auto žiadne stopy po korózii ani po oprave auta, v tomto prípade sme zrejme narazili na nehavarovaný kus. (článok pokračuje nižšie)
Pozrite si tiež:
### Takmer „fungel“ Pohľad do interiéru vás o kvalite Triedy E presvedčí ešte viac ako exteriér. Ani po dvestotisíc kilometroch neprejavuje žiadne známky opotrebenia, ak by sa nami testovanému vozidlu povenoval „detailer“, vedel by ho dostať na showroomovú kvalitu. Jediným náznakom absolvovaných kilometrov bolo prasknuté čalúnenie na vodičovom sedadle.
Optický dojem podporuje aj akustický, počas testovacích kilometrov sme nezaznamenali žiaden pazvuk a to ani v prípade jazdy na ceste s horšou kvalitou povrchu. Kvalita Mercedes-Benz sa v tomto prípade prejavila naplno.
Naopak, naštartovanie studeného motora sprevádzal vyšší hluk od motora a pri prvých kilometroch sme si uvedomili, že pod kapotou úraduje diesel. Vyššia hladina zvuku motora však po zahriatí pomaly klesne a potom si užívate klasickú komótnu jazdu.
Motor má **vysoký krútiaci moment 400 Nm**, takže dokáže náležite zrýchliť, **päťstupňová automatická prevodovka však rýchlosťou radenia nevynikala** ani v časoch jej uvedenia na trh a svoj charakter kilometrami nezmenila. Vodič má k dispozícii aj možnosť manuálneho radenia, no to nereaguje tak, ako by ste si želali, v podstate sa dá povedať, že automat radí tak, ako má, netreba mu v tom pomáhať.
Pochváliť musíme aj priemernú spotrebu, aj pri mestskom jazdení sa pohybovala na úrovni **6,1 litra nafty na 100 kilometrov**. Ak najazdíte veľa kilometrov, naftová verzia bude pre vás rozhodne výhodnejšia.
Čo sa údržby týka, tak v tomto prípade ešte pred kúpou **odporúčame 20-minútovú prehliadku v autorizovanom servise Mercedes-Benz**, kde vám auto nielen prehliadnu, ale aj poskytnú **zoznam odporúčaných opráv či údržby**. Potom si už skutočne môžete zrátať, koľko vás luxus jazdenia s hviezdou na kapote v skutočnosti bude stáť.
Jediné pazvuky, ktoré sme zaznamenali, bolo jemné klopanie od podvozka. Išlo zrejme o tyčky stabilizátora a guľové čapy, ktoré bolo treba vymeniť a odporúčali by sme aj kontrolu silentblokov. To je však spotrebný materiál a súvisí s využívaním auta. Iné úkony údržby sa týkajú motora, verzia E 220 CDI trpí poruchami rozvodovej reťaze, takže ju odporúčame vymeniť, inak by vás žiadne prekvapenia nemali čakať.
Tento motor je známy **svojou odolnosťou** a **je schopný najazdiť aj milión kilometrov**, alfou a omegou je však pravidelný servis.
Čo sa ceny nami testovaného modelu týka, tak v tomto prípade **11 299 eur je prijateľná cena vzhľadom na stav aj kilometre auta**. Dokonca aj v porovnaní s ponukou zo zahraničia je táto cena akceptovateľná, hoci si k nej budúci majiteľ musí prirátať aj úvodnú údržbu motora a podvozka. Potom si už môže užívať **pohľad na cestu cez trojcípu hviezdu na kapote**.
### Typické chyby jazdených Mercedes-Benzov Triedy E
* Pri nájazde vysokého poštu kilometrov opotrebované guľové čapy a silentbloky
* Rozvodové reťaze pri štvorvalcových naftových verziách 200 CDI a 220 CDI a 250 CDI
* Nerovnomerný účinok parkovacej brzdy
* Poruchy vzduchového podvozka
* Chybné vstrekovacie jednotky naftovej verzie
### Technické údaje Mercedes-Benz E220 CDI
* **Motor**: prepl. naftový R4, 2 143 cm³
* **Max. výkon**: 125 kW (170 k) pri 3 200 ot./min.
* **Max. krút. moment**: 400 Nm pri 2 000 ot./min.
* **Pohon a podvozok**: 5-stupňová automatická prevodovka, pohon zadných kolies, vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie, vzadu viacprvková priestorová zadná náprava.
* **Brzdy** vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
* **Pneu** 245/45 R17.
* **Batožinový priestor**: 540 l
* **Rozmery**: 4 686 x 1 854 x 1 471 mm,
* **Rázvor** 2 874 mm,
* **Prevádzková/celková hmotnosť** 1 735/2 270 kg,
* **Objem nádrže** 59 l
* **Max. rýchlosť**: 229 km/h
* **Zrýchlenie** 8,3 s * **Priem. spotreba** 8,1/4,7/6,0 l/100 km
* **Emisie CO₂** 160 g/km
* **Cena** 11 299 eur
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia